Blue- ny här!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
dampen
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: mån jun 30, 2008 15:24

#16 Inlägg av dampen »

Välkommen!!

blue

#17 Inlägg av blue »

Mälaren runt låter kul.
Måste nog göra nåt åt värmeutvecklingen under sadeln först bara.

Lite olidligt i nuläget. :(

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#18 Inlägg av adrian_vg »

Välkommen till dina blivande bästa vänner! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Ekis1959
Donator 2010
Inlägg: 3
Blev medlem: sön feb 24, 2008 19:59
Ort: Västerås

Välkommen in i gänget

#19 Inlägg av Ekis1959 »

Köpte min i April tog körkort i Maj och det blir bara roligare ju mer man åker ...........
Christer L VFR-02 Röd
Västerås

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#20 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev:Måste nog göra nåt åt värmeutvecklingen under sadeln först bara.

Lite olidligt i nuläget. :(
Kan du utveckla det där lite grann? Nåt som läcker? Viffrar blir ganska varma under kåporna, som du kanske vet.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
blue skrev:Måste nog göra nåt åt värmeutvecklingen under sadeln först bara.

Lite olidligt i nuläget. :(
Kan du utveckla det där lite grann? Nåt som läcker? Viffrar blir ganska varma under kåporna, som du kanske vet.
Man sitter ju i princip på bakre cylinderraden och när fläkten går att det bli rätt varmt. Iofs skönt på vår och höst, men då går å andra sidan inte fläkten :wink:

blue, det är inget du kan göra åt, det ingår i konstruktionen. Å andra sidan så är det ganska gött med varma tjejbakar :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:blue, det är inget du kan göra åt, det ingår i konstruktionen. Å andra sidan så är det ganska gött med varma tjejbakar :wink:
:claugh

Jösses... ;-)

Man kan ju öppna upp fler hål i kåpan ungefär vid sadelhöjd. Kanske hjälper det. Dessutom borde det ju bli bättre kylning för laddregulatorn, vilket vi alla vet är den enda svaga punkten på en viffer.

Har inte senare årsmodeller fler ventilationshål vid regulatorn förresten? Min 90:a hade det tror jag och min nuvarande 97:a har det definitivt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#23 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:blue, det är inget du kan göra åt, det ingår i konstruktionen. Å andra sidan så är det ganska gött med varma tjejbakar :wink:
:claugh

Jösses... ;-)

Man kan ju öppna upp fler hål i kåpan ungefär vid sadelhöjd. Kanske hjälper det. Dessutom borde det ju bli bättre kylning för laddregulatorn, vilket vi alla vet är den enda svaga punkten på en viffer.

Har inte senare årsmodeller fler ventilationshål vid regulatorn förresten? Min 90:a hade det tror jag och min nuvarande 97:a har det definitivt.

Nu när vi äntligen har en kvinnlig AKTIV medlem på forumet ska vi inte skrämma bort henne.... eller Blue du kanske kan ta det mesta ;) (svara bara upp ordentligt :D Det är ju egentligen det vi vill :wink: )

Hur som helst, nu är säsongen snart slut (för er iaf, min tog ju slut för drygt en månad sedan.... :cry: ) varma däck till våren är det vi satsar på.... Kör vettigt ni som fortfarande har kvar körkortet :wink: :twisted:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

blue

#24 Inlägg av blue »

:lol:
Jo tack, jag jobbar i byggbranschen och kan nog hantera det här forumet med.....

Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev::lol:
Jo tack, jag jobbar i byggbranschen och kan nog hantera det här forumet med.....

Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.
Det är coolt med tjejer som kör VFR. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#26 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:
blue skrev::lol:
Jo tack, jag jobbar i byggbranschen och kan nog hantera det här forumet med.....

Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.
Det är coolt med tjejer som kör VFR. ;-)
Kan inte annat än hålla med :D

På tal om det, stötte på en donna utanför den lokala mc-handeln i stan i somras... Hade viffern parkerad utanför... Jag stod o språkade med ägaren till affären när donnan började prata hon med...
Efter en stund så frågar hon vems viffern är som står utanför jag svarar att den är min... Varpå hon utbrister: - Vilken drömhoj!!! :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev:Bytte faktiskt ut det gamla batteriet som satt i, ett Exide, för en månad sen och efter det har den betett sig normalt.
Satte i ett Yuasa istället, som inte var sönder/överladdat och den värsta värmeutvecklingen var borta.
Läste i mekmanualen till min XL, att batteriet kan bli varmt och tom koka om det är nån vajsing med laddregulatorn. VFR har ju problem med laddregulatorn just, som du kanske vet. Håll ett öga på den så du inte blir stående nånstans!

När laddregulatorn gick på min vita viffer, tvärdog den. Huvudsäkringen på 30A gick också. Det gick åt en del 30A-säkringar innan handlaren felsökte och fann att laddregulatorn gett upp... På min nuvarande Gröna Fara vet jag inte om regulatorn är bytt. :?

Vill inte måla den lede hin på väggen eller så, men bara så du vet!

HTH.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

blue

#28 Inlägg av blue »

Jo, jag är medveten om att det inte ska gå att rosta bröd på laddregulatorn..... :lol:

Har mätt och kollat nu i efterhand med nya batteriet och den beter sig helt normalt, vilket jag hoppas den fortsätter med.
Tror verkligen inte att det gamla batteriet var fräscht, då den inte riktigt fick full laddspänning och orkade starta som den skulle varje gång. Nu med nytt batteri så vrålar det bara till och jag är redan ute ur garaget! :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#29 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev:Jo, jag är medveten om att det inte ska gå att rosta bröd på laddregulatorn..... :lol:

Har mätt och kollat nu i efterhand med nya batteriet och den beter sig helt normalt, vilket jag hoppas den fortsätter med.
Tror verkligen inte att det gamla batteriet var fräscht, då den inte riktigt fick full laddspänning och orkade starta som den skulle varje gång. Nu med nytt batteri så vrålar det bara till och jag är redan ute ur garaget! :D
Låt oss hoppas att det håller i sig! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

blue

#30 Inlägg av blue »

Jaha ja, tomheten infinner sig.... :cry:

Sålde precis pärlan.
Köparen var en riktigt schysst kille som lovade att leta upp er på nätet och engagera sig i detta ypperliga forum.

Tack för mig och ses väl igen när jag tröttnat på gräset på andra sidan
och återigen köpt en Viffer. :)

Ha det gött alla!

Skriv svar