Rerun (antagligen ute och kör)

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

Rerun (antagligen ute och kör)

#1 Inlägg av Rerun »

Sådär... Då fick man hem sin nya älskling igår, en VFR800 -08. Silver. Har egentligen dreglat över den i ett år, men köpet blev av olika anledningar inte av förrän nu. Rullade några mil på vägarna igår kväll, och mer lär det bli, så jag blir kanske inte så värst aktiv här på forumet...

Visserligen var jag nöjd med förra hojen, en Suzuki GSX600F -99, men... Det tog en bra stund att torka bort flinet efter gårdagens tur.

Passar på att fråga: Har letat efter servicemanual till hojen, men hittar inget nyare än till '02 - har VFR:n varit i stort sett oförändrad sen dess, eller ska jag leta vidare (och i så fall var)? Och ja, jag vet att jag har garanti på hojen, men ändå. Gillar att pilla.


Vi ses väl på vägarna.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#2 Inlägg av tersan »

Välkommen! Låter kul att köpa nytt... ser fram emot kommande "pill"-rapporter :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#3 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen. Passa på att njuta.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
David_N
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: sön maj 18, 2008 19:55
Ort: Landvetter

#4 Inlägg av David_N »

Grattis och lycka till med körningen.

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

#5 Inlägg av Rerun »

Tackar!
tersan skrev:Välkommen! Låter kul att köpa nytt... ser fram emot kommande "pill"-rapporter :wink:
Jo, det kändes skoj. Tills en kompis mötte upp för att köra en vända med mig - och vägrade ligga bakom för att min hoj stank! :shock:
Men visst, nybilsdoft är mer angenäm.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Inlägg: 204
Blev medlem: lör maj 26, 2007 18:25
Ort: Stockholm
Kontakt:

#6 Inlägg av joch »

Välkommen! :D

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Rerun (antagligen ute och kör)

#7 Inlägg av Tyrannosaurus »

Rerun skrev:Passar på att fråga: Har letat efter servicemanual till hojen, men hittar inget nyare än till '02 - har VFR:n varit i stort sett oförändrad sen dess, eller ska jag leta vidare (och i så fall var)? Och ja, jag vet att jag har garanti på hojen, men ändå. Gillar att pilla.
Vad jag vet är de oförändrade med utantag för lack och att VTEC systemet har förfinats lite. Om dom har ändrat något på sprutet och och ABS:en vet jag inte, men i grunden är det samma hojar.

Visst är det är kul att pilla och titta lite, det gjorde jag också när hojen var ny och en av de första grejerna jag köpte till var en Honda original servicemanual (Internet och PDF:er var knappt uppfunna då ännu :lol: )
Men pilla inte för mycket bara, du vet "if it ain't broken, don't fix it".

Välkommen tilll forumet av mannen med forumets äldsta hoj (?)
Vet ännu inte om det kommer att forsätta så. Det kanske blir forumets nyaste hoj senare (VFR1000)? :D :P
Jag är sugen och medlen finns. Det är trots allt något väldigt speciellt med en hoj som luktar nytt och min hoj tappade den lukten för 20 år sen.
Rerun skrev:Jo, det kändes skoj. Tills en kompis mötte upp för att köra en vända med mig - och vägrade ligga bakom för att min hoj stank! :shock:
Han är bara avundsjuk, nya hojar luktar gott 8)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#8 Inlägg av Conseal »

Välkommen
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rerun (antagligen ute och kör)

#9 Inlägg av adrian_vg »

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#10 Inlägg av Excalibur105 »

Välkommen!!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Batte
Donator 2008
Inlägg: 85
Blev medlem: tor aug 09, 2007 15:59
Ort: Kungsbacka

#11 Inlägg av Batte »

Välkommen!
Som Tyrannosaurus skrev så har det inte hänt så mkt med V-tec modellerna föutom det estetiska och styrningen av v-tecsystemet. Synd, Honda kunde gott slängt på en upsidedown-gaffel för ett tag sen :evil:
Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!
KTM 400 EXC -09

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#12 Inlägg av faceplant »

Mycket varmt välkommen!
Du kommer nog att trivas alldeles utmärkt med Viffern. Det finns en del att pilla med, men faktum är att det är en riktigt bra hoj även i orginal!
Glöm inte att beställa en forumbuff så att du håller kylan borta! :D
Batte skrev:Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!
Finns det någon slags oficiell info om detta att finna, tro?
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#13 Inlägg av kennet »

Välkommen :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Batte
Donator 2008
Inlägg: 85
Blev medlem: tor aug 09, 2007 15:59
Ort: Kungsbacka

#14 Inlägg av Batte »

faceplant skrev:
Batte skrev:Btw andra servicen vid 600mil behöver inte längre göras på verkstad för att garantin ska gälla. Är ju ändå bara kontroller. Bra att generalagenten fattar att dom inte kan ta ut ockerpriser för ingenting!
Finns det någon slags oficiell info om detta att finna, tro?
Insändare i senaste MC-Folket 7/08 där en Goldwing-ägare undra varför det va så täta serviceintervaller på en mc av 2008 års modell? Fan köper man en hoj för nästan 300 papp har man väl pengar till service :wink: Där svara en på Honda Sverige att en modern hoj är komplicerad mm och behöver översyn ofta. Dock hade man i våras tagit bort kravet på att 600-mila skulle utföras på verkstadför att det var "få och lätt kontrollerbara punkter". Samma sak som helt onödiga kan tyckas...
KTM 400 EXC -09

Användarvisningsbild
Rerun
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: tis sep 09, 2008 06:10
Ort: Göteborg

Re: Rerun (antagligen ute och kör)

#15 Inlägg av Rerun »

Tyrannosaurus skrev:Vad jag vet är de oförändrade med utantag för lack och att VTEC systemet har förfinats lite. Om dom har ändrat något på sprutet och och ABS:en vet jag inte, men i grunden är det samma hojar.

Visst är det är kul att pilla och titta lite, det gjorde jag också när hojen var ny och en av de första grejerna jag köpte till var en Honda original servicemanual (Internet och PDF:er var knappt uppfunna då ännu :lol: )
Men pilla inte för mycket bara, du vet "if it ain't broken, don't fix it".
Ahhh! Tackar för det! Internet kan klart vara en god vän. Får väl ta och skriva ut de 639 sidorna till '02:an som jag har kommit över. Förresten, har inte internet alltid funnits? :wink:
Tyrannosaurus skrev:Välkommen tilll forumet av mannen med forumets äldsta hoj (?)
Vet ännu inte om det kommer att forsätta så. Det kanske blir forumets nyaste hoj senare (VFR1000)? :D :P
Jag är sugen och medlen finns. Det är trots allt något väldigt speciellt med en hoj som luktar nytt och min hoj tappade den lukten för 20 år sen.
VFR1000 V5? Hmmmm... Skulle inte den komma för flera år sen redan? Själv är jag nöjd med -08:an, det mesta i barnsjukdomsväg torde väl vara botat. Eller?
Tyrannosaurus skrev:Han är bara avundsjuk, nya hojar luktar gott 8)

Naturligtvis är det så! Att jag inte fattade det direkt!
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.

Skriv svar