Lundberg ny med Honda

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
heppstars
Medlem
Inlägg: 193
Blev medlem: fre nov 16, 2007 22:41
Ort: Halmstad VFR 750-93 RC36

#16 Inlägg av heppstars »

Välkommen!!!
Halmstad. Halland
Den är Röd & fin

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#17 Inlägg av TG »

Varmt välkommen till denna oas på internätet!!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#18 Inlägg av Karlsson »

Välkommen :D
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
Lundberg
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: tor feb 26, 2009 18:40
Ort: Åkersberga

#19 Inlägg av Lundberg »

Tomas skrev:Välkommen hit! Du kommer inte bli besviken, det är en kanonhoj! ...om man är medveten om att det är en SportTouring-hoj och inget annat :) Jag hade gärna haft din hoj med den utrustningen.

Lycka till med nya bågen!
Hej,

Japp jag har länge sneglat på den och testkört den då och då. Jag gillar att man kan åka långt med den men ändå att den kan kännas lite som en sporthoj på lördagskörningen.

Jag gillar att sitta lite upprätt så Hondan är perfekt lite mitt i mellan andra hojar!

Visst är den fint utrustad, jag hade tur när jag hittade den, första killen har lagt en massa pengar på att utrusta den och jag fick väl lägga 5-7 tusen mer för utrustningen mot om jag köpt en liknande hoj utan.

Hittade kvittot från köpet och han har betalat ca 165.000:- för hojen med all utrustning.

Hojen har gått 698 mil och är servad vid 100 och vid 600 av firma! Samt precis nytt backdäck. Uttagen 2008-06

Hoppas att jag gjort en bra affär!
Jag kör med skydd!
Kolla in http://europaannonser.eu

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#20 Inlägg av tersan »

Lundberg skrev:Hoppas att jag gjort en bra affär!
En VFR är alltid en bra affär! Så det så! 8)

Välkommen!
VFR750F -92, grön

Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#21 Inlägg av Tomas »

Lundberg skrev: Visst är den fint utrustad, jag hade tur när jag hittade den, första killen har lagt en massa pengar på att utrusta den och jag fick väl lägga 5-7 tusen mer för utrustningen mot om jag köpt en liknande hoj utan.

Hittade kvittot från köpet och han har betalat ca 165.000:- för hojen med all utrustning.

Hojen har gått 698 mil och är servad vid 100 och vid 600 av firma! Samt precis nytt backdäck. Uttagen 2008-06

Hoppas att jag gjort en bra affär!
Undrar varför man man säljer en maxutrustad, nyservad hoj som man kört knappt en säsong med? Behövde snabba pengar/har för mycket pengar? Blivit akut sugen på en Fireblade? Fått barn och inte insett att det går att montera barnstol på motorcykel?

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#22 Inlägg av Conseal »

Tomas skrev: Fått barn och inte insett att det går att montera barnstol på motorcykel?
Går visst .. brukar stå en VFR750 nära jobbet med barnstol bakpå.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Lundberg
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: tor feb 26, 2009 18:40
Ort: Åkersberga

#23 Inlägg av Lundberg »

Tomas skrev:
Lundberg skrev: Visst är den fint utrustad, jag hade tur när jag hittade den, första killen har lagt en massa pengar på att utrusta den och jag fick väl lägga 5-7 tusen mer för utrustningen mot om jag köpt en liknande hoj utan.

Hittade kvittot från köpet och han har betalat ca 165.000:- för hojen med all utrustning.

Hojen har gått 698 mil och är servad vid 100 och vid 600 av firma! Samt precis nytt backdäck. Uttagen 2008-06

Hoppas att jag gjort en bra affär!
Undrar varför man man säljer en maxutrustad, nyservad hoj som man kört knappt en säsong med? Behövde snabba pengar/har för mycket pengar? Blivit akut sugen på en Fireblade? Fått barn och inte insett att det går att montera barnstol på motorcykel?
Jag undrade samma sak, men hoj firman visade mig köparens tidigare historik. Den här Hondan var hans fjärde hoj på 1,5 år. Samtliga nya och sålde dom efter max 1000 mil!

Så förmodligen för mycket pengar! :lol:
Jag kör med skydd!
Kolla in http://europaannonser.eu

Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#24 Inlägg av Tomas »

Conseal skrev:
Tomas skrev: Fått barn och inte insett att det går att montera barnstol på motorcykel?
Går visst .. brukar stå en VFR750 nära jobbet med barnstol bakpå.
Jepp, det var precis det jag antydde med "Fått barn och inte insett att det går att montera barnstol på motorcykel?". Finns minst en snubbe på sporthoj.com som kör någon japssupersportradfyramaskin (gixxer?) med barnstol på.

Uppenbarligen går det fint med en VFR också :)

Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

#25 Inlägg av Tomas »

Lundberg skrev:
Tomas skrev:
Lundberg skrev: Visst är den fint utrustad, jag hade tur när jag hittade den, första killen har lagt en massa pengar på att utrusta den och jag fick väl lägga 5-7 tusen mer för utrustningen mot om jag köpt en liknande hoj utan.

Hittade kvittot från köpet och han har betalat ca 165.000:- för hojen med all utrustning.

Hojen har gått 698 mil och är servad vid 100 och vid 600 av firma! Samt precis nytt backdäck. Uttagen 2008-06

Hoppas att jag gjort en bra affär!
Undrar varför man man säljer en maxutrustad, nyservad hoj som man kört knappt en säsong med? Behövde snabba pengar/har för mycket pengar? Blivit akut sugen på en Fireblade? Fått barn och inte insett att det går att montera barnstol på motorcykel?
Jag undrade samma sak, men hoj firman visade mig köparens tidigare historik. Den här Hondan var hans fjärde hoj på 1,5 år. Samtliga nya och sålde dom efter max 1000 mil!

Så förmodligen för mycket pengar! :lol:
Okej! Jag har iofs också min fjärde hoj på 1,5 år men ingen av dom har varit nya. Jag har bara uppdaterat mig fram till nu då det blev ett (förhoppningsvis inte alltför stort :? ) nerköp från nyare till äldre VFR!

//Tomas

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#26 Inlägg av adrian_vg »

Välkommen!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Invalido

#27 Inlägg av Invalido »

välkommen...aha köpt på hondacenter i HBG...känner igen golvet

Användarvisningsbild
Lundberg
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: tor feb 26, 2009 18:40
Ort: Åkersberga

#28 Inlägg av Lundberg »

Invalido skrev:välkommen...aha köpt på hondacenter i HBG...känner igen golvet
Haha stämmer precis! :-)
Jag kör med skydd!
Kolla in http://europaannonser.eu

Användarvisningsbild
vfr801
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 24, 2008 19:16
Ort: Mora

#29 Inlägg av vfr801 »

VaFRmt välkommen!Jag är inte så bra på att stava men gillar att åkahoj!Du kunde inte ha valt en bättre hoj
vfr 800 -02

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#30 Inlägg av TG »

Lundberg skrev:
Invalido skrev:välkommen...aha köpt på hondacenter i HBG...känner igen golvet
Haha stämmer precis! :-)
Då var det dig jag träffade där precis efter inköp!!! :D

Fint att du lydde mitt råd o hittade hit!!!!

Välkommen igen!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar