Körminator II ny på forumet

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#31 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Biltema?
Nej, en noname-verktygssats jag köpte ca 1993 för drygt 600kr. Ett under att den hållit hittills. Hurså, är Biltemas verktygssatslådor dåliga?
Själva lådan brukar kunna gå sönder.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Körminator II
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: sön feb 01, 2009 11:21
Ort: Linköping

#32 Inlägg av Körminator II »

Hallo bikers, alles klart varmkörde 23:30, återstår att vänta in våren!
:lol:
Allways smile

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#33 Inlägg av adrian_vg »

Körminator II skrev:Hallo bikers, alles klart varmkörde 23:30, återstår att vänta in våren!
:lol:
Ingen ventilsallad alltså. ;-)

Är förresten "bikers" verkligen rätt benämning på en vifferist? Bikers är väl mer typen skitig, skäggig, klädd i denim, svart skinn (fransar behlver jag väl inte ens nämna?), körandes en HD och har allmänt vrång attityd mot allt och alla. Rätta mig om jag har fel. :-D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008
Inlägg: 637
Blev medlem: ons mar 28, 2007 22:22
Ort: Linköping

#34 Inlägg av apex »

adrian_vg skrev: .......är väl mer typen skitig, skäggig, klädd i denim, svart skinn och har allmänt vrång attityd mot allt och alla......
Sån är jag iaf! :D
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#35 Inlägg av adrian_vg »

apex skrev:
adrian_vg skrev: .......är väl mer typen skitig, skäggig, klädd i denim, svart skinn och har allmänt vrång attityd mot allt och alla......
Sån är jag iaf! :D
Inga fransar då? ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#36 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
apex skrev:
adrian_vg skrev: .......är väl mer typen skitig, skäggig, klädd i denim, svart skinn och har allmänt vrång attityd mot allt och alla......
Sån är jag iaf! :D
Inga fransar då? ;-)
Biker, knutte, hojåkare, bike rider - många namn för samma sak. Sen att Hardley Ableson-åkare nästan har tagit patent på det förstnämnda är inte vårt fel :wink:

Det är också som den gamla klassikern om man kör eller åker hoj.
Svaret är väl att en hojåkare är ute och kör på fina vägar på sin hoj som han gasar runt på när han åker till en träff :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#37 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Biker, knutte, hojåkare, bike rider - många namn för samma sak. Sen att Hardley Ableson-åkare nästan har tagit patent på det förstnämnda är inte vårt fel :wink:

Det är också som den gamla klassikern om man kör eller åker hoj.
Svaret är väl att en hojåkare är ute och kör på fina vägar på sin hoj som han gasar runt på när han åker till en träff :wink:
Jag vet, ryckte lite i kedjan bara, för att få igång lite saker på forumet. Har varit lite grann så där dött här, om man betänker all trafik under sommarhalvåret.

Tack och lov att det kommer in lite nya medlemmar då och då. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Körminator II
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: sön feb 01, 2009 11:21
Ort: Linköping

#38 Inlägg av Körminator II »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Biker, knutte, hojåkare, bike rider - många namn för samma sak. Sen att Hardley Ableson-åkare nästan har tagit patent på det förstnämnda är inte vårt fel :wink:

Det är också som den gamla klassikern om man kör eller åker hoj.
Svaret är väl att en hojåkare är ute och kör på fina vägar på sin hoj som han gasar runt på när han åker till en träff :wink:
Jag vet, ryckte lite i kedjan bara, för att få igång lite saker på forumet. Har varit lite grann så där dött här, om man betänker all trafik under sommarhalvåret.

Tack och lov att det kommer in lite nya medlemmar då och då. ;-)
Ett litet frågetecken för HD....dom äger ju Briggs o Stratton (eller tvärt om) samma teknik eller?? ;-) :lol:
Allways smile

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#39 Inlägg av adrian_vg »

Körminator II skrev:Ett litet frågetecken för HD....dom äger ju Briggs o Stratton (eller tvärt om) samma teknik eller?? ;-) :lol:
Intressant frågeställning! Spontant är det väl ingen större skillnad. Möjligen direktdrivningen på hjulen på B&S medan HD vanligen har rem. Annars samma tjoff-tjoff. Typ. :twisted:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#40 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Körminator II skrev:Ett litet frågetecken för HD....dom äger ju Briggs o Stratton (eller tvärt om) samma teknik eller?? ;-) :lol:
Intressant frågeställning! Spontant är det väl ingen större skillnad. Möjligen direktdrivningen på hjulen på B&S medan HD vanligen har rem. Annars samma tjoff-tjoff. Typ. :twisted:
Nä det är inte samma teknik. Briggs & Stratton går aldrig sönder och läcker inte olja :P :twisted:

HD har ju köpt prestigemärket MV Agusta. Återstår att se hur det kommer att gå :shock:
Å andra sidan står det HD på V-Rod också, men det är inte många skruvar som är HD på dom, tror t.o.m. att det är milimeter :)

Minns en kul episod på en tidigare mc-mässa där ett gäng SuperTwin-dragracingåkare ställde ut och bl.a. visade upp en cylinderblock med så stora hål att man nästan kunde köra ner huvudet i dom.
Jag var tvungen att fråga hur mycket HD-delar det var i dom motorerna, ventilkåpan kanske? Och fick svar: "Nej inte ens det" :lol:

Lite mer humor. Åk till Holger Danske Träff i Helsingör. Bland det första man ser när man kommer dit och tittar bort över campingängen är ett stort "H" och ett lika stort "D" i nämnd ordning... Det är toaletterna :lol:
Detta föranledde en polare (Benny "Talibanen") att inleda "maskburkarnas" hämnd... "váfan, åker du skithus?" :lol: :lol: :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#41 Inlägg av tersan »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
Körminator II skrev:Ett litet frågetecken för HD....dom äger ju Briggs o Stratton (eller tvärt om) samma teknik eller?? ;-) :lol:
Intressant frågeställning! Spontant är det väl ingen större skillnad. Möjligen direktdrivningen på hjulen på B&S medan HD vanligen har rem. Annars samma tjoff-tjoff. Typ. :twisted:
Nä det är inte samma teknik. Briggs & Stratton går aldrig sönder och läcker inte olja :P :twisted:
En annan skillnad är ju att en B&S oftast sitter på ett fordon som har ett praktiskt användningsområde... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#42 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:En annan skillnad är ju att en B&S oftast sitter på ett fordon som har ett praktiskt användningsområde... :wink:
LOL!!

:claugh
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Körminator II
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: sön feb 01, 2009 11:21
Ort: Linköping

#43 Inlägg av Körminator II »

adrian_vg skrev:
tersan skrev:En annan skillnad är ju att en B&S oftast sitter på ett fordon som har ett praktiskt användningsområde... :wink:
LOL!!

:claugh
Polarna har inte slutat garva än, t.o.m. kollegan som kör B&S HD skrattede gott, och det behövs för vem f.. beställde mer snö?
:lol:
Allways smile

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#44 Inlägg av tersan »

Körminator II skrev:vem f.. beställde mer snö?
:lol:
Det skulle jag också vilja veta... hittar du honom så hojta, jag vill gärna ta ett allvarligt snack med lustigkurren ifråga. :wink:

Nu vill jag verkligen ha vår, snabbt! Måste köra ner hojen till Skåne inom en månad...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#45 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Det skulle jag också vilja veta... hittar du honom så hojta, jag vill gärna ta ett allvarligt snack med lustigkurren ifråga.
Du sa det... Börjar också seriöst tröttna på detta tinande och frysande om vartannat...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar