Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Nackoperation inbokad till 16 februari. Here's hoping på en mc-säsong 2015!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
adrian_vg skrev:Nackoperation inbokad till 16 februari. Here's hoping på en mc-säsong 2015!
VFR750F -92, grön
- jenshenrik
- Medlem
- Inlägg: 345
- Blev medlem: fre feb 12, 2010 20:26
- Ort: Odense, Danmark
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Held & Lykkeadrian_vg skrev:Nackoperation inbokad till 16 februari. Here's hoping på en mc-säsong 2015!
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Håller tummarna att op går bra och dina bekymmer försvinner
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Tack!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Jaha, vifferåkandet under avveckling... hmm....
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.
Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.
Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Det enda man ångrar är det man inte testat.adrian_vg skrev:Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Jag förstår dig, och eftersom det är en italienska du tänker inleda ett förhållande med kan jag bara säga
Men var beredd på att det är svårt att gå tillbaka till ett normalt liv sen.
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Jepp, jag vill inte bli 65 och inse att det är så mycket jag inte gjort som jag velat...tersan skrev:Det enda man ångrar är det man inte testat.
tersan skrev:Jag förstår dig, och eftersom det är en italienska du tänker inleda ett förhållande med kan jag bara säga
Det är förvånansvärt många som säger nåt liknande. WTF typ...tersan skrev:Men var beredd på att det är svårt att gå tillbaka till ett normalt liv sen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2141
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Kul!adrian_vg skrev:Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.
Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare.
Men missade du inte FACTORY i beskrivningen också
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Går ha fler än en motorcykel Jag har också haft tre stycken o sneglar nu på en fjärdeadrian_vg skrev:Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
När du ändå hoppar upp i prisklass o kikar på fighterstuket. Har du testat crosstrunnern?
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Tro inte att jag inte gluttat på årets modell av Factory med Superpole-lackeringen! Grym. Men ekonomiskt otillgänglig.Tommy Gsson skrev:Kul!adrian_vg skrev:Efter tre viffrar på raken tycker jag att jag är förtjänt av ett byte.
Om allt går som det ska, ska viffern bytas ut mot en Aprilia Tuono V4R APRC.
Orkar inte vänta längre på att Honda själva ska få tummen ur.
Diverse omständigheter har gjort att jag ändrat fokus på livet, universum och allting.
Inget som säger att det inte blir en viffer igen senare.
Men missade du inte FACTORY i beskrivningen också
2014 års APRC är i stort sett överkomlig tror jag. Det är ABS:en jag är ute efter. Ska det köpas ny hoj ska den bara ha ABS, det är inget att diskutera.
Däremot om det blir en beggad Tuono APRC får det bli utan ABS. Har grunnat en del på om ABS är värt ca 40 kkr extra...
Klart det går, jag har haft det. Men det går inte att ha alla påställda och körbara med min ekonomi.Mister skrev:Går ha fler än en motorcykel. Jag har också haft tre stycken o sneglar nu på en fjärde
När du ändå hoppar upp i prisklass o kikar på fighterstuket. Har du testat crosstrunnern?
Crossrunner är ... okej. Inte mer. Har testat Crossrunner-800:an och blev grymt besviken. Den kändes som en nertrimmad viffer från 2000 med skyhögt styre och instrumentpanelen mitt i ansiktet.
"Different frame and tuned-for-torque motor is one way to build a naked, a tried-and-true recipe Honda and other Japanese OEMs have been following for a while. Aprilia goes a different way. Starting with the original Touno, Aprilia has just removed the fairing, slapped on some superbike-style bars, sliced a grand off the pricetag and called it a day. And we love it."
'Nuff said.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Ok då (häckel-häckel-häckel)adrian_vg skrev:En Aprilia Tuono på 1000cc hägrar. VFR1200 är för stor. VF1000/1100 för stenålders.
Grönviffern såldes av förra vintern, eller däromkring.
Vore juste om vidare diskussion som inte är direkt relaterat till försäljningen förs i exvis min presentationstråd.
Där kan ni häckla mig allt ni vill inför ett potentiellt förestående byte till en italiensk V4.
Aprilia är å andra sidan inte det sämsta även om jag hajade till lite när du skrev V4. Sen kom jag på, ja just det, Aprilia kör inte med Rotaxmotorer längre... Eller det kanske är just vad dom gör och att Rotax har börjat göra V4:or.
Har Aprilia torrkoppling förresten? Om ja, så hoppas jag att du inte är en sån som letar skrammel, för då kommer du bli galen ("racka-racka-racka-racka")
Eller som man brukar säga om Ducati... Det är om det slutar skramla som man ska bli orolig. Konstaterade på mässan att Ducce måste ha jobbat hårt för att plocka ur 200 hk ur nya V2:an 1299 Panigale. Men det är väl bl.a. deras Mount Everstlyft på kammarna som fixar det, vilket i sin tur är möjligt tacka vara de desmodromiska ventilerna och också lever rövare och hörs en del. Frågan är om vanliga fjäderventiler med dom lyften ens skulle klara 5000 rpm.
Nog om italienare som Aprilia, Ducati och MV Agusta som jag kan dräggla på en hel del. Men lite som en svikare måste du allt känna dig, för var är ditt mod? Sälj kärringen, ungarna, bilar, hus och såna oväsentligheter och köp en RC213V-S vettja
Då är du värst, alla kategorier, för lång tid framöver och folk komma att knästående framför din hoj tillbe dig och hojen mer än det flygande spagettimonstret
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Aprilias kännemärke är ju gammal moppetillverkare och känd här för fina 125:or. Större literhojar började de med för ett drygt decennium med och nu i V4 format. Honda har pysslat med V4 sen mer än trettio år tillbaka så jag är skeptisk
Sen, har jag haft rotaxaprilian (pegaso), mer icke meckarvänlig hoj får man nog leta efter. Italienska ingenjörer tänker inte som tyska eller japanska ingenjörer
Men snygga är dom
Sen, har jag haft rotaxaprilian (pegaso), mer icke meckarvänlig hoj får man nog leta efter. Italienska ingenjörer tänker inte som tyska eller japanska ingenjörer
Men snygga är dom
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt
Rotax har byggt större V-Twinar också och jag är inte helt hundra på att dom inte bygger Aprilias V4.Mister skrev:Aprilias kännemärke är ju gammal moppetillverkare och känd här för fina 125:or. Större literhojar började de med för ett drygt decennium med och nu i V4 format. Honda har pysslat med V4 sen mer än trettio år tillbaka så jag är skeptisk
Rotax är iofs ett österrikiskt företag, men det kanske är kombinationen österrikisk motorteknologi inklätt i italienska kläder som gör det svårmeckatSen, har jag haft rotaxaprilian (pegaso), mer icke meckarvänlig hoj får man nog leta efter. Italienska ingenjörer tänker inte som tyska eller japanska ingenjörer
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal