Conkers

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conkers
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: ons aug 26, 2009 14:32

Conkers

#1 Inlägg av Conkers »

Hej.... Jag heter egentligen inte Conkers.... Mike Billett är mitt riktigt namn.
Kommer från England, och gör mitt bästa på den svenska språket.....

Har varit i sverige sedan '92.
Jobbade tidigare med WRC, mest för Ford teamet, men hade också lite att göra med TTE under en period också. Var också inblandad i Eklunds Pikes Peak satsning, fixade topplockar och hjälpt till att bygga bilen inne i små timmarna.
Har mekat moto-x (fast då hette det scrambling), banracing, rally, rally-x, körde lite banracing själv, både i porsche samt i formel ford 2000 i USA. Jobbad ei USA som instrukör på racing skola och tech-chief på race teamet...
Jobba sedan 2001 på Volvo Aero, har också ett litet företåg som trimma topplockar då och då..... gillar allt som går att trimma..
Music smak...... Loud=bra. Spelar trummor, men är vad jag skulle kalla en "motions-trummis" (alltså, inte tillräckligt bra för att spela offentligt!)

Har en trevlig BMW café racer som jag har vunnit lite priser med.... och är trots allt reletivt ny till MC åkning.... fast jag körde i några år i England fast utan att man behövde tar kort.... Fick MC kort 2007, första riktiga Hoj var en Africa Twin.
Köpt nyligen en VFR750F 1986 till frugan som ska köra upp snart..... men tror att det bli kanske jag som få åka flest mil på den.

Conkers... <---- http://en.wikipedia.org/wiki/Conkers

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem
Inlägg: 154
Blev medlem: mån jun 15, 2009 14:18
Ort: Uppsala/Prag

#2 Inlägg av lakrissmurfen »

Welcome hit, hoppas "frugan" blir nöjd min din.. nej menar sin viffer ;)
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#3 Inlägg av tersan »

Welcome!

Trevlig bakgrund! Jag ser fram emot trimtips för VFR-motorn... :wink:

BMW café-racer har jag nog bara sett en gång, kan det vara din tro? Har du några bilder?

Kul grepp att förklara ditt forum-alias också!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#4 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen hit !!!
PS. Jag har ett par VFR toppar du kan få träna på.DS.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Välkommen here! Sveriges best forum!

Ser också fram emot dina trimguider i Guider och howto! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ralsbo
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 202
Blev medlem: fre apr 10, 2009 17:51
Ort: Alingsås
Kontakt:

#6 Inlägg av Ralsbo »

Hej och välkommen i gänget!
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

#7 Inlägg av Fransson »

Välkommen
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#8 Inlägg av Conseal »

Välkommen ... och grattis till tillskottet :)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#9 Inlägg av Donner »

Välkommen hit.

Mvh jocke
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#10 Inlägg av Excalibur105 »

Välkommen hit!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#11 Inlägg av Karlsson »

Välkommen!!
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#12 Inlägg av TG »

Välkommen!!! :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Conkers
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: ons aug 26, 2009 14:32

#13 Inlägg av Conkers »

Tack.... Oj, sikken trevligt gäng ni är.....

Tack sååå mycket...

Jag gjörde en form av byggtråd på BMW klubbens forum för min café racer bygge..... bilderna finns lite längre ner i tråden.. sid 4 tror jag finns den färdig.

http://www.bmw-mc-klubben.se/viewtopic. ... 5fad5f7e95

eller direkt länk till bilden:
http://farm4.static.flickr.com/3008/266 ... d53546.jpg

VFR toppar...... har inte gjört så många MC motorer, men det skulle vara kul att plocka isär och se om det är värt eller gå att plocka ut lite mer.....
Själv är det sällan nu för tiden att jag trimmar mina egna maskiner.... men det har hänt! ;-)

Tumregel för sugmotorer är att man kan få ut 10-25% extra med en maximal utveckling av topplock.... 10% om det är en fräsch japanare... 25% om det är en trött jänkare (eller gammalt engelskt sh1t) ;-)


Vissa moderna topplock är såpass bra från fabriken.... Porsche, BMW M series, japansk hojar osv.... så att det gå att optimera, men tveksamt om det är värt 10kkr för att hitta 10hk...... men kul är det!

Men jag skulle tror att min VFR som är 22år gammal (design och ålder), så är det inte säkert att alla av dom orignal 98hk finns kvar.... nya ventil styrningar, fräsa säterna, slicka av toppen lite och en liten portning skulle säkert lifta den till 110hk, från dom befintliga 88hk (?) som finns kvar idag........ sen finns det luftfilter, avgas..... kanse lite trim kammar, högkomp kolvar..... ja.... den ta aldrig slut....... berör på hur mycket pengar man vill lägga på den...... (eller frugan vill lägga på den)!

Om du har extra toppar som jag få tittar på, skulle jag kunna kanske göra ett litet reportage..... vart finns du/toppar.... skulle kanske kommer förbi och ta en titt......... alltid kul med nånting ny....

Conkers <----aka Mike.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#14 Inlägg av adrian_vg »

Conkers skrev:Jag gjörde en form av byggtråd på BMW klubbens forum för min café racer bygge..... bilderna finns lite längre ner i tråden.. sid 4 tror jag finns den färdig.
En original orange R90/S är charmig i sig, men din kafferäser ser ganska fräck ut. Stilren! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#15 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
Conkers skrev:Jag gjörde en form av byggtråd på BMW klubbens forum för min café racer bygge..... bilderna finns lite längre ner i tråden.. sid 4 tror jag finns den färdig.
En original orange R90/S är charmig i sig, men din kafferäser ser ganska fräck ut. Stilren! :D
Jag är inte helförtjust i äldre boxer-BMW... men den där var helrätt! :tummenupp
VFR750F -92, grön

Skriv svar