Nåväl, tog över den här efter att ha tyckt synd om den ett tag (något år eller två) då den stått ute i ur och skur utan att användas. Gav ett bud (bra eller ej, vet jag inte) o blev ägare till den i alla fall.
Visade sig att den blivit stående efter ett misslyckat stöldförsök. De förstörde låset och stal bultarna till bromsskivan.
Fixade de grejorna o åkte sedan in på besiktning. Utöver byte av bromsbelägg fram (ej återbesök) så gick den igenom UA.
Efter besiktning var det att skrapa bort den värsta mossan (Mossa GTI hade nog varit bättre än avfettning?!) för att få den att se någorlunda anständig ut till jag har möjlighet att komma till en tvätthall. Allt är mycket enklare med körkort
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ingen pärla, men samtidigt funkar den bra mekaniskt och komplett, förutom de plastpaneler som sitter vid sidan av instrumenten.
Men om jag kör såhär i sommar så kan man ta itu med sådant i höst. En lack är läge då den är dåligt omlackad och har en del fula lagningar i kåporna. Finns ju bättre sätt än spackel att laga dem på.
Vad som grämer mig dock är att jag idag (förmodligen) kvaddade gängorna till oljepluggen. Skulle byta alla vätskor och filter, allt gick lätt o smidigt UTOM givetvis det näst sista momentet (med momentnyckel ska tilläggas) då den verkade släppa i gängan. Ska dock prova med en ny bult innan jag blir helt uppgiven....fast vad är det som gäller? HELICOIL som alternativ?
För övrigt har den gått 11000mil och kostat mig ca 6000:- totalt (hade olja hemma) så jag tror jag har en hyfsad hoj att åka på till en rimlig peng?
![Bild](http://www.jesperhammarstrand.se/vfr2.jpg)