Markus Pettersson - Nya bilder på blinkers

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#16 Inlägg av adrian_vg »

Kungfuu skrev:Jag blev faktiskt lite sugen på högdraget nu när jag ser hur resultatet skulle bli, även om jag gillar mitt slip-on som det är också. Jag får allt ta en funderare...
Sett denna?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Vester
Donator 2010
Inlägg: 68
Blev medlem: tis dec 30, 2008 10:43
Ort: Enköping

#17 Inlägg av Vester »

...Välkommen, "viffers"-kollega. :D

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#18 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen hit!!
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
dman
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: mån jan 26, 2009 17:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

#19 Inlägg av dman »

Välkommen!
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)

"Ge mig fri fart och fri bensin..."

Användarvisningsbild
Whip
Donator 2009
Inlägg: 59
Blev medlem: fre jul 25, 2008 13:01
Ort: Falköping

#20 Inlägg av Whip »

Välkommen.
VFR -06 - svart

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#21 Inlägg av faceplant »

Varmt välkommen till forumet!
Snygg hoj och en välkommen förstärkning till oss som kör svart hoj!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Markus Pettersson
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: lör maj 02, 2009 07:42
Ort: Kungälv

#22 Inlägg av Markus Pettersson »

Tackar allihopa.

Ska ge mig ut på min första långtur på sex dagar med motorcykel imorgon. :D
Jag och två kompisar ska toura runt i södra Sverige, så nu ska jag äntligen få känna hur den är på lite längre turer. :wink:

Det ska bli riktigt roligt o skönt att komma bort en sväng.

Ha det gött för nu , återkommer om ca en vecka :)

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#23 Inlägg av tersan »

Markus Pettersson skrev:Tackar allihopa.

Ska ge mig ut på min första långtur på sex dagar med motorcykel imorgon. :D
Jag och två kompisar ska toura runt i södra Sverige, så nu ska jag äntligen få känna hur den är på lite längre turer. :wink:

Det ska bli riktigt roligt o skönt att komma bort en sväng.

Ha det gött för nu , återkommer om ca en vecka :)
Välkommen!

Södra Sverige är jättetrevligt, inte minst på hoj!
VFR750F -92, grön

Markus Pettersson
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: lör maj 02, 2009 07:42
Ort: Kungälv

Markus Pettersson Tillbaka från resan

#24 Inlägg av Markus Pettersson »

Nu kom man precis hem ifrån resan och kan bara säga att jag är jätte nöjd med viffern :)
Har kört runt i 150 mil på 5 dagar och den har inte strulat någonting förutom när man har 10 mil kvar hem, då får jag ett motorstop vid ett rödljus :lol: bara att hojen är helt död när man lite stressat ska starta igen...
Bara att hoppa av och putta den upp på trottoaren.
Provar och starta igen men det bara klickar i reläerna och displayen slocknar.
Efter ett tag får vi kablat igång den lilla viffern igen och sedan har den gått, körde ett par mil stannade för o tanka och var säker på att jag skulle få riva loss all packning från hojen men provade och den startade precis som vanligt?!

Någon som vet vad det kan vara?
Iof körde jag mkt stads körning med kylfläkten igång, men generatorn borde/ska klara att ladda batteriet. Batteriet är ca 5 månader borde inte vara det...

Tillbaka till resan! :D

Vi körde rätt över ifrån Göteborg och Gränna, sneddade sedan ner till Kalmar och följde sedan kusten tills vi kom tillbaka till Göteborg 8)

Kalas resa!
Precis innan resan köpte vi en mc karta som vi hade med oss,och den var ett jätte bra komplement till GPS för att hitta dom små goa mc vägarna :)

Finns mkt o se och mkt bra vägar nere i södra Sverige så jag är jätte nöjd, fick lite träsmak i baken efter att ha suttit på viffern en stund men det vara att stanna och gå en sväng så var det borta 8)

Nu har man blivigt sugen på mer långturer bara :wink:

Användarvisningsbild
jockenicken
Donator 2009
Inlägg: 125
Blev medlem: ons jul 11, 2007 10:42
Ort: Trollhättan

#25 Inlägg av jockenicken »

batteriet är nog kass, min var sån också innan jag bytte batteriet.
Well, I taught that weeping willow how to cry cry cry...
______________________________________

VFR 800 FI -00

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#26 Inlägg av adrian_vg »

jockenicken skrev:batteriet är nog kass, min var sån också innan jag bytte batteriet.
Precis. Batteriet eller <<<fasa>>> voltregulatorn. Fast om det är voltregulatorn, brukar den väl vara helt död? Iaf var min det. Kan du ha räkat ut för överhettning edyl?

Finns en del startmotortrådar i meksubforumet.

Förra måndagen råkade en snubbe med en Blackbird ut för nåt elskumt, när han skulle starta bågen blixtrade strålkastaren och startreläet bara klickade och dog sen helt. Tydligen fick han i gång den för jag mötte honom sen på hemväg vid ett trafikljus i Uppsala. När han skulle iväg blixtrade det och var dött igen. Innan jag hann svänga av och erbjuda hjälp hade han redan rullat upp motorcykeln på trottoaren och börjat rulla den hemåt i rask takt...

Känns problemet bekant?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Markus Pettersson
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: lör maj 02, 2009 07:42
Ort: Kungälv

#27 Inlägg av Markus Pettersson »

Tack för tipset med batteriet, Får mäta upp det imorgon och se hur det återhämtar sig efter ett start försök.
Men sen jag kom hem igår så har jag provstartat den men aldrig kört med den och den har startar hela tiden utan att mattas så jag vet ej vad som har hänt men man kanske ska kolla på nytt batteri ändå...

Några varningar innan man skaffar nytt iaf det blir så att man köper?

Tycker inte att det ska vara voltregulatorn, men det var det första som dök upp i huvudet när batteriet var dött efter som att man ändå har kört ett par mil innan den dog...
Men om det nu skulle vara den borde den inte vara helt död som adrian sa. Även om man kablar igång den så ska den ju inte ladda batteriet efteråt så då borde den ju dö ganska omgående igen efter det?
Eller är jag ute och cyklar :wink:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#28 Inlägg av adrian_vg »

Markus Pettersson skrev:Några varningar innan man skaffar nytt iaf det blir så att man köper?
Köp billigt, dvs från Biltema edyl. Ingen idé att skaffa dyra märkesbatterier för flera tusingar. Du har inget för det.

Kan det ha varit en temporär överhettning som gjorde att din viffer fick hjärtflimmer. Kylningen av voltregulatorn har ju ibland nämnts som en svag punkt på i stort sett alla viffrar. En del voltregulatorer på VFR har ju inga kylflänsar alls, utan litar på att infästningen på ramen ska leda bort värmen(...) :roll:. Spekulerar hej vilt nu. ;-)

Funkar inte voltregulatorn som den ska kan ju bågen gå dåligt, eller inte alls.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Markus Pettersson
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: lör maj 02, 2009 07:42
Ort: Kungälv

#29 Inlägg av Markus Pettersson »

Nu har det hänt igen.
Hojen klara inte att ladda batteriet när man slår på lyset.
Det ser ut som att man kan köra länge utan att lyset är på men när man slår på det så behöver man inte köra så länge innan den dör...

Har idag varit iväg och låtit en firma mätit upp batteriet och det var bra sa dom har även kollat upp statorn och där får jag 0.6 ohm på mellen alla "faser" eller vad det är och värdena som det ska vara enligt rep.handboken är 0.1-1.0 ohm så det ser ju bra ut . Och det är ingen av dom som har kontakt med jord så det är ju också tummen upp.
Så just nu lutar det åt att det är laddregulatorn som e kass. :evil:

Men batteriet stå på laddning nu så ska se hur mkt motorcykeln laddar innan jag köper något något nytt. Kan faktiskt vara så att batteriet är dåligt ändå...

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#30 Inlägg av adrian_vg »

Markus Pettersson skrev:Har idag varit iväg och låtit en firma mätit upp batteriet och det var bra sa dom har även kollat upp statorn och där får jag 0.6 ohm på mellen alla "faser" eller vad det är och värdena som det ska vara enligt rep.handboken är 0.1-1.0 ohm så det ser ju bra ut . Och det är ingen av dom som har kontakt med jord så det är ju också tummen upp.
Så just nu lutar det åt att det är laddregulatorn som e kass. :evil:
Kan det vara så att laddregulatorn inte är helt paj, men mår dåligt och att det bara är en tidsfråga?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar