Niklas Ö

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#16 Inlägg av adrian_vg »

Avarage skrev:Jo, men det ÄR det sista riktiga VFR:en! :D
Inväntar de andras kommentarer med spänning. :lol:
Avarage skrev: Men försvann inte kuggdrivning av kammarna först -07 eller nått sånt (i samband med VTEC-motorn)? Jag minns inte men vill minnas att man behöll kammdrivningen med kuggar även på 800:orna ett tag!

Faktum är dock att du är inte fel ute. Mina tankar gick faktiskt åt det hållet att 97:an var sista "riktiga" VFR:en så...halllo mate! ;-)

Mvh!
// Niklas
Årsmodellerna 98-01 har kuggdrivna kammar, men också 800cc och bränsleinsprutning, vilket diskvalificerar den ur gruppen riktiga viffrar. 8)

Årsmodellerna 02- har insprutning och kamkedja (eller rem?) samt har dito större motor.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#17 Inlägg av faceplant »

Välkommen!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Hexx
Donator 2011
Inlägg: 147
Blev medlem: tor apr 09, 2009 01:52
Ort: Falköping

#18 Inlägg av Hexx »

Välkommen :tummenupp
Olle
VFR 800 -11 VINRÖD


I hate strip clubs.. I can't touch her, she can't touch me, I can't touch myself, and i have to give her all my cash.. It just reminds me of the wife.....

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#19 Inlägg av Avarage »

faceplant skrev:Välkommen!
Tackar!

// Niklas

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#20 Inlägg av Avarage »

Hexx skrev:Välkommen :tummenupp
Tackar & Bockar!
// Niklas

Användarvisningsbild
dman
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: mån jan 26, 2009 17:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

#21 Inlägg av dman »

Välkommen! Respect till dom 22500milen!!!
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)

"Ge mig fri fart och fri bensin..."

Användarvisningsbild
Whip
Donator 2009
Inlägg: 59
Blev medlem: fre jul 25, 2008 13:01
Ort: Falköping

#22 Inlägg av Whip »

Välkommen.
VFR -06 - svart

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#23 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen hit, min -88:a har bara rullat 6500mil så jag ser fram emot många bekymmerslösa mil till. Jag är föresten också -65:a.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#24 Inlägg av Avarage »

dman skrev:Välkommen! Respect till dom 22500milen!!!
Tackar och bugar!

Som sagt var jag gillar att kör ahoj och det liksom bara blev så...

Mvh!
// Niklas

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#25 Inlägg av Avarage »

Whip skrev:Välkommen.
Danke Sehr! ;-)

Mvh!
// Niklas

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#26 Inlägg av Avarage »

Tommy Gsson skrev:Välkommen hit, min -88:a har bara rullat 6500mil så jag ser fram emot många bekymmerslösa mil till. Jag är föresten också -65:a.
T.
Hej hopp och tack för välkommnandet!
Jo, är inget rört och den sköts någorlunda bra (inte överdrivet) så som oljebyte UNGEFÖR var 1000 mil (om man rullar 1100 eller 1200 spelar nada roll.

Kör du, som jag gjorde, på en delsyntetolja (jag körde för övrigt ENBART på Castrol GPS med den hojen) så kan man räkna med en mycket lätt oljeförbrukning med start från någon stans runt 18500 mil. Min drog futtiga 0,1 l/1000mil när jag sålde den!

Det som snart lär vara dax på din, om den är helt original, är byte av stötdämpare bak. Byt gaffelfjädrar samtidigt i så fall.

Sedan kan det vara idé att sätta fast 3st. skruvar med loctite (gängsäkring). Jag vet tyvärr inte vad denna detaljen heter men den sitter innanför motorkåpan på ??? höger sida (dvs. kopplingskåpan). Precis framför kopplingskorgen sitter en liten rund dosa som sitter fast med 3st. skruv (M5 eller M6). Dessa kan vibrera loss, vilket orsakar en litet slammrande ljud. Hör man det skall man åtgärda det omedelbart.

Lossa en skruv och sätt på gänglåsning och montera tillbaks med rätt åtdragningsmoment. Därefter samma sak med nästa skruv tills alla tre har återmonterats med gänglåsning (förslag Loctite 242 eller 243). Detta behöver bara göras en gång, är det åtgärdat kan du glömma detta forever! ;-)

Lycka till med hojen föresten!
// Niklas

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#27 Inlägg av OsiS »

Välkommen!

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#28 Inlägg av Avarage »

OsiS skrev:Välkommen!
Tack, tack!
// Niklas

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#29 Inlägg av Conseal »

Välkommen
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Avarage
Medlem
Inlägg: 59
Blev medlem: ons aug 05, 2009 10:14
Kontakt:

#30 Inlägg av Avarage »

Conseal skrev:Välkommen
Danke!
// Niklas

Skriv svar