Sida 3 av 3

Postat: tor aug 06, 2009 16:40
av Markus Pettersson
Det är det jag frågar mig oxå.

Men nu har jag varit ute och mätt lite till o kollat hur läget ser ut.
Som sagt så verkar statorn vara ok och om man mäter över batteriet när hojen går så laddar den mellan 13.2-14.0 volt.
Pratade samtidigt med en mek på Kenneths mc i Göteborg (kalas bra firma och gubbar som jobbar där för övrigt) så sa han att dessa värden var helt normala och sa då att han trodde att batteriet var kass...
Det enda han tipsade mig om som jag inte har hunnit kolla än var att man skulle mäta hur mkt spänning statorn gav mellan varje fas. Och riktvärdet där var ca 80 volt vid ca 5000 rpm, vid ännu högre varv så kunde detta sticka iväg till över 100 volt och det var helt normalt.
Har ej hunnit testa detta bara...

Men summa sumarum. På måndag skall batteriet in och mätas på en bilfirma och se om det var helt. Är det inte det så skall firman som har sålt det få en på hälsning.
Man får försöka att få ett nytt även om man inte har några kvitton :wink:

Det tråkigaste just nu bara är att man inte har någon cykel och åka runt på i det underbara vädret :( Får väll lufta den gamla cm400t:n i helgen som det ser ut 8)

Postat: mån apr 19, 2010 18:22
av Markus Pettersson
Nu var det ett tag sen man skrev här i tråden.

Har under vintern bytt ut min voltregulatorn och nu ser det som att min hoj laddar som det ska. Har bara hunnit med en 15 mila sväng som längst men utan problem med laddningen 8)

Har även fixat mina framblinkers tröttnade på originalen som ser ut att komma från en lastbil, så satte dit ett par miniblinkers istället blev helt ok faktiskt :) får se vad besiktningen säger bara :lol:

Annars så har det blivit service o glykol byte under vinter så nu är det bara åka i det fina vårvädret :D

Postat: mån apr 19, 2010 18:26
av Donner
Voltregulatorn är ju ett vanligt fel tyvärr. Till min gamla vfr köpte jag en från en cbr 1000 med jättestora kylflänsar.
Är dina blinkers E-märkta skall det inte vara några problem med bilprovningen.
Gott att den är körklar nu :lol:

Postat: mån apr 19, 2010 18:27
av TG
Skönt att det fungerar nu :D

Bilder på miniblinkersen???

Postat: mån apr 19, 2010 19:04
av adrian_vg
TG skrev:Skönt att det fungerar nu :D

Bilder på miniblinkersen???
+1

Postat: mån apr 19, 2010 20:51
av Markus Pettersson
Ska försöka fixa bilder på blinkersen!
Sitter inte vid min dator nu bara :lol:

Köpte en orginal regulator ifrån usa så det blev ca halva priset. men kylflänsarna var mkt större på den nya än var dom var på den gamla. så jag hoppas att det ska funka.

Postat: mån apr 19, 2010 21:04
av adrian_vg
Markus Pettersson skrev:Ska försöka fixa bilder på blinkersen!
Sitter inte vid min dator nu bara :lol:

Köpte en orginal regulator ifrån usa så det blev ca halva priset. men kylflänsarna var mkt större på den nya än var dom var på den gamla. så jag hoppas att det ska funka.
Det finns en utbuktning på bakkåpan som går hela vägen till baklampan. Det finns plats. ;-)

Nya bilder på blinkers

Postat: ons apr 21, 2010 19:56
av Markus Pettersson
Här kommer två bilder tagna med mobilen på dom nya framblinkersena.
Det är lite vaxrester runt plattorna så dom syns extra tydligt.

Men tycker att resultatet blev bra, bättre en original iaf :wink:


Bild

Bild

Hoppas att bilderna är till belåtenhet :D

Postat: ons apr 21, 2010 20:23
av Donner
Snyggt, är nog samma som jag har. Dom syns faktiskt bra för att vara så små.

Postat: ons apr 21, 2010 22:05
av adrian_vg
Donner skrev:Snyggt, är nog samma som jag har. Dom syns faktiskt bra för att vara så små.
Måste lamporna vara starkare för att kompensera för att de är mindre?

En del av de där miniblinkerserna undrar man ju hur de har kunnat bli godkända alls...

Postat: tor apr 22, 2010 05:52
av Markus Pettersson
Snyggt, är nog samma som jag har. Dom syns faktiskt bra för att vara så små.
Ja absolut. Tror att dom lyser så bra är bara för att det är lysdioder. Blev nöjd med resultatet iaf.
Nu ska man bara ha tag i ett bakdäck också :D