Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2011 Inlägg av adrian_vg »

Nackoperation inbokad till 16 februari. Here's hoping på en mc-säsong 2015!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2012 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Nackoperation inbokad till 16 februari. Here's hoping på en mc-säsong 2015!
:tummenupp
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
jenshenrik
Medlem
Inlägg: 345
Blev medlem: fre feb 12, 2010 20:26
Ort: Odense, Danmark
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2013 Inlägg av jenshenrik »

adrian_vg skrev:Nackoperation inbokad till 16 februari. Here's hoping på en mc-säsong 2015!
Held & Lykke :)
Jens Henrik
"Uhyret" - CBR954RR3
-Hjertet banker altid for V4
BildVFR-Forum.dk

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2014 Inlägg av Jimmy.S »

Håller tummarna att op går bra och dina bekymmer försvinner :tummenupp

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2015 Inlägg av adrian_vg »

Tack!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2016 Inlägg av tersan »

Jaha, vifferåkandet under avveckling... hmm.... :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2017 Inlägg av adrian_vg »

Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.

Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare. :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2018 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Det enda man ångrar är det man inte testat. :wink:

Jag förstår dig, och eftersom det är en italienska du tänker inleda ett förhållande med kan jag bara säga :tummenupp
Men var beredd på att det är svårt att gå tillbaka till ett normalt liv sen. :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2019 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Det enda man ångrar är det man inte testat. :wink:
Jepp, jag vill inte bli 65 och inse att det är så mycket jag inte gjort som jag velat...
tersan skrev:Jag förstår dig, och eftersom det är en italienska du tänker inleda ett förhållande med kan jag bara säga :tummenupp
:roll:
tersan skrev:Men var beredd på att det är svårt att gå tillbaka till ett normalt liv sen. :wink:
Det är förvånansvärt många som säger nåt liknande. WTF typ... :mrgreen:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2141
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2020 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.

Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare. :wink:
Kul!
Men missade du inte FACTORY i beskrivningen också :mrgreen:
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2021 Inlägg av Mister »

adrian_vg skrev:Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Går ha fler än en motorcykel :) Jag har också haft tre stycken o sneglar nu på en fjärde ;)

När du ändå hoppar upp i prisklass o kikar på fighterstuket. Har du testat crosstrunnern?
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2022 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev:Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.

Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare. :wink:
Kul!
Men missade du inte FACTORY i beskrivningen också :mrgreen:
Tro inte att jag inte gluttat på årets modell av Factory med Superpole-lackeringen! Grym. Men ekonomiskt otillgänglig.
2014 års APRC är i stort sett överkomlig tror jag. Det är ABS:en jag är ute efter. Ska det köpas ny hoj ska den bara ha ABS, det är inget att diskutera.
Däremot om det blir en beggad Tuono APRC får det bli utan ABS. Har grunnat en del på om ABS är värt ca 40 kkr extra...
Mister skrev:Går ha fler än en motorcykel. Jag har också haft tre stycken o sneglar nu på en fjärde ;)

När du ändå hoppar upp i prisklass o kikar på fighterstuket. Har du testat crosstrunnern?
Klart det går, jag har haft det. Men det går inte att ha alla påställda och körbara med min ekonomi.
Crossrunner är ... okej. Inte mer. Har testat Crossrunner-800:an och blev grymt besviken. Den kändes som en nertrimmad viffer från 2000 med skyhögt styre och instrumentpanelen mitt i ansiktet. :?

"Different frame and tuned-for-torque motor is one way to build a naked, a tried-and-true recipe Honda and other Japanese OEMs have been following for a while. Aprilia goes a different way. Starting with the original Touno, Aprilia has just removed the fairing, slapped on some superbike-style bars, sliced a grand off the pricetag and called it a day. And we love it."

'Nuff said. :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2023 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:En Aprilia Tuono på 1000cc hägrar. VFR1200 är för stor. VF1000/1100 för stenålders. :)
Grönviffern såldes av förra vintern, eller däromkring.

Vore juste om vidare diskussion som inte är direkt relaterat till försäljningen förs i exvis min presentationstråd.
Där kan ni häckla mig allt ni vill inför ett potentiellt förestående byte till en italiensk V4. :wink:
Ok då (häckel-häckel-häckel) :wink:
Aprilia är å andra sidan inte det sämsta även om jag hajade till lite när du skrev V4. Sen kom jag på, ja just det, Aprilia kör inte med Rotaxmotorer längre... Eller det kanske är just vad dom gör och att Rotax har börjat göra V4:or.

Har Aprilia torrkoppling förresten? Om ja, så hoppas jag att du inte är en sån som letar skrammel, för då kommer du bli galen ("racka-racka-racka-racka")
Eller som man brukar säga om Ducati... Det är om det slutar skramla som man ska bli orolig. Konstaterade på mässan att Ducce måste ha jobbat hårt för att plocka ur 200 hk ur nya V2:an 1299 Panigale. Men det är väl bl.a. deras Mount Everstlyft på kammarna som fixar det, vilket i sin tur är möjligt tacka vara de desmodromiska ventilerna och också lever rövare och hörs en del. Frågan är om vanliga fjäderventiler med dom lyften ens skulle klara 5000 rpm.

Nog om italienare som Aprilia, Ducati och MV Agusta som jag kan dräggla på en hel del. Men lite som en svikare måste du allt känna dig, för var är ditt mod? Sälj kärringen, ungarna, bilar, hus och såna oväsentligheter och köp en RC213V-S vettja :D
Då är du värst, alla kategorier, för lång tid framöver och folk komma att knästående framför din hoj tillbe dig och hojen mer än det flygande spagettimonstret :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1533
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2024 Inlägg av Mister »

Aprilias kännemärke är ju gammal moppetillverkare och känd här för fina 125:or. Större literhojar började de med för ett drygt decennium med och nu i V4 format. Honda har pysslat med V4 sen mer än trettio år tillbaka så jag är skeptisk :wink:

Sen, har jag haft rotaxaprilian (pegaso), mer icke meckarvänlig hoj får man nog leta efter. Italienska ingenjörer tänker inte som tyska eller japanska ingenjörer :fakta


Men snygga är dom :D
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2025 Inlägg av Tyrannosaurus »

Mister skrev:Aprilias kännemärke är ju gammal moppetillverkare och känd här för fina 125:or. Större literhojar började de med för ett drygt decennium med och nu i V4 format. Honda har pysslat med V4 sen mer än trettio år tillbaka så jag är skeptisk :wink:
Rotax har byggt större V-Twinar också och jag är inte helt hundra på att dom inte bygger Aprilias V4.
Sen, har jag haft rotaxaprilian (pegaso), mer icke meckarvänlig hoj får man nog leta efter. Italienska ingenjörer tänker inte som tyska eller japanska ingenjörer :fakta
Rotax är iofs ett österrikiskt företag, men det kanske är kombinationen österrikisk motorteknologi inklätt i italienska kläder som gör det svårmeckat :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar