Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#676 Inlägg av TG »

Rerun skrev:
TG skrev:
adrian_vg skrev: Försäkringsbolagen kanske inte blir så glada åt det?
Pratade med IF o för deras skull så räcker det med styrlåset...
Bilsport & MC däremot kräver 2 st skilda lås, t.ex. styrlås + bromsskivelås. Dessutom ska det vara MC-lås som är godkänt av SSF.
Samt att du helst ska sova i skinnställ, hjälm och stövlar med för att deras försäkring ska gälla.... :roll:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#677 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:Pratade med IF o för deras skull så räcker det med styrlåset...
Stämmer, If är lite mer relaxade än tex BoMC. BoMC vill tom ha en bild på försäkringsobjektet... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#678 Inlägg av adrian_vg »

Kom förresten just tillbaka från Lelles, där jag reklamerat mina Halvarsson Dino-handskar... Precis som jag befarat vid köpet, har nu en söm släppt mellan neopren-stretchbiten och själva lädret. Det har väl ingen direkt funktion för säkerheten kanske, men iom att man drar just där när man ska kränga på handsken, så kommer sömmen att spricka upp ännu mer. Lelles kunde förstås inte lova nåt om hur snabbt reklamationen kunde ske, och om Halvarsson kommer att laga det eller skicka mig en ny handske - allra speciellt som det nu är semestertider och hela Sverige stänger ner.

När jag ändå var på Lelles, köpte mig ett par svarta Halvarsson Wire för ca 500pix att ha i mellantiden. Dessa handskar är åtminstone i getläder och ska hålla. Det är iaf min erfarenhet med mina tidigare gethandskar!

Hela Halvarsson-konglomeratet har lämnat mig med en smått sur eftersmak, då jag alltid trott att Halvarsson, Lindstrands och de andra under samma koncernparaply varit bra kvalitetsgrejor, det är ju svenska prylar.

Mina Lindstrands GAP-stövlar är i det närmaste sönderslitna efter två säsonger, Dino har vi redan nämnt, och mina Lindstrands Cuda-byxor håller också på och går sönder i stretch-biten på höger lår och det efter en halv säsong. Lindstrands Challenger-jackan verkar inte vara så bra på att hålla färgen bitvis. Man blir besviken... Är detta svensk kvalitet och vad jag har att vänta av svenska produkter? :shock: :? :(

Nån som har koll på om Halvarsson som märke är bättre kvalitetsmässigt än Lindstrands? Halvarsson verkar ju överlag dyrare.

Jag är nu iaf på gång att stegvis byta ut min utrustning mot osvenska märken. Stövlarna, Sidi Vertigo Corsa, är italienska. Får se om de kan bättre.

För man ska väl ändå inte behöva byta ut hela sin utrustning varje, eller vartannat, år??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#679 Inlägg av adrian_vg »

adrian_vg skrev:
Karlsson skrev:Grattis till hojbytet!! Hoppas du trivs med RC36:an 8)
RC36 rockar fett. Har svårt att tänka mig vilken annan maskin jag skulle skaffa mig nu. :lol:
I retrospekt är svaret en VFR800Fi. :roll: :lol:

Frågan ställer sig naturligt nu, vilken annan maskin skulle jag skaffa sen? BMW K1300S är himla snygg, men ack så stor och har inte en V-motor, för en V-motor måste det vara. Dito Blackbirden. VFR1200 kommer inte på fråga så länge den ser ut som den gör... VFR Vtec:en är inte riktigt min stil. Aprilia, Ducati och KTM är ju lite intressanta, men de överkomliga modellerna saknas det ju två cylindrar på och har inte en enkelsving! Det står ju så i skriften, "en riktig motorcykel har en V-motor; dess cylindrar är fyra och enkelsvingen fullbordar treenigheten."

För att återgå till nuvarande viffern, känns den så präktig att den närmast är tråkig. Sen öppnar man gasspjällen och alla tankar på präktighet försvinner med fartvinden. Tack Micron! Och tack till killen/tjejen som kom på flapper-modden! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#680 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:För att återgå till nuvarande viffern, känns den så präktig att den närmast är tråkig. Sen öppnar man gasspjällen och alla tankar på präktighet försvinner med fartvinden. Tack Micron! Och tack till killen/tjejen som kom på flapper-modden! :D
:headbang :headbang lät ju riktigt poetiskt :lol:

marinmo
Donator 2011
Inlägg: 205
Blev medlem: fre jun 12, 2009 22:53
Ort: Skaune

#681 Inlägg av marinmo »

När jag blir stor och rik (inget av dem lär hända. Någonsin.) och snygg (redan där :p) så ska jag ha en K1300S. Köp något annat du så kan vi byt-låna. En ZZR 1400 kanske? Det är nog mitt andraval.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#682 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev: :headbang :headbang lät ju riktigt poetiskt :lol:
:lol: :lol: :lol:

Tack!
marinmo skrev:När jag blir stor och rik (inget av dem lär hända. Någonsin.) och snygg (redan där :p) så ska jag ha en K1300S. Köp något annat du så kan vi byt-låna. En ZZR 1400 kanske? Det är nog mitt andraval.
En ZZR1400 är mina ögon alldeles för stor och klunsig. Speciellt snygg är den inte heller. K1300S har iaf pretentionen att vara lite sådär autobahn-len-i-kroppen. Linjerna är helt enkelt mer harmoniska. Som Tyrannosaurus påpekade i en annan tråd ("Gissa motorcykeln"?) är skillnaden mellan K1300S och VFR1200 inte speciellt stora när man ser dem i profil, med den skillnaden att BMW:n ser smidigare ut.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#683 Inlägg av adrian_vg »

adrian_vg skrev:Kom förresten just tillbaka från Lelles, där jag reklamerat mina Halvarsson Dino-handskar... Precis som jag befarat vid köpet, har nu en söm släppt mellan neopren-stretchbiten och själva lädret. Det har väl ingen direkt funktion för säkerheten kanske, men iom att man drar just där när man ska kränga på handsken, så kommer sömmen att spricka upp ännu mer. Lelles kunde förstås inte lova nåt om hur snabbt reklamationen kunde ske, och om Halvarsson kommer att laga det eller skicka mig en ny handske - allra speciellt som det nu är semestertider och hela Sverige stänger ner.
Fick ett SMS idag när jag var ute och körde om att jag skulle få helt nya handskar på Lelles, istf mina reklamerade Dinosar. Snabba ryck! Nån på Halvarsson tyckte väl att hojsäsongen var i full gång och ville inte vänta med en lagning, utan jag fick kvittera ut ett par helt nya handskar alltså! Kudos till både Lelles och Halvarsson!

Glaad i hågen åkte jag dit för att plocka upp ett par nya. Kollade på lite andra märken, men inga satt så bra som Dino-handskarna om handleden. Det som var mindre bra, var att samma storlek som jag haft innan, 8, nu variererade mellan jättestor så att handen vobblade inuti handsken och minimal, så att man inte fick in den bredaste biten av handen (den mellan tumleden och handloven). Notera att detta var två olika par Dinosar men båda märkta med storlek 8.

Tredje paret jag provade, den som hängde ute som provex, passade perfekt på högerhanden, tom med lite marginal. Bad sen Anita, Lelles tant, att springa iväg ut på lagret efter handskmaken, men utan framgång - den stod inte att finna. Fick ta ett av de andra två paren som satt minst dåligt(...). Med lite töjning kommer de att gå på utan problem. Men tummarna känns fortfarande som två nummer för stora...

[Å andra sidan har jag kommit att töja "temporärhandskarna", Halvarsson Wire, så att de sitter riktigt bra. Snygga är de också, stilrena. Men... Det finns alltid ett men, Wire har inte riktigt samma myckna skydd överallt på handen som Dino har. :?]

Att passformen varierar så, tycker jag är ganska "B" av ett märke som profilerar sig med svensk kvalitetsmärkning och dittan och dattan...

Jag är besviken... :(
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#684 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Att passformen varierar så, tycker jag är ganska "B" av ett märke som profilerar sig med svensk kvalitetsmärkning och dittan och dattan...

Jag är besviken... :(
Illa... jag har själv Halvarssonbyxor och -handskar som jag är nöjd med, min Jomafajacka har dock fått repareras två gånger + att infärgningen inte är den bästa...

Tillverkas prylarna i Sverige också, eller har man olika leverantörer i öst? Det kan ju bli lite kvalitetsproblem ibland då, jag vet att andra haft bekymmer med t ex storleksmärkningar (för att inte tala om såna självklara saker som att bägge benen ska vara lika långa...).
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#685 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:[...]infärgningen inte är den bästa...
Du också alltså... :(
tersan skrev:Tillverkas prylarna i Sverige också, eller har man olika leverantörer i öst?
Kollade mina nya Halvarsson Dino; inga märkningar om tillverkningsland, men det är en liten svensk flagga fastsydd i kanterna.

Mina Halvarsson Wire är gjorda i Kina. Mina knappt använda Halvarsson Road Kill har inga märkningar heller, men har som Dino en svensk flaggs fastsydd i kanten.

Kan det tänkas att Halvarssons prestigemodeller, som Dino, görs här i landet, medan de billigare modellerna, som Wire, görs österut?

Mina elektriska Warm'n'Safe-handskar är gjorda i Pakistan. Tydligen ett stort land i skinnväg.
tersan skrev:Det kan ju bli lite kvalitetsproblem ibland då, jag vet att andra haft bekymmer med t ex storleksmärkningar (för att inte tala om såna självklara saker som att bägge benen ska vara lika långa...)
Inte lika långa ben?? Hur illa betalda är svettshopparna i Kina egentligen? :roll:

Frågan kvarstår dock om Jofama, Halvarsson och Lindstrands som märken betraktat har nån speciell rankning? Eftersom Halvarsson-prylarna verkar dyrast av de tre borde det väl vara flaggskeppsmärket, Lindstrands näst bäst och Jofama är budgetmärket.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#686 Inlägg av adrian_vg »

Jäkla undulat till att få en knöl i baken som kräver veterinärundersökning och ev fix. Det är inte ens vår favoritundulat, utan den som hängt mest i våra fingrar med näbben. Tur i oturen att det inte skedde under en helg, med jouravgifter och allt. :roll:

Både frun och jag tycktes ha liknande idéer och förhoppningar om att det antingen är ett enkelt, och billigt, ingrepp eller ett fatalt (för Pinochet) så att hon (undulaten, inte frun) måste få flyga iväg till undulatparadiset i himlen. Fult att tänka så, men... :oops:

Månadens utgifter på mc-relaterade grejor och resor får ställas in till efter löningen, liksom årets semestertur med hela familjen till Järvzoo, så man får se en j@kla järv nångång i sitt liv.

Tur att man iaf har lite kosing på Volvokortet att tanka för, inför Knixkörningarna iaf...

Fö kändes hemvägen från Sthlm och MC-Nytt på viffern som en uppenbarelse - en båge som drar på alla varv, växlar och hastigheter och som känns ... gedigen. Inget som ett jämförande test för att ytterligare fastställa hur bra ens älskade tio år gamla VFR faktiskt är. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#687 Inlägg av adrian_vg »

Ser mer och mer ut som en motardgalning. Det senaste i värmen under knixkörningarna, och annat hojande, är nu skyddsjackan enl nedan och dito crosströjan. Färgen lime pga att lime syns bättre i trafiken. Ambulanser har samma färg. Inga övriga likheter med dem annars. ;-)

Frun gillade tröjan. :roll:
Bilagor
30687-1_514x600.jpg
30687-1_514x600.jpg (36.09 KiB) Visad 6541 gånger
WJ301r_1.jpg
WJ301r_1.jpg (29.74 KiB) Visad 6541 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

#688 Inlägg av Rerun »

Luftigt och skönt.
Fast jag vill inte ens tänka på hur man ser ut efter att ha kasat en bit på asfalt i det där...
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#689 Inlägg av TG »

Polaren drog lite för mycket på rullen med sin ktm för ett par år sedan(slog över)... han gled på asfalten med skinkorna bara efter mindre tid än det tar att säga "a"... Han hade det lite jobbigt på toa sen.... var något med att skinkorna var "lite" skrapade..... :shock:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#690 Inlägg av adrian_vg »

Rerun skrev:Luftigt och skönt.
Fast jag vill inte ens tänka på hur man ser ut efter att ha kasat en bit på asfalt i det där...
Man får väl rulla lite så man inte nöter på ett och samma ställe. Har iaf skydd för ryggen, armbågarna och axlarna. På benen har jag fortfarande skinnbrallorna som tidigare - de borde skydda min bak bra. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar