Tommy Gsson.

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#46 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Nej, det har bara hänt en gång. Men jag syndar oftast lite grann med att ligga i 90.
T.
Vaddå? Är inte 90km/h lagligt med släp?
Oj, jag är omgiven av outlaws här på forumet... :roll:

Nej, det är 80 km/t med släp fortfarande. Du tänker på bussar och tunga lastbilar utan släp, de får köra i 90.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#47 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Vaddå? Är inte 90km/h lagligt med släp?
Oj, jag är omgiven av outlaws här på forumet... :roll:

Nej, det är 80 km/t med släp fortfarande. Du tänker på bussar och tunga lastbilar utan släp, de får köra i 90.
Ah... :oops:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#48 Inlägg av Tommy Gsson »

Det är lagligt ända tills man åker fast :?
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#49 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det verkar vara mycket "kuligare" att göra så här med en husvagn... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10

Kanske något för Gsson :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#50 Inlägg av Tommy Gsson »

Tyrannosaurus skrev:Det verkar vara mycket "kuligare" att göra så här med en husvagn... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10

Kanske något för Gsson :wink:
Skulle säkert vara en god hjälp vid omkörningar.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Rikard
Medlem
Inlägg: 54
Blev medlem: ons jul 22, 2009 18:59
Ort: Malmö - Sverige
Kontakt:

#51 Inlägg av Rikard »

Tyrannosaurus skrev:Det verkar vara mycket "kuligare" att göra så här med en husvagn... :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=4UCZF_UnG10

Kanske något för Gsson :wink:
Helt underbar - vill ha - tänk och bli omkörd och få se minen på den som kör om :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#52 Inlägg av adrian_vg »

Är gaffeln okej? :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#53 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Är gaffeln okej? :?
Nej inte ännu. Ska byta fjädrar på en gång när jag ändå måste riva den, ska till att beställa dom nu, resten har jag.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#54 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev:Är gaffeln okej? :?
Nej inte ännu. Ska byta fjädrar på en gång när jag ändå måste riva den, ska till att beställa dom nu, resten har jag.
T.
Hinns det klart till nästa måndag? ;-)

Blir det Öhlinsfjädrar? Lite Öhlins-dekalpimpning kanske inte vore fel. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#55 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Hinns det klart till nästa måndag? ;-)
Blir det Öhlinsfjädrar? Lite Öhlins-dekalpimpning kanske inte vore fel. :D
Får se om jag hinner till måndag, annars var tanken att jag skulle till Lunda på lördag, får se hur det går.
Lite tillbaka på fjädrarna, var upp och pratade med Håkan på Starol, han rekommenderade att skölja ur ordentligt och sedan fylla upp med ca:15mm mer olja, sedan laborera med lufttrycket.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#56 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Får se om jag hinner till måndag, annars var tanken att jag skulle till Lunda på lördag, får se hur det går.
Lite tillbaka på fjädrarna, var upp och pratade med Håkan på Starol, han rekommenderade att skölja ur ordentligt och sedan fylla upp med ca:15mm mer olja, sedan laborera med lufttrycket.
T.
Vågar man verkligen hålla på mer olja än vad som rekommenderas? Är det ingen risk att man spränger de återstående packningarna också?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#57 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Vågar man verkligen hålla på mer olja än vad som rekommenderas? Är det ingen risk att man spränger de återstående packningarna också?
Ingen fara, det är bara mängden luft i systemet som minskar med ökad oljemängd. Ska kanske tala om att Håkan är mek åt två framgångsrika EM/VM förare i 125/250cc (sig själv, och Starols ägare Eva).
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#58 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Ingen fara, det är bara mängden luft i systemet som minskar med ökad oljemängd. Ska kanske tala om att Håkan är mek åt två framgångsrika EM/VM förare i 125/250cc (sig själv, och Starols ägare Eva).
T.
Ok, låter betryggande. Men hur hjälper det dig att ha i mer olja? Är du ute efter hårdare fjädring fram edyl?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#59 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:Ok, låter betryggande. Men hur hjälper det dig att ha i mer olja? Är du ute efter hårdare fjädring fram edyl?
Det bromsar mer när gaffeln komprimerar eftersom det finns lite mindre luft att komprimera, olja komprimeras ju inte i samma utsräckning. Ändå så har du kvar mjukheten som är orginal.
Det var visst ett trick som används tom, i Superbike.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#60 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Det bromsar mer när gaffeln komprimerar eftersom det finns lite mindre luft att komprimera, olja komprimeras ju inte i samma utsräckning. Ändå så har du kvar mjukheten som är orginal.
Det var visst ett trick som används tom, i Superbike.
T.
Så det blir mer kompressionsdämpning, korrekt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar