blacken skrev:Oavsett, att kunna starta en motor utan elstart är en konstform som är på försvinnande.
Det är sant, speciellt en stor stånka eller ett visst amerikanskt märke med stora oljelänkande V-Twin motorer. En polare i klubben har en ganska ny HD Trike som jag tror det sitter en dualcam spis i som ju ska vara bra. O ja, växellådan slutade funka, avgasröret vibrerade av, det var nån annan grej också, kommer inte ihåg. Men det har iaf elstart och riktig backväxel.
Men dom hade förr, liasom ibland så saknar man det, speciellt när batteriet är dött och det finns ingen starthjälp i faggorna.
Jo kanske, men i det läget tycker jag att en smart laddare, typ Ctek eller ett batteripack är en bättre lösning. För att förebygga nämnt problem medan jag inte har kommit åt bilen tog jag Ctek-laddaren från hojen och satte den tillfälligt på bilen till jag får ut den igen, verkar bli till helgen eller början av nästa vecka för dom börjar närma sig klarstadiet nu.
Nu får vi kanske ge oss för det kanske börjar bli lite väl mycket OT i Adrians tråd och snart kommer det väl en sur kommentar-smiley om vi inte ser upp
På tal om "se upp" så brukar jag ha lite kul när man åker T-bana när dom tidigare sa "se upp för avståndet mellan vagn och plattform", borde väl isf vara "se ner". Senare ändrade dom meddelandet till "tänk på avståndet mellan vagn och plattform", ja man tänker och tänker, men vad hjälper det? Det borde väl vara "uppmärksamma avståndet mellan vagn och plattform".
Det här var superOT speciellt för Adrian som bor i Uppsala där det inte finns nån T-bana, så jag får väl sätta in dubbla
för att iaf försöka blidka honom lite.