Tersan

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#61 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Offroad är ju kul, och nåt vibrerande engelskt vore charmigt... Ducati är förstås en dröm för en italofil som jag... inte lätt det här inte.
Lustigt det där... Har själv börjat fundera på en (snuskigt billig) offroadare för vintern för till-och-från-jobbet-åka och med dubbdäck.

Jag har tillräckligt långt till jobbet för att bilen på vintern skulle vara ett alternativ. Nackdelen är att bilen drar så jäkla mycket bränsle i stadstrafik... En 125:a, kanske en Honda MTX edyl vore rätt praktiskt och billigt inbillar jag mig.

Cykling är förstås också ett alternativ, men en rejäl uppförsbacke till jobbet och Uppsalas (o)vana att inte ploga cykelbanorna speciellt snabbt är inte så lockande. :?

Viffern med dubbdäck och året-runt-åkning kommer inte på fråga. Kan bara föreställa mig vad saltet kommer att göra med den vackra aluminiumramen...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#62 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Lustigt det där... Har själv börjat fundera på en (snuskigt billig) offroadare för vintern för till-och-från-jobbet-åka och med dubbdäck.
Tack, nu blev det ett alternativ till på vill-ha-listan... vinter-offroad med dubbdäck. 8) En gammal encylindrig fyrtaktare med mäktigt ljud och rejält brett styre måste ju vara precis hur kul som helst!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#63 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Lustigt det där... Har själv börjat fundera på en (snuskigt billig) offroadare för vintern för till-och-från-jobbet-åka och med dubbdäck.
Tack, nu blev det ett alternativ till på vill-ha-listan... vinter-offroad med dubbdäck. 8) En gammal encylindrig fyrtaktare med mäktigt ljud och rejält brett styre måste ju vara precis hur kul som helst!
Ingen orsak. :lol:

Vilken är mest svårstartad i tio-graders kyla? En 4T-600:a eller en 2T-125:a? Väl värt att tänka på innan köp. 8-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#64 Inlägg av tersan »

Så var det dags för en nystart... inte på hojfronten dock. Jag ska bli skåning! Efter ett lååångt letande har vi skrivit kontrakt på ett hus på sydkusten, med beräknad flytt i början av mars.

Varför Skåne, undrar säkert nån? Ja, det finns många anledningar: bättre arbetsmarknad, bättre klimat, godare mat, fantastiska hojvägar, närmare till kontinenten för att bara nämna några.

VFRen kommer iallafall att få det bra, huset har ett uppvärmt garage på närmare 60 kvm och för närvarande har jag ingen bil som behöver stå i garage. Visserligen ingår en Unimog i husköpet, men den får stå i logen...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#65 Inlägg av apex »

tersan skrev: ... huset har ett uppvärmt garage på närmare 60 kvm ....
Det förklarar flytten! :lol:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
stefan
Donator 2009
Inlägg: 302
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:44
Ort: Huddinge

#66 Inlägg av stefan »

tersan skrev: Visserligen ingår en Unimog i husköpet, men den får stå i logen...
Nu blev man ju inte alla avundsjuk, jag vill också ha en terräng leksak. :lol:

//S
CBR 600rr -07

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#67 Inlägg av adrian_vg »

Vågar man köpa hus och byta jobb nu, som det ser ut på den sk marknaden?

Grattis iaf! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#68 Inlägg av tersan »

apex skrev:
tersan skrev: ... huset har ett uppvärmt garage på närmare 60 kvm ....
Det förklarar flytten! :lol:
Jodå, starkt bidragande för min del! Hustrun var mer imponerad av utrymmena där hon kan ha B&B-verksamhet...
stefan skrev:Nu blev man ju inte alla avundsjuk, jag vill också ha en terräng leksak.
Jag hade en Ford M151 för många år sen, och visst är det kul med lite offroad-körning... och en Unimog är ju alltid bra att ha. :wink: Om inte annat så får jag äntligen en anledning att skaffa C-kort... :)
adrian_vg skrev:Vågar man köpa hus och byta jobb nu, som det ser ut på den sk marknaden?
Javisst, varför inte? På husfronten är det på många orter köparens marknad, och jobb löser sig förr eller senare... och om man inte vågar satsa så vinner man heller inget... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#69 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Vågar man köpa hus och byta jobb nu, som det ser ut på den sk marknaden?
Javisst, varför inte? På husfronten är det på många orter köparens marknad, och jobb löser sig förr eller senare... och om man inte vågar satsa så vinner man heller inget... :wink:
Nej, det förstås. Själv är jag lite feg i det avseendet. Sitter säkert på mitt jobb just nu så jag klagar inte. Frun är varslad och dito min mor. Då blir man lite tveksam till att ta risker, som du kanske förstår. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#70 Inlägg av apex »

tersan skrev: Jodå, starkt bidragande för min del! Hustrun var mer imponerad av utrymmena där hon kan ha BB-verksamhet...
GRATTIS! :lol:
Jag hade en Ford M151 för många år sen, och visst är det kul med lite offroad-körning... och en Unimog är ju alltid bra att ha. :wink: Om inte annat så får jag äntligen en anledning att skaffa C-kort... :)
Vi kan byta: Min husvagn mot din Unimog. Då får du nytta av ditt E-kort och jag av mitt C-kort! :lol:
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#71 Inlägg av tersan »

apex skrev:
tersan skrev: Jodå, starkt bidragande för min del! Hustrun var mer imponerad av utrymmena där hon kan ha BB-verksamhet...
GRATTIS! :lol:


Vi kan byta: Min husvagn mot din Unimog. Då får du nytta av ditt E-kort och jag av mitt C-kort! :lol:
:evil: Nej för h-e... låt bli att fulquota! :evil: B&B betyder i det här fallet Bed and Breakfast... dvs enklare rumsuthyrning. Puh... bäst att förtydliga så att inte nån får några idéer...

Men att byta husvagn mot Unimog... nja, det finns ju ingen motor i en husvagn? Du får slänga in några av dina bilar i affären också... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#72 Inlägg av Ocean »

tersan skrev:Så var det dags för en nystart... inte på hojfronten dock. Jag ska bli skåning! Efter ett lååångt letande har vi skrivit kontrakt på ett hus på sydkusten, med beräknad flytt i början av mars.

Varför Skåne, undrar säkert nån? Ja, det finns många anledningar: bättre arbetsmarknad, bättre klimat, godare mat, fantastiska hojvägar, närmare till kontinenten för att bara nämna några.

VFRen kommer iallafall att få det bra, huset har ett uppvärmt garage på närmare 60 kvm och för närvarande har jag ingen bil som behöver stå i garage. Visserligen ingår en Unimog i husköpet, men den får stå i logen...
Grattis till medborgarskapet i Skåne! :D

:headbang
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#73 Inlägg av tersan »

Dags för uppdatering: jag är numera skåning. Eller jag bor här, sen får vi se hur lång tid det tar innan blir inföding...

Hojen står dock kvar en stund till, den blir skåning inom en månad om vädrets makter står på min sida.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#74 Inlägg av Ocean »

tersan skrev:Dags för uppdatering: jag är numera skåning. Eller jag bor här, sen får vi se hur lång tid det tar innan blir inföding...

Hojen står dock kvar en stund till, den blir skåning inom en månad om vädrets makter står på min sida.
Ja, grattis än en gång!

Då kanske du hinner till Skånevårenturen med SH. Över 140 hojar anmälda än så länge :D
Det är bara att skriva upp sig på SH.
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#75 Inlägg av TG »

tersan skrev:Dags för uppdatering: jag är numera skåning. Eller jag bor här, sen får vi se hur lång tid det tar innan blir inföding...

Hojen står dock kvar en stund till, den blir skåning inom en månad om vädrets makter står på min sida.
Jag kommer köra söderöver om ett par veckor om vädrets makter tillåter det..... (E-tuna - Hbg)
Kanske kan göra följe större delen av vägen?
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar