Dman - ny på forumet!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
vfr801
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 24, 2008 19:16
Ort: Mora

#16 Inlägg av vfr801 »

Välkommen!När jag läste ditt inlägg så drog jag mig till minnes när jag köpte min vfr...hade också en "batterigrej"...åkte från Mora till Karlstad för att provköra en vfr 800,men när jag skulle starta så var den stendöd...hmm..då kände man att man tagit en tur i onödan..ingen fara sa han som sålde,den har stått ett bra tag så batteriet är bara urladdat...ja,eller hur tänkte jag,men vi drog igång med startkablar och tog en tur och för att korta ner historien så köpte jag hojen,,och visst hade han rätt, batteriet behövde bara laddas och den går som en klocka,så visst är vfr ägare ärliga:-)hoppas Du får stort nöje av Din nya hoj!
vfr 800 -02

Användarvisningsbild
dman
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: mån jan 26, 2009 17:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

#17 Inlägg av dman »

vfr801 skrev:Välkommen!När jag läste ditt inlägg så drog jag mig till minnes när jag köpte min vfr...hade också en "batterigrej"...åkte från Mora till Karlstad för att provköra en vfr 800,men när jag skulle starta så var den stendöd...hmm..då kände man att man tagit en tur i onödan..ingen fara sa han som sålde,den har stått ett bra tag så batteriet är bara urladdat...ja,eller hur tänkte jag,men vi drog igång med startkablar och tog en tur och för att korta ner historien så köpte jag hojen,,och visst hade han rätt, batteriet behövde bara laddas och den går som en klocka,så visst är vfr ägare ärliga:-)hoppas Du får stort nöje av Din nya hoj!
kul att andra är ärliga som sagt, men du måste varit lite nervös eller?
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)

"Ge mig fri fart och fri bensin..."

Användarvisningsbild
vfr801
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 24, 2008 19:16
Ort: Mora

#18 Inlägg av vfr801 »

dman skrev:
vfr801 skrev:Välkommen!När jag läste ditt inlägg så drog jag mig till minnes när jag köpte min vfr...hade också en "batterigrej"...åkte från Mora till Karlstad för att provköra en vfr 800,men när jag skulle starta så var den stendöd...hmm..då kände man att man tagit en tur i onödan..ingen fara sa han som sålde,den har stått ett bra tag så batteriet är bara urladdat...ja,eller hur tänkte jag,men vi drog igång med startkablar och tog en tur och för att korta ner historien så köpte jag hojen,,och visst hade han rätt, batteriet behövde bara laddas och den går som en klocka,så visst är vfr ägare ärliga:-)hoppas Du får stort nöje av Din nya hoj!
kul att andra är ärliga som sagt, men du måste varit lite nervös eller?
Ja,lite obehagskänsla precis när man tryckte på startknappen ...men det byttes till v4 rysningar längst med ryggraden ..:-)såg att Du redan varit ut och tagit en tur,det var skapligt tufft..:-)..här är det 20 minus och 1/2 mter snö så jag får vänta med första turen en vecka eller så(man måste vara optimist)är så grymt sugen på att åka hoj!
vfr 800 -02

Användarvisningsbild
dman
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: mån jan 26, 2009 17:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

#19 Inlägg av dman »

vfr801 skrev:
Ja,lite obehagskänsla precis när man tryckte på startknappen ...men det byttes till v4 rysningar längst med ryggraden ..:-)såg att Du redan varit ut och tagit en tur,det var skapligt tufft..:-)..här är det 20 minus och 1/2 mter snö så jag får vänta med första turen en vecka eller så(man måste vara optimist)är så grymt sugen på att åka hoj!
:lol: 20 minus och snö! Här har värsta vinter kommit, tror att det var 4 minus när jag åkte till jobbet i morse, ingen snö... :)

Det är viss skillnad på mcsäsongen kan man tänka...
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)

"Ge mig fri fart och fri bensin..."

Användarvisningsbild
vfr801
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 24, 2008 19:16
Ort: Mora

#20 Inlägg av vfr801 »

dman skrev:
vfr801 skrev:
Ja,lite obehagskänsla precis när man tryckte på startknappen ...men det byttes till v4 rysningar längst med ryggraden ..:-)såg att Du redan varit ut och tagit en tur,det var skapligt tufft..:-)..här är det 20 minus och 1/2 mter snö så jag får vänta med första turen en vecka eller så(man måste vara optimist)är så grymt sugen på att åka hoj!
:lol: 20 minus och snö! Här har värsta vinter kommit, tror att det var 4 minus när jag åkte till jobbet i morse, ingen snö... :)

Det är viss skillnad på mcsäsongen kan man tänka...
Vädret brukar ofta slå om efter Vasa loppet här i Moratrakten (1.a helgen i Mars)sen är det inte långt kvar...
vfr 800 -02

Skriv svar