VFR-forum.se

För och av VFR-folk Sedan 2006
Aktuellt datum och tid: ons jun 19, 2019 10:18

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Min kära Tyrannosaurus är nu till salu :(
InläggPostat: ons maj 08, 2019 23:55 
Donator 2010
Användarvisningsbild

Nu kan min och Tyrannosaurus gemensamma saga snart vara all, då jag nu säljer den :(
Det har varit ett mycket svårt beslut, men p.g.a. sjukdom funkar det tyvärr inte längre att köra den :cry: och jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag skulle klota den.

Det är möjligt att nån tycker att jag begär ett högt pris, men det är av fyra anledningar:
1. Det är en exklusiv och mycket speciell hoj som jag köpte fabriksny 1987 och är betydligt mer påkostad än priset anger.
2. Jag vill att det blir en riktig entusiast som köper och vårdar den minst lika ömt som jag har gjort och om en köpare får betala lite så kommer denne nog ta hand om den också.
3. Skulle jag sälja den billigt skulle det dels kännas fel och dels är jag rädd att den då också kommer behandlas billigt.
4. Jag har ingen panik att sälja, blir den inte såld så får den hamna på museum (om dom vill ha den) eller följa mig i graven.

Vi får se, jag kanske köper nåt mindre och lättare senare, men jag kommer sakna den brutala kraften som Tyrannosaurus levererar. Många stora moderna hojar har förvisso mer pulver, men den stora V4:an har nåt brutalt över sig som Sabmag-devisen säger: “Brute force possesses an elegance all its own”.

Namnet Tyrannosaurus fick den genom en polares försorg med motivationen: “Inte så mycket finess, men jag är iaf stor och har tänder!” :twisted: :lol:
Sen dess kallas den “Tyrannosaurus” och ibland bara “Ödlan” ;)
Jag har en riktigt häftig Tyrannosaurus-bild som jag tänkte ha som mall för en motivlack, men det får isf nästa ägare ordna om denne så önskar.

Den är annonserad på eBay och på min hemsida
Jag kommer uppdatera inlägget inom en vecka när jag lägger ut en annons på Blocket,

Links portal
Bild
Bild
http://www.användkontanter.se (forumets algoritm klarar inte åäö i url:er)

Inläggsrubrik: Re: Min kära Tyrannosaurus är nu till salu :(
InläggPostat: tor maj 16, 2019 00:40 
Donator 2010
Användarvisningsbild

Uppdaterat: Nu ligger den även på Blocket och Mobile.de

Efter att ha kollat VFR1200F på Blocket bestämde jag mig för att sänka priset med 10.000 kr eftersom:
1. Jag insåg att den var för nära i pris till VFR1200F, trots att Tyrannosaurus är mer exklusiv och betydligt billigare att försäkra (ca. 600 kr/år, hel).
2. Den förtjänar ett bättre öde än att sluta som gravsten.
3. Jag har länge tvekat för och emot om jag verkligen vill sälja. Men efter att jag la ut annonsen på eBay bestämde jag mig för att det är bättre att bli av med den så jag kan få det ur tankarna, trots att jag redan vet att jag kommer att sakna den nåt hemskt. Det är som att skiljas efter 30 års äktenskap trots att båda fortfarande älskar varandra.

Links portal
Bild
Bild

InläggPostat: tor maj 16, 2019 16:31 
Donator 2018
Donator 2018
Användarvisningsbild

Det var mycket tråkigt att läsa! Funkade inte DBS operationen som det var tänkt?
Åsa mår inte så bra hon heller, hon får ingen op pga att hon har fel sorts Parkinson :(

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
cb 750 F1 -77 ratbike :-) Mattsvart
Ödåkra, Skåne, Sweden

InläggPostat: tor maj 16, 2019 21:49 
Donator 2010
Användarvisningsbild

HondaHasse skrev:
Det var mycket tråkigt att läsa! Funkade inte DBS operationen som det var tänkt?
Åsa mår inte så bra hon heller, hon får ingen op pga att hon har fel sorts Parkinson :(

DBS:en funkar, det blev bättre, men långt ifrån bra. Jag hade hoppats på att i stort sett bli helt återställd (Reset, Ctrl+Alt+Delete, Format C: :twisted: ) men så blev det inte. Dels blir det ju sakta värre hela tiden och dels sabbar DBS:en balansen när den är på. Om Åsa har balansproblem så kan det kanske därför hon inte får nån op :?:

Jag har humorn kvar, men aktare vad förbannad jag kan bli ibland när inget funkar. I vissa lägen är det ett helvete bara att hantera tangentbordet och datormusen och jag får hela tiden gå tillbaka i texten och ändra för att det ska vara läsligt. Hur åt :cEvil: ska jag då kunna hantera 280 kg och 140 hk motorcykel utan att tappa skiten? Den är i perfekt skick nu så det får bara inte hända, men det lär hända om jag försöker hantera den själv, därför säljer jag den nu.

Links portal
Bild
Bild

InläggPostat: tis jun 04, 2019 23:25 
Donator 2010
Användarvisningsbild

Uppdaterad på eBay

Jag har nu även satt ihop ett lista (på engelska) på alla originaldelar som följer med (PDF)

Det är mycket grejer, två stora lådor med originaldelar och ändå har jag inte packat ner allt än, så det är en del pryttlar :popcorn :wink:

Links portal
Bild
Bild

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme