Blacken - Presentation av mig

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Blacken - Presentation av mig

#301 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Lustigt förresten hur så många som byter från VFR skaffar en annan V-motoriserad maskin. :)
Förvisso, men av någon outgrundlig anledning till maskiner med halva motorer :mrgreen:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#302 Inlägg av lappen »

blacken skrev:...annars så hade jag nog helst tjackat en 1200 Bandit eller en GSX 1100F....
Båda dessa har jag gluttat lite på, speciellt den förstnämnda. Men de är ju inte Honda... Men en Bandit som pendeljonne hade suttit fint tror jag. Gått några nu på sensommaren för vad jag anser varit riktigt bra priser... :)
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Blacken - Presentation av mig

#303 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Lustigt förresten hur så många som byter från VFR skaffar en annan V-motoriserad maskin. :)
Förvisso, men av någon outgrundlig anledning till maskiner med halva motorer :mrgreen:
Bättre än en rak fyra!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Blacken - Presentation av mig

#304 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Lustigt förresten hur så många som byter från VFR skaffar en annan V-motoriserad maskin.
Förvisso, men av någon outgrundlig anledning till maskiner med halva motorer :mrgreen:
Bättre än en rak fyra!
Det är en definitionsfråga.

När det gäller högprestandamaskiner som t.ex. Ducce, Aprilia (som f.ö. numera även bygger führor :wink: - fü på dig Robert :twisted: , jag menar förstås fyror :mrgreen: ) och det onämnbara österrikiska märket så kanske jag kan hålla med, men bara kanske :wink:

Men när det gäller stora amerikanska (och även japanska) motorer om omvandlar bensin till buller utan att man får motoreffekt som biprodukt, då föredrar jag definitivt radfyror alla dar i veckan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#305 Inlägg av lappen »

blacken skrev:Bettan såld..
Är det din gamla som ligger på Blocket?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Blacken - Presentation av mig

#306 Inlägg av blacken »

lappen skrev:
blacken skrev:Bettan såld..
Är det din gamla som ligger på Blocket?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Jo det är det, farao man blir sugen på en ny viffer ibland...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Blacken - Presentation av mig

#307 Inlägg av blacken »

Nyförvärvet.
Bild
Vet, det är ingen Viffer, men i rådande ekonomiska situation så är den försäkringsmässigt mycket plausibel (67 bupp i mån) för helförsäkring i en kravallghettofavela av rang. Enligt länsman no:3 i Sverige..
Men blir autentisk panksionär nästa år, ekonomi blir då kanske"lite" bättre, så vem vet, Viffer kanske kommer med någon sorts önskestork, med tiden :D
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#308 Inlägg av lappen »

Du skulle aldrig sålt bettan....
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#309 Inlägg av lappen »

Säg att det åtminstone är en 900 och inte en 600...
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Blacken - Presentation av mig

#310 Inlägg av blacken »

lappen skrev:Säg att det åtminstone är en 900 och inte en 600...
Jo, det är en 900 -97 4500 mil.
Du skulle aldrig sålt bettan....
Jo,jo, "kör in kniven å vrid runt bara" :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#311 Inlägg av lappen »

blacken skrev:
Du skulle aldrig sålt bettan....
Jo,jo, "kör in kniven å vrid runt bara" :lol:
Du kände att jag glödgade också litet... :lol:
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#312 Inlägg av lappen »

Förresten vad hände med den Sukan? Den där obskyra 1 litarn eller vad det var?
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Blacken - Presentation av mig

#313 Inlägg av blacken »

lappen skrev:Förresten vad hände med den Sukan? Den där obskyra 1 litarn eller vad det var?
Jo, det är en smått lustig historia. En snubbe från fjollträsk ringde och frågade skicket på den, och svarade "Tja, skatt bes, lite skrammel från kopplingskorg (standard på dom) olja/filter servade, lite repad lack på tank (Tankväska) lacksläpp på framstänka + lite annat småtjafs skönhetsmässigt sett".

Och han lade på, å tiden gick, efter ett par veckor så ringde snubben igen "Vill ha knarren, kommer, en polare ska skjutsa mig" okej sade jag, han lät mycket intresserad helt plötsligt, så jag gjorde i ordning alla papp å sån`t och väntade på snubben, ett par timmar passerar sedan så ringer han ifrån tågstationen och säger nu är jag här, men polarn släppte av mig i centrum (Ca: 2 km från mig) Jaha sade jag då då får välan du antingen blada hit eller ta bussen, talade om vilken han skulle ta för att komma hit.

Alltnog ytterligare en stund förflyter, då ringer han igen och säger "jag bladar upp till dig" jaha tänkte jag, väntar ytterligare en "stund". Då tänkte jag, att jag bladar och möter han på vägen, promenixar iväg, men möter ingen "misstänkt" hojköpare, vänder om tillbaka till kvarten, då står han där och väntar, på något sätt så hade han hittat en annan väg till mig.

Okej, han presenterar sig och frågar var e hojen, vi bladar ner till förrådet där den står, han är helt klart novis på hoj, som jag förstod så rök det om svänglappen ännu. Han tycker att den ser okej ut trots att jag visar alla fel på den, han vill hela tiden betala hojen, jag säger "Det tar vi sedan" Jag startar upp hojen i förrådet, då vart han förskräckt "Vad högt den låter, jag är jätterädd om min hörsel" Jaha tänkte jag, han kommer att backa, inget mer med det, men till min förvåning, så vill han fortfarande tjacka hojen. "Okej då" tänkte jag och började att dra ut Bettan , men säger då "har du Swish", "Nääe" sade jag jag är en Cashsnubbe så du får väl blada iväg till en bankomat och rycka ut Cashen bara. Men beloppet var för högt tydligen.

Och där står vi med ett dilemma, han vill ha hojen, jag vill ha Cash. Då kommer jag på att en granne som bor precis intill förrådet har "Swish", så vi bladar dit och han Swishar fliset till grannen och vederbörande stoppar in stålarna på mitt bankkonto.

Nu till det roliga han ger mig ett par tusen i cash innan han ens ser hojen, han provkör den inte ens, utan skriver alla papp ger mig cashen och för över stålarna till poiarns Swishkonto. Och ger sig iväg. Sådan köpare gillar man :D

Men ännu skojigare, han ringer dagen efter och säger att "oljetryck lyser nu på morgonen" och lät så där upprörd som bara den som anser sig ha blivit råblåst i ett deal kan låta.
Nu hör det till bilden att SV:n inte har en soppamätare, utan en gul lampa som tänds när det blir dags att fylla på sås. Så jag frågar han" Vad är det för färg på lampan och var sitter den i instrumentet?" Han svarar "En gul upp till höger"
Kämpar emot impulsen att droppa nallen och bara lägga mig ner och asgarva, men finkänslig som man är, så svarade jag tillkämpat diplomatiskt "Den talar om att det är dags att tanka bara, oljetryck är röd och sitter till vänster i instrumentet, läste du inte instruktionsboken?" Som jag hade sagt åt han att noga läsa när han kom hem "Nääe" svarade han. Det var svårt att vara så där snällt diplomatisk som man ska vara i sådana situationer men hoppas att jag lyckades. :D
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Blacken - Presentation av mig

#314 Inlägg av adrian_vg »

:lol: :lol: :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 978
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Blacken - Presentation av mig

#315 Inlägg av lappen »

Hahha, herregud vilken historia... :lol:
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Skriv svar