Sida 5 av 8

Re: Mister VFR ägare

Postat: tor okt 22, 2015 16:17
av Maciver
Grattis!! :cPizza: :popcorn :tummenupp

Re: Mister VFR ägare

Postat: tor okt 22, 2015 17:14
av Tommy Gsson
Grattis Zagkungen!!
Tommy.

Re: Mister VFR ägare

Postat: fre okt 23, 2015 09:32
av Mister
Tackar :)

Re: Mister VFR ägare

Postat: lör sep 24, 2016 10:30
av Mister
Letar efter en fjärde viffer. 1200 är nog bara och inse att den ligger utanför budget för tillfället. Så spanar efter 800:an. Har missat två riktigt fina V-tech med extra allt, då jag har blivit pucktvåa. Så VFR är snabbsålda har jag märkt. På både gott och ont :)

Är också i behov av en extrahoj/vinterhoj. Så tittat vad man kan få för en billig peng. Provkörde en VFR 750 rc36 för nån vecka sen. Priset var billigt, men hojen hade för mycket skador. Men jisses va kul att köra. :banana Det är något speciellt med V4 :D
Ramlade sen över en liten BMW 650 gs. Så den får tjänstgöra som extra/vinterhoj tillsvidare och jakten på en viffer fortsätter. För V4 abstinensen finns där :D

Re: Mister VFR ägare

Postat: lör sep 24, 2016 11:17
av blacken
Dylika kan också fungera som vinterknarrar.
https://www.blocket.se/alvsborg/Honda_x ... ?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/alvsborg/Honda_X ... ?ca=11&w=3
Dom står högt på önskelistan. Tomten, HALLÅ!? :lol:

Re: Mister VFR ägare

Postat: lör sep 24, 2016 23:46
av Göingen
Min svåger hade en XL250. Den var inte mycket rappare än kompisens Puch Dakota. XL250 står inte på min önskelista.

Re: Mister VFR ägare

Postat: sön sep 25, 2016 21:43
av Tyrannosaurus
blacken skrev:Dylika kan också fungera som vinterknarrar.
https://www.blocket.se/alvsborg/Honda_x ... ?ca=11&w=3
https://www.blocket.se/alvsborg/Honda_X ... ?ca=11&w=3
Dom står högt på önskelistan. Tomten, HALLÅ!? :lol:
18 papp för en gammal XL500?! :shock:
Jag köpte en sån för en del år sen som jag tänkte ha istället för vinterbil, men det sket sig för jag hade ingen snits att få igång den. Hoppade upp o ner som en jävla galning och slant på kicken ett antal gånger innan jag fick igång den vilket resulterade i jätteblåmärken på knäts insida och i hålfoten, så jag ruttnade kapitalt och sålde den igen. En motorcykel ska ha elstart av samma anledning som bilar inte har haft startvev sen 1920-talet eller nåt.

Lite kuriosa bara:
Jag köpte XL:en för 2000:-
Då hade den iofs värmenypt så det var inte så mycket komp i den. Men en enkel och ganska billig omborrning, ny kolv och inslipade ventiler så blev motorn som ny. Faktiskt så bra och stark så att inte kopplingen hängde med, så jag införskaffade nya fjädrar, men då hade jag redan ruttnat och nya ägaren fick med sig fjädrarna löst och informerades om att dom borde bytas.
Ja just, jag sålde den för 10.000:-
Men då hade jag som sagt renoverat motorn, klätt om soffan och fixat lite andra småsaker.

Re: Mister VFR ägare

Postat: mån sep 26, 2016 08:08
av adrian_vg
Göingen skrev:Min svåger hade en XL250. Den var inte mycket rappare än kompisens Puch Dakota. XL250 står inte på min önskelista.
:laugh

De annonsen såg dock fina ut!

Re: Mister VFR ägare

Postat: mån sep 26, 2016 09:59
av blacken
Min svåger hade en XL250. Den var inte mycket rappare än kompisens Puch Dakota. XL250 står inte på min önskelista.
Ehhh? Det är inte hastigheten eller effekten som är när det kommer till hojåka, utan känslan och den personliga upplevelsen, sedan om det är en 1147 cc krusbärsbamseknarr eller en 250 är inte så viktigt i sammanhanget.
Och Puch Dakota rules! :headbang
Hoppade upp o ner som en jävla galning och slant på kicken ett antal gånger innan jag fick igång den
Har en polare som var med om något liknande, han smackade på en Morgo 750 sats med högkompskolvar på sin Trajja spis. Men glömde att det var en äldre trajja med manuell tändförställning. Och den hade han ställt på "hög" hela tiden. :lol: Han haltade hela den sommaren, innan en bekant till han upplyste om tändningen.
Konsten att kunna kicka igång en tung hoj har nog försvunnit mer eller mindre nu för tiden, eller många saknar nog inte den kunskapen om hur det är att spela "Rysk Roulette" varje gång man ska ha igång knarren. Elstarten är en aldrig nog så uppskattad och välkommen utrustningsdetalj på hoj.

Re: Mister VFR ägare

Postat: mån sep 26, 2016 10:33
av adrian_vg
Jag saknar då inte kick... :huvet

Re: Mister VFR ägare

Postat: mån sep 26, 2016 16:20
av blacken
adrian_vg skrev:Jag saknar då inte kick... :huvet
Inte jag heller, jo förresten, dom gånger man har lyckats tömma batteriet, så önskade man att det fanns kick på knarren. :D

Re: Mister VFR ägare

Postat: tis sep 27, 2016 08:07
av adrian_vg
blacken skrev:
adrian_vg skrev:Jag saknar då inte kick... :huvet
Inte jag heller, jo förresten, dom gånger man har lyckats tömma batteriet, så önskade man att det fanns kick på knarren. :D
:tummenupp

Naturligtvis! Hade hunnit förtränga det...

Re: Mister VFR ägare

Postat: ons sep 28, 2016 02:29
av Tyrannosaurus
blacken skrev:
adrian_vg skrev:Jag saknar då inte kick... :huvet
Inte jag heller, jo förresten, dom gånger man har lyckats tömma batteriet, så önskade man att det fanns kick på knarren. :D
Som du nog vet fanns det på alla Japanfyror på 70-talet bl.a. CB750 och Z900.
Jag har kickat igång fyror ett antal gånger, men där behövdes det inte nån speciell teknik, utan det var bara att trampa till :)

Re: Mister VFR ägare

Postat: lör okt 22, 2016 09:30
av M@rtini
Hej Dennis! Grattis på födelsedagen, hoppas allt är bra med dig och att du får en fin dag med. :cPizza: :tuttar :headbang :banana

Re: Mister VFR ägare

Postat: lör okt 22, 2016 10:37
av vtrib
Gratulerar på dagen. :cPizza: :banana