Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2161 Inlägg av adrian_vg »

Duken hemma. Hysterisk hoj...
Ingen viffer men borde funka ett tag framöver.
Saknar dock klippet i motorn en del och möjligen runt 40 hk till. Men det beror nog mest på att jag tog E4:an hem.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2162 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Till 25 kW?

Låter jobbigt för motorn.

Om nån vet om detta går, får ni gärna återkoppla!
Själva tekniken är nog inte så mycken "raketforskning" i sig, på sukorna (1100/400) så var det helt enkelt en plastbit som gick ner ifrån själva membranlocket som hindrade trottlarna att öppna sig helt. Men sedan vad "The Man" säger om det är en annan femma...
Senast redigerad av blacken den fre mar 27, 2015 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2163 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Duken hemma. Hysterisk hoj...
Ingen viffer men borde funka ett tag framöver.
Saknar dock klippet i motorn en del och möjligen runt 40 hk till. Men det beror nog mest på att jag tog E4:an hem.
Aha så om man inte kör på E4:an, så får man 40 kusar till i spisen? Eller har jag missuppfattat allt nu igen?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2164 Inlägg av adrian_vg »

Du har missuppfattat. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2165 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:Du har missuppfattat. :)
Rackarns åsså, och jag som såg ett billigt och enkelt sätt till effekthöjning. Livet suger!... :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2166 Inlägg av adrian_vg »

:mrgreen:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2167 Inlägg av Jimmy.S »

Grattis till Ducken då, hoppas den kommer att fungera bra för dig :tummenupp

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2168 Inlägg av adrian_vg »

Tack!

Motorvägsbiten hem gick mycket bra, nacken mådde prima. Värre var det med låren som var på krampgränsen, men tror det handlar mer om att mestadels gick i 110+ km/h.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2169 Inlägg av adrian_vg »

adrian_vg skrev:JAG SKA BLI PAPPA!!!!!
Jisses, gissa om jag känner mig luttrad vid det här laget...
Ens fåtölj är inte ens egen längre, utan ett nöjesfält för de där små människorna i familjen som mest rusar runt benen på mig.
Bilagor
20150331_112959.450x600.jpg
20150331_112959.450x600.jpg (92.37 KiB) Visad 7853 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2170 Inlägg av Jimmy.S »

ha ha ha , ja den känslan känner man igen, ibland vill man skapa en billig säljes annons på blocket för att 5 min senare ångra sina tankar då dom kan vara riktigt härliga.




ibland...

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2171 Inlägg av adrian_vg »

"Bortskänkes mot avhämtning."

:wink: :mrgreen:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2172 Inlägg av adrian_vg »

För kännedom: Svartviffern är såld och jag därmed vifferlös för första gången på sju år.
På ett sätt känns det bra att någon som uppskattar hojen kommer att använda den, men effen också, den gick så jefla bra när jag körde hem den åt köparen. Fick hjärtklappning när jag accelerade ut ur rondellerna med varvräknarnålen rakt upp på mätaren.
Och ljudet vid 8000+ rpm. Oj... Ni som vet vad jag pratar om känner nog till hur nackhåren lksom ställer sig rakt upp när motorn börjar yla från 6000 varv och uppåt.
Nacken kommer dock att tacka mig - gjorde hur ont som helst redan efter nån kilometer bara.
Detta var en mycket ambivalent försäljning.

:cCry:

PS: Köparen var en återfallare som under inga omständigheter ville ha en sporthoj, men som ändå var ute efter en sportig hoj - den perfekta hojen mao. Köparen är iaf inbjuden till forumet, så vi får kanske se honom här snart nog. DS

Edit: För att summera blocketförsäljningen tog det en sänkning från 31 till 25 kkr för att få hojen såld. Det var lite över 8200 visningar under 31 dagar och sex st mejl genererades av potentiella spekulanter.

Har lite delar kvar som kan säljas av nu om intresse finns, bla en orange tank med Hondavinge, några frambromsskivor och lite annat smått och gott som olje och luft-filter. Se kommande annons i Säljes!
Allt kommer att säljas billigt!

Edit2: Säljesannonsen: viewtopic.php?f=11&t=5502
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re:

#2173 Inlägg av adrian_vg »

adrian_vg skrev:Frågan ställer sig naturligt nu, vilken annan maskin skulle jag skaffa sen? BMW K1300S är himla snygg, men ack så stor och har inte en V-motor, för en V-motor måste det vara. Dito Blackbirden. VFR1200 kommer inte på fråga så länge den ser ut som den gör... VFR Vtec:en är inte riktigt min stil. Aprilia, Ducati och KTM är ju lite intressanta, men de överkomliga modellerna saknas det ju två cylindrar på och har inte en enkelsving! Det står ju så i skriften, "en riktig motorcykel har en V-motor; dess cylindrar är fyra och enkelsvingen fullbordar treenigheten."
Skrivet för fyra år sen. Innan artriten slog till med buller och bång, och saker kommer tillbaka för att bita en i baken. :mrgreen:
kotten-340x600.jpg
kotten-340x600.jpg (56.87 KiB) Visad 7748 gånger
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2174 Inlägg av Jimmy.S »

he he, ja så kan det va men dock väldigt kloka ord angående treenigheten ;)

Riktigt snygg front med lycktarrangemanget, ser ut som en go liten streetfighter.

Hur nöjd är du nu med hojen när du har hunnit köra ett tag?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#2175 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:he he, ja så kan det va men dock väldigt kloka ord angående treenigheten ;)
Word!
Lite putt över att Aprilia RSV4 Tuonon inte funkade map sittställningen. Var så nära att bränna alla broarna och ta ett massivt lån för att köpa en årsmodell 2014 med ABS...
Jimmy.S skrev:Riktigt snygg front med lycktarrangemanget, ser ut som en go liten streetfighter.
Ja, är man lagd åt mysko arrangemang... :wink:
Efter att ha shoppat runt i just denna mc-nisch, kan jag konstatera att ingen av modellerna egentligen ser helt "normal" ut. Det enda normala i sammanhanget är att det är normalt att se onormal ut... :mrgreen:
Jimmy.S skrev:Hur nöjd är du nu med hojen när du har hunnit köra ett tag?
Genrellt ganska så. Motorkaraktären är ganska manisk och krävde lite övning att börja köra enstånka igen, dessutom en med en per-cylindervolym större än fruns V70.
Problem? Tja, det är väl isf det där problemet med att hornen inte helt får plats i hjälmen så fort man ser en bilkö på väg till jobbet. :twisted:

Sliter också en del i mitt hår med drevningen. Original är 16T fram och 40T bak. Helt bäng utväxling... Denna hoj kom med 15/42 och inte ens det är bra. Har beställt ett 14T och hoppas på det bästa. Funkar inte det är nästa steg att skaffa en LP bak, 45T. Hoppas kedjelängden räcker...

Och så miljöinställningen och strypningen runt 4000 rpm.
Motorn går som en påse nötter. Precis som på svartviffern innan Power commandern och bänkningen. :huvet

Men i en nära framtid ska det bli en PC5 och bänkning. Det bara måste!

Edit: Och så tutan. Den låter som en strypt kyckling. Patetiskt. Måste fixas. Har ett kompressorhorn från Blacken, men plats måste hittas först.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar