Tersan

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Tersan

#511 Inlägg av Tommy Gsson »

Grattis Lars!!!
Ha en skön dag, klappa om gröningen också och inte bara vetten :P
Tommy
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Tersan

#512 Inlägg av tersan »

M@rtini skrev:Hej Tersan!

Tiden går fort, två år sen sist. Skriver som förra gången, grattis på födelsedagen och hoppas allt är bra med dig.
Tackar! Allt är bra, vilket man får vara tacksam för i dessa tider. 8)
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Tersan

#513 Inlägg av tersan »

Tommy Gsson skrev:Grattis Lars!!!
Ha en skön dag, klappa om gröningen också och inte bara vetten :P
Tommy
Tackar! Det blir en vända ut till garaget för att underhållsladda batteriet idag...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Tersan

#514 Inlägg av tersan »

Nu är det långt mellan uppdateringarna... vilket tyvärr beror på att Viffern stått i ide alldeles för länge när andra intressen prioriterats. Inte minst bygge av nytt hus med tillhörande verkstad.

Men idag kom så dagen när den gröne skulle flyttas till sitt nya boende. Jag provade i veckan att starta den (nytt batteri fick inhandlas, jag hade slarvat med underhållsladdningen av det gamla), och till min både förvåning och glädje krävdes inte många varv på startmotorn innan den gick igång... trots pinsamma 5 års stillestånd i kallgarage. Glädjen gick dock över i moll när en rejäl pöl bensin uppenbarade sig på golvet nedanför, men jag drog mig till minnes ett inlägg från nån som upplevt samma sak och helt enkelt bara väntat några dagar varpå slangarna tätat sig igen.

Så några dagar senare gjorde jag ett nytt försök, och se på f... inget bensinläckage! Men istället bolmade det rök nånstans ifrån... suck. Bort med vänster sidokåpa och fram med stora ficklampan, men jag kunde inte se nåt uppenbart. Startade igen och då var allt som det skulle. :banana Puh.

Så idag åkte vi till gamla huset, jag klädde på mig hela utstyrseln och kom ihåg att ta bort skivbromslåset innan jag tog ner hojen från stödet. Startade, kände på broms/koppling etc och drog iväg i ett svalt men tack och lov torrt höstlandskap. Färden gick utan problem, och nu får den gröne bo varmt och torrt till våren. Kan också tänkas att jag äntligen får tid att byta startmotorkoppling och göra en allmän översyn av allt som behövs på en 30 år gammal hoj.Bild
Bilagor
Viffer hemma.jpg
Viffer hemma.jpg (192.2 KiB) Visad 880 gånger
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Tersan

#515 Inlägg av M@rtini »

Hej Tersan!

Grattis på födelsedagen, hoppas allt är bra med dig och att du har en fin dag. :tummenupp
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Skriv svar