adrian_vg skrev:Vaddå? Är inte 90km/h lagligt med släp?
Oj, jag är omgiven av outlaws här på forumet...
Nej, det är 80 km/t med släp fortfarande. Du tänker på bussar och tunga lastbilar utan släp, de får köra i 90.
Ah...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Nej inte ännu. Ska byta fjädrar på en gång när jag ändå måste riva den, ska till att beställa dom nu, resten har jag.
T.
Hinns det klart till nästa måndag?
Blir det Öhlinsfjädrar? Lite Öhlins-dekalpimpning kanske inte vore fel.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Hinns det klart till nästa måndag?
Blir det Öhlinsfjädrar? Lite Öhlins-dekalpimpning kanske inte vore fel.
Får se om jag hinner till måndag, annars var tanken att jag skulle till Lunda på lördag, får se hur det går.
Lite tillbaka på fjädrarna, var upp och pratade med Håkan på Starol, han rekommenderade att skölja ur ordentligt och sedan fylla upp med ca:15mm mer olja, sedan laborera med lufttrycket.
T.
Tommy Gsson skrev:Får se om jag hinner till måndag, annars var tanken att jag skulle till Lunda på lördag, får se hur det går.
Lite tillbaka på fjädrarna, var upp och pratade med Håkan på Starol, han rekommenderade att skölja ur ordentligt och sedan fylla upp med ca:15mm mer olja, sedan laborera med lufttrycket.
T.
Vågar man verkligen hålla på mer olja än vad som rekommenderas? Är det ingen risk att man spränger de återstående packningarna också?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Vågar man verkligen hålla på mer olja än vad som rekommenderas? Är det ingen risk att man spränger de återstående packningarna också?
Ingen fara, det är bara mängden luft i systemet som minskar med ökad oljemängd. Ska kanske tala om att Håkan är mek åt två framgångsrika EM/VM förare i 125/250cc (sig själv, och Starols ägare Eva).
T.
Tommy Gsson skrev:Ingen fara, det är bara mängden luft i systemet som minskar med ökad oljemängd. Ska kanske tala om att Håkan är mek åt två framgångsrika EM/VM förare i 125/250cc (sig själv, och Starols ägare Eva).
T.
Ok, låter betryggande. Men hur hjälper det dig att ha i mer olja? Är du ute efter hårdare fjädring fram edyl?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Ok, låter betryggande. Men hur hjälper det dig att ha i mer olja? Är du ute efter hårdare fjädring fram edyl?
Det bromsar mer när gaffeln komprimerar eftersom det finns lite mindre luft att komprimera, olja komprimeras ju inte i samma utsräckning. Ändå så har du kvar mjukheten som är orginal.
Det var visst ett trick som används tom, i Superbike.
T.
Tommy Gsson skrev:Det bromsar mer när gaffeln komprimerar eftersom det finns lite mindre luft att komprimera, olja komprimeras ju inte i samma utsräckning. Ändå så har du kvar mjukheten som är orginal.
Det var visst ett trick som används tom, i Superbike.
T.
Så det blir mer kompressionsdämpning, korrekt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!