Ocean.....Äntligen här :)

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#76 Inlägg av Ocean »

Tack alla som frågar hur det är :wink:

Hojen blir nog inlöst verkar det som. Ont har man både i axel och skulderblad som fick ta den stora smällen. Har aldrig brutit nyckelbenet innan men det gör ju jävulskt ondare än att bryta ngt annat ben i kroppen.Men men, man lever ju iaf :D .

Sneglar mot en nyare vfr, 02- när jag får pengar från f-bolaget. Men å andra sidan så är ju 98-01 den absolut bästa modellen. :lol:
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#77 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ocean skrev:Har aldrig brutit nyckelbenet innan men det gör ju jävulskt ondare än att bryta ngt annat ben i kroppen.Men men, man lever ju iaf :D .
Joru, "tell me about it", så jag har medlidande med dig.
När jag råkade ut för det bönade och bad läkaren att han skulle öppna och skruva ihop skiten, men han vägrade. Dessutom fick jag värdelösa smärtstillande. Jag fick mycket "roligare" piller när jag bröt revbenen i vintras :wink:

Jag kan tyvärr inte ge dig några tips hur man mildrar det för det går inte speciellt inte om det är helt av, ibland är det bara knäckt och då gör det betydligt mindre ont. Har råkat ut för det också, på samma sida dessutom.
Det rör sig ju hela tiden när man rör sig, går, andas och oavsett vad och hur man gör.

Du får iaf en "snygg" knöl på axeln att visa upp sen när det är läkt :wink: Om du kommer på träffen kan jag visa dig.

Ett tips jag fick av läkaren är att kanske åtminstone en gång om dan ställa sig med ryggen, hälarna och huvud platt mot en vägg och försiktigt trycka axlarna bakåt mot väggen, du känner själv hur mycket du klarar.
Man sjunker ihop en del när ett nyckelben är brutet och det rätar upp, kan mildra lite och förhindrar att man får taskig hållning. Gå sen bort ifrån vägen och försök hålla samma onaturliga ställning en liten stund innan du slappnar av.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#78 Inlägg av Donner »

Ocean skrev:Tack alla som frågar hur det är :wink:

Hojen blir nog inlöst verkar det som. Ont har man både i axel och skulderblad som fick ta den stora smällen. Har aldrig brutit nyckelbenet innan men det gör ju jävulskt ondare än att bryta ngt annat ben i kroppen.Men men, man lever ju iaf :D .

Sneglar mot en nyare vfr, 02- när jag får pengar från f-bolaget. Men å andra sidan så är ju 98-01 den absolut bästa modellen. :lol:
Vad hände då?
Krya på dej.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#79 Inlägg av Ocean »

Tyrannosaurus skrev:
Ocean skrev:Har aldrig brutit nyckelbenet innan men det gör ju jävulskt ondare än att bryta ngt annat ben i kroppen.Men men, man lever ju iaf :D .
Joru, "tell me about it", så jag har medlidande med dig.
När jag råkade ut för det bönade och bad läkaren att han skulle öppna och skruva ihop skiten, men han vägrade. Dessutom fick jag värdelösa smärtstillande. Jag fick mycket "roligare" piller när jag bröt revbenen i vintras :wink:

Jag kan tyvärr inte ge dig några tips hur man mildrar det för det går inte speciellt inte om det är helt av, ibland är det bara knäckt och då gör det betydligt mindre ont. Har råkat ut för det också, på samma sida dessutom.
Det rör sig ju hela tiden när man rör sig, går, andas och oavsett vad och hur man gör.

Du får iaf en "snygg" knöl på axeln att visa upp sen när det är läkt :wink: Om du kommer på träffen kan jag visa dig.

Ett tips jag fick av läkaren är att kanske åtminstone en gång om dan ställa sig med ryggen, hälarna och huvud platt mot en vägg och försiktigt trycka axlarna bakåt mot väggen, du känner själv hur mycket du klarar.
Man sjunker ihop en del när ett nyckelben är brutet och det rätar upp, kan mildra lite och förhindrar att man får taskig hållning. Gå sen bort ifrån vägen och försök hålla samma onaturliga ställning en liten stund innan du slappnar av.
Jag går på Panocod som jag hade kvar sen jag bröt ryggkotorna för två år sedan men tycker inte att de gör ngn större skillnad. Jag har ju ont hela tiden ändå. :cry:

Ang. knölen på axeln så trodde jag den skulle försvinna efter ett tag men den får jag alltså leva med? (fult som faan och ser ut som ringaren i notre damn :? )

Ska prova att göra som du skriver. Jag fick inga tips alls av min läkare, totalt värdelöst.
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#80 Inlägg av Ocean »

Donner skrev:
Ocean skrev:Tack alla som frågar hur det är :wink:

Hojen blir nog inlöst verkar det som. Ont har man både i axel och skulderblad som fick ta den stora smällen. Har aldrig brutit nyckelbenet innan men det gör ju jävulskt ondare än att bryta ngt annat ben i kroppen.Men men, man lever ju iaf :D .

Sneglar mot en nyare vfr, 02- när jag får pengar från f-bolaget. Men å andra sidan så är ju 98-01 den absolut bästa modellen. :lol:
Vad hände då?
Krya på dej.
Tack!

Framdäcket släppte på dåligt underlag ute i Häckeberga. Så jag gled ner i ett dike. Som tur var gick det inte speciellt fort.
Skinnstället klarade sig men stövlar, hjälm och handskar blir att köpa nytt.
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#81 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ocean skrev:Ang. knölen på axeln så trodde jag den skulle försvinna efter ett tag men den får jag alltså leva med? (fult som faan och ser ut som ringaren i notre damn :? )
Som sagt, det beror på hur det är brutet. Är det helt av så kan du räkna med en knöl vid brottet och att se en aning asymetriskt ut :wink:

Men "fult som fan" vet jag inte, det syns ju att man har varit med lite :wink:
Jag har t.o.m. fått en extraled ovanpå axeln där nyckelbenet sitter fast. Som jag sa, du kan få se hur det blir på träffen om du kommer, det är ju tillåtet att komma med bil om man har fysiska förhinder, hojen är paj eller nåt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#82 Inlägg av Ocean »

Då var hojen inlöst och pengarna brändes snabbt på ny hoj.
Det blev dock ingen viffer :shock: utan en gixxer1000 :D .

Hoppas ni inte tycker alltför illa om mig nu och hoppas jag inte blir utkastad från forumet :wink: .

Det är en K1 som gått som banhoj 4 säsonger och sedan stått still
men är totalrenoverad och jag har kvitton på ca. 25k.
Helt underbar är den att köra.
Dock så är 101mil inget jag rekomenderar på denna hojen :roll: för så långt var det hem :shock:
Bilagor
img49fc5feb9a9f1.jpg
img49fc5feb9a9f1.jpg (86.16 KiB) Visad 9603 gånger
Senast redigerad av Ocean den tis aug 18, 2009 10:23, redigerad totalt 1 gånger.
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#83 Inlägg av adrian_vg »

Ocean skrev: Det är en K1[...]
Vad innebär K1?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#84 Inlägg av Ocean »

adrian_vg skrev:
Ocean skrev: Det är en K1[...]
Vad innebär K1?
Årsmodellen 2001 (K1) :wink:
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#85 Inlägg av TG »

Ungefär som generation....

Man får gratulera, det är en bra hoj! Jag har dock bara kört K3:an men den är riktigt trevlig :D

"Lite" annan typ av hoj (100 mil.... lär ha känts i röv o rygg :wink:)

Du är välkommen att vara kvar på forumet - såklart!!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#86 Inlägg av adrian_vg »

Ocean skrev:
adrian_vg skrev:
Ocean skrev: Det är en K1[...]
Vad innebär K1?
Årsmodellen 2001 (K1) :wink:
En snubbe high-sidade en liknande 750 på Rörken för ett tag sen. ;-) Chock, lårkaka, en mindre luftfärd och materialskador på bågen blev det resultatet. Din tusing är starkare. Tänker inte säga "kör försiktigt", utan "kör snyggt". :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#87 Inlägg av Ocean »

Tegfors skrev:Ungefär som generation....

Man får gratulera, det är en bra hoj! Jag har dock bara kört K3:an men den är riktigt trevlig :D

"Lite" annan typ av hoj (100 mil.... lär ha känts i röv o rygg :wink:)

Du är välkommen att vara kvar på forumet - såklart!!!!
Tackar, det känns bra som fan, varit ute och kört en vända nu och flinet
jag får när man drar på rullen blir bara större och större.
K1 och K3 har nog bara mindre kosmetiska skillnader men visst
ler man när man kör den? :D

Det som är skönt är att det finns så otroligt mkt kraft redan
på så låga varv som 3k. Så man behöver faktiskt inte hålla på att växla så mkt, speciellt inne i stan :) .

Ska hålla mig på hjulen med denna hojen, det har jag bestämt :D
Senast redigerad av Ocean den tis aug 18, 2009 14:07, redigerad totalt 1 gånger.
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#88 Inlägg av Ocean »

adrian_vg skrev:
Ocean skrev:
adrian_vg skrev: Vad innebär K1?
Årsmodellen 2001 (K1) :wink:
En snubbe high-sidade en liknande 750 på Rörken för ett tag sen. ;-) Chock, lårkaka, en mindre luftfärd och materialskador på bågen blev det resultatet. Din tusing är starkare. Tänker inte säga "kör försiktigt", utan "kör snyggt". :D
Tack, det ska jag göra :lol: :wink:
Nu är ju snart säsongen över så det blir nog inte så mkt körande :cry:
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#89 Inlägg av tersan »

Den är ju iallafall inte röd... så den lär ha lite lättare att hålla sig kvar i upprätt läge. :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#90 Inlägg av TG »

K1 o K3 har rätt stora skillnader i chassi....
Om jag inte missminner mig så klagade rejsförarna på att K1 "ormade" sig.... men jag kan nog garantera att jag inte skulle känna skillnaden...
:?

Återigen, bra hoj!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar