Kungfuu - numera hondafantast

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Kungfuu
Donator 2009
Inlägg: 153
Blev medlem: fre aug 29, 2008 22:49
Ort: Sthlm

Kungfuu - numera hondafantast

#1 Inlägg av Kungfuu »

Hej på er!

Jag har ju farit runt på forumet sedan i höstas när jag skaffade viffern, men har väl inte kommit till ro riktigt att presentera mig.

Hursomhelst är jag 26 år, bosatt i Sthlm och arbetar som tjänsteman inom anläggning/betong...

Gillar att vara aktiv - tränar varierat, älskar alpin rekreation, sjöliv och att nöta asfalt så VFR:en passar mig finfint!

Min första hoj var en BMW R1100RT som såldes strax efter viffer-köpet. Konstigt val för en förstahoj kan tyckas, men den fanns redan inom familjen så det föll naturligt.

En dag ledsnade jag däremot fullständigt på den otympliga tingesten som inte alls var lämpad för mina behov. Tung, bred, instabil vid krypkörning osv osv, knappast ultimat för någon som kör ofta i stadstrafik.

VFRen har jag varit sugen på i flera år, men i höstas hittade jag ett ex som jag inte kunde motstå, då hade jag också svurit över bumsen en gång för mycket. Medvetet valde jag generationen före VTEC av skäl att det mest verkade försämra hojen och ge den ett nervöst beteende med ventiler som gick av och på...

Nyförvärvet fick jag tyvärr börja med att byta drivpaket på, och sedan även byta gaffelolja och packboxar på. Fördelen med det är att jag har börjat gilla garagetjänst en hel del!