Lakrissmurfen - Ny medlem

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 15, 2009 14:18
Ort: Uppsala/Prag

#16 Inlägg av lakrissmurfen »

Robert skrev:Välkommen. :)

12 papp för en 92'a :shock: ?!? Det var en bra affär må jag säga.
Jag hoppas det, som sagt får lita mycket på min kompis mc kunskaper men det känndes ju lite som att det kanske var "för bra pris"

Längatr enormt efter att få hem hojen från verkstaden så att man kan börja köra :)
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 15, 2009 14:18
Ort: Uppsala/Prag

Re: Lakrissmurfen - Ny medlem

#17 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:Tack för tipset, jag ringde honom genast imorse när jag läse ditt inlägg och han har kollat båda klossar och skivor som verkar i mycket bra skick.

Är grymt nöjd speciellt nu efter alla era kommentarer att det verkligen var ett bra pris.

Tar jag mig upp till Uppsala så hör jag av mig så kan vi mötas på Rörken :)
------------------------------------

Tack också alla andra för ert välkomnande!! Käns tryckt att man kan vända sig till Era för flera "gröngölings frågor" i framtiden.

Trevlig midsommar och kör försiktigt
Ingen orsak.

Ang Rörken, kolla på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=2478 och PDF-länken ("...BKK_broschyren...") långt ner på sidan ner för tider. Jag kör BKK-kurserna så ofta jag kan, senast igår. :lol: Mycket bra tillfälle att både lära sig hojen och att hantera den generellt. Pemma mig nån dag innan när du är redo att köra, så kan vi köra upp tillsammans!

Trevlig midsommar på dig också!

Köra försiktigt? Jag kör aggressivt defensivt, det är bilisterna det är fel på... :roll: ;-) Se http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2087.

PS. Ta inte bort första quote-taggen, det blir så konstigt annars. DS.

Ja håller verkligen med dig när det gäller bilförarna i Sverige. När jag väl är hemma med jobbet brukar jag snitta på 15-20 min per dag, då hinner man med och se J*VLIGT många dåliga bilister speciellt dom som köra så passivt att dom blir en fara för andra medtrafikanter.

Dock så är det MYCKET bättre i Sverige än vad det är här i Tjeckien, Sveriges SÄMSTA bilförare är troligen bättre än medel i Tjeckien :) Inte så konstigt när dom har ett praktiskt prov på ca 15 min körning och ingen halkbana!!!

Sedan har dom också 4 ggr fler trafikolyckor med, ska bli spännande att ge sig ut på vägarna här på en hoj.
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lakrissmurfen - Ny medlem

#18 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Dock så är det MYCKET bättre i Sverige än vad det är här i Tjeckien, Sveriges SÄMSTA bilförare är troligen bättre än medel i Tjeckien :) Inte så konstigt när dom har ett praktiskt prov på ca 15 min körning och ingen halkbana!!!
Det förklarar en del...

Semestrade och körde genom Tjeckien 2005. Frun sa att färden genom Tjeckien var ovanligt bra för hennes böneliv... :roll: Jag var mest irriterad på att bilisterna inte hade nån som helst tolerans för andra trafikanter, oavsett fordonsslag. :shock:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 15, 2009 14:18
Ort: Uppsala/Prag

Re: Lakrissmurfen - Ny medlem

#19 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:Dock så är det MYCKET bättre i Sverige än vad det är här i Tjeckien, Sveriges SÄMSTA bilförare är troligen bättre än medel i Tjeckien :) Inte så konstigt när dom har ett praktiskt prov på ca 15 min körning och ingen halkbana!!!
Det förklarar en del...

Semestrade och körde genom Tjeckien 2005. Frun sa att färden genom Tjeckien var ovanligt bra för hennes böneliv... :roll: Jag var mest irriterad på att bilisterna inte hade nån som helst tolerans för andra trafikanter, oavsett fordonsslag. :shock:
HAHAHAHA ja kan verkligen förstå din fru! Det ända Tjeckerna har respekt för är stora lyx bilar och CD skyltar, får så jäkla mycket respekt på vägen då gemfört när jag kör privat. MC åkare skiter dom fullständingt i! På min första lektion belv jag omkörd av en bil utanför en skola i minst 60 knyck sammtidigt som kan korsar den heldragna linjen :lol: Man kan ju inte göra mer än att bara skratta och som din fru gjorde be till gud.

Vet inte om ni pkte på motorvägen mellan Prag och Brno men där dör det i snitt 1 person per dag 90% av dom är bilister.
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Lakrissmurfen - Ny medlem

#20 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Vet inte om ni pkte på motorvägen mellan Prag och Brno men där dör det i snitt 1 person per dag 90% av dom är bilister.
Japp, den vägen var det! Fin motorväg, fin utsikt längs med vägen, men oj vad folk kör...

Vi låg mest och pressade i 130-140 med T4:an och nog sjutton skulle alltid en skruttig Skoda Oktavia diesel om (och gärna i koppel med Renaulter av nån anledning), bara för att bli omkörda tio sekunder senare, eftersom jag tydligen planerar min körning bättre än de inhemska förarna och såg lastbilarna en bit fram... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar