Blåviffer

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#31 Inlägg av Blåviffer »

adrian_vg skrev:
tersan skrev: :oops: Den där blå kulören är iallafall j-t läcker...
Jisses... Tersan har spunkat ur helt. :shock: Eller så säger han det bara för att inte stöta sig med mig, som har både en grön och en (fejk)blå viffer. ;-)

Sorry. OT. Ska skärpa mig. 8)
Är det inte uppenbart att han talar från hjärtat och säger SANNINGEN? :lol:
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#32 Inlägg av tersan »

Blåviffer skrev:
adrian_vg skrev:
tersan skrev: :oops: Den där blå kulören är iallafall j-t läcker...
Jisses... Tersan har spunkat ur helt. :shock: Eller så säger han det bara för att inte stöta sig med mig, som har både en grön och en (fejk)blå viffer. ;-)

Sorry. OT. Ska skärpa mig. 8)
Är det inte uppenbart att han talar från hjärtat och säger SANNINGEN? :lol:
Visst är det så! Pimp-Adrian däremot... säljer sin gröna, och vad f-n är "fejk-blå" för kulör? :P
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#33 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Visst är det så! Pimp-Adrian däremot... säljer sin gröna, och vad f-n är "fejk-blå" för kulör? :P
Någon måste ju våga... Du får ju inte tummen ur och monterar mörktonade LED-bakljus och dito blinkers fram. :P

Fejkblå är en viffer som med originalkåpor är blå, men har svarta kraschkåpor monterade för tillfället. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Skithög till säljare

#34 Inlägg av Blåviffer »

Tydligen kan man inte vara nog försiktig när man köper hoj. Föregående skitstövel till ägare har gett fan i att betala fordonsskatten och inte berättat det :x. Idag kom brev från transportstyrelsen om att det är körförbud tills skatten är betald. Hade ingen aning. Eftersom det är ett sånt skitbelopp kan ju givetvis jag betala det, men pengarna kommer inte in på TS konto förrän på måndag så ingen viffer i helgen :cCry:. Vill ju inte riskera en bot från farbror blå...En mindre glädje i sammanhanget är att TS berättade att fg ägare har fått en påminnelseavgift som han aldrig kommer bli av med och den är ju på mer än halva skatten.

EDIT: Insåg just att det var väldigt passande att sån skit skulle hända idag...
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1219
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

#35 Inlägg av Maciver »

Kan väll betala via internet"banken" och sedan skriva ut ett kvitto som du har med dig, eller?

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#36 Inlägg av Blåviffer »

Maciver skrev:Kan väll betala via internet"banken" och sedan skriva ut ett kvitto som du har med dig, eller?
Ja, jag betalar ju via internetbanken och man skulle ju kunna skriva ut nåt därifrån, men betalningen sker ju inte omedelbart där heller. Hur det går om man blir stoppad lär ju bero på vilken polis man träffar. Är man paragrafryttare (inte osannolikt att en polis är det kanske) så får den ju inte köras innan det är bokfört på TS konto och blir det först på måndag...
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1219
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

#37 Inlägg av Maciver »

jo, den risken finns. Det är surt.

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#38 Inlägg av Blåviffer »

Jag har för första gången gjort en långfärd med VFR:en, ca 35 mil till östkusten. Omdömet så här långt är att det är en utmärkt långfärdsmaskin precis som jag hoppades. Den enda som klagade lite var min ända. Kanske ett projekt att fixa lite bättre stoppning i sadeln i vinter :-)

Två mindre missöden hittills som huvudsakligen berott på min egen klantighet. En slarvigt fastsatt biltemaväska halkade ner på dämparen vilket upptäcktes vid första tankstoppet. Lätt åtgärdat men det gav en smält plastpåse - väskan och övrigt innehåll klarade sig dock utmärkt 8). Slarv nummer två var att glömma kvar nyckeln i låset när jag tagit av sadeln. Självklart gick jag emot den och den böjdes hur lätt som helst :shock:. Som tur var gick den inte av och gick att böja tillbaka - reservnyckeln är ju inte med på resan. Det är så lätt hänt att det borde vara nåt som många råkat göra...

Är vädret sjysst blir det förhoppningsvis en tur på vägarna norr om Bråviken idag eller imorgon :D
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#39 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Självklart gick jag emot den och den böjdes hur lätt som helst :shock:. Som tur var gick den inte av och gick att böja tillbaka - reservnyckeln är ju inte med på resan. Det är så lätt hänt att det borde vara nåt som många råkat göra...
Nycklarna till VFR 98-01 verkar böja sig bara man tittar lite elakt på dem... Min är också böjd. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2142
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#40 Inlägg av Tommy Gsson »

Blåviffer skrev:Slarv nummer två var att glömma kvar nyckeln i låset när jag tagit av sadeln. Självklart gick jag emot den och den böjdes hur lätt som helst :shock:. Som tur var gick den inte av och gick att böja tillbaka - reservnyckeln är ju inte med på resan. Det är så lätt hänt att det borde vara nåt som många råkat göra...
Efter en incident med kompisen som slängde sina nycklar med skräpet efter hamburgerintagning,så har jag alltid reservnycklarna med på lite längre turer, jag brukar alltid rekommendera andra det om dom frågar efter touringtips.(Kompisen är förresten uberplanerande så han hade reservnycklar med sig :lol: ).
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#41 Inlägg av Blåviffer »

Tommy Gsson skrev: Efter en incident med kompisen som slängde sina nycklar med skräpet efter hamburgerintagning,så har jag alltid reservnycklarna med på lite längre turer, jag brukar alltid rekommendera andra det om dom frågar efter touringtips.
T.
Vilken ångest att inse var man just slängt dem. Vad skulle ni gjort om han inte haft reserven med? Frågat om man kunde få tömma ut allt skräp på golvet och leta? :lol: Det låter som ett rätt bra tips med nyckeln men samtidigt så vill jag inte lägga alla ägg i en korg...kanske borde tillverka en tredje. Vet inte ifall det är dyrt, det är ju en sån där hiss-nyckel.
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#42 Inlägg av adrian_vg »

Blåviffer skrev:Vet inte ifall det är dyrt, det är ju en sån där hiss-nyckel.
Dyrt. Nån frågade om det i en annan tråd för ett tag sen. Nyckeln måste kodas specifikt för din viffer och allmänt j@vlas med tydligen. Tar tid, och är dyrt. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2142
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#43 Inlägg av Tommy Gsson »

Blåviffer skrev:
Tommy Gsson skrev: Efter en incident med kompisen som slängde sina nycklar med skräpet efter hamburgerintagning,så har jag alltid reservnycklarna med på lite längre turer, jag brukar alltid rekommendera andra det om dom frågar efter touringtips.
T.
Vilken ångest att inse var man just slängt dem. Vad skulle ni gjort om han inte haft reserven med? Frågat om man kunde få tömma ut allt skräp på golvet och leta? :lol: Det låter som ett rätt bra tips med nyckeln men samtidigt så vill jag inte lägga alla ägg i en korg...kanske borde tillverka en tredje. Vet inte ifall det är dyrt, det är ju en sån där hiss-nyckel.
Jag behöver väl inte säga mer än att vi åkte därifrån sen med båda uppsättningarna nycklar :?
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

#44 Inlägg av Blåviffer »

Tommy Gsson skrev: Jag behöver väl inte säga mer än att vi åkte därifrån sen med båda uppsättningarna nycklar :?
T.
Inte mycket att välja på... :csick
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

3 km glädje

#45 Inlägg av Blåviffer »

Nu anser jag officiellt att den här säsongen är över. Den blöta kalla säsongen blir det 4-hjuligt tills den dagen jag skaffar mig nån enduromaskin eller liknande.

Idag blev det i alla fall en liten varmkörningsrunda på ca 3 km. Därefter tvätt & tork och sedan övertäckning med ett överkast längst in i garaget. Troligen lär det inte bli mer kört på den här sidan nyår :(
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Skriv svar