TokTant - ny här...

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
TokTant
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: fre feb 12, 2010 17:32
Ort: Nära HBG

#16 Inlägg av TokTant »

TG skrev:Välkommen Wivi :D

Bra att du letat dig hit!
Efter lite "tjat..." :wink: PS Blir det fler "ölkvällar" ? (även om jag ratade öl, och valde cider...)

HondaHasse skrev:Tror vi har träffats irl i Lödde... :)
Har du hämtat dig..... :wink:
Vad har du får kåpglas egentligen?? Från vinkeln på bilden ser den ut som nånting från en guldvinge edyl.
Inte original iaf, lite högre ....
Akademikern skrev:Välkommen!
Glöm inte att anmäla dig till VFR meet!
Låter trevligt - får se hur det blir...
Tomas skrev:Välkommen! Den gula VFRen är bland dom snyggaste tycker jag, synd att dom bara fanns 99, rätta mig om jag har fel?
Har inte heller sett några andra gula än -99 - som dessutom alla verkar vara import - antingen från England eller Tyskland. "Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

TokTant skrev:"Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!
Vågat! Fick du byta nåt i efterhand, eller var det bara att tuta och köra?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#18 Inlägg av HondaHasse »

TokTant skrev:Blir det fler "ölkvällar" ? (även om jag ratade öl, och valde cider...)

HondaHasse skrev:Tror vi har träffats irl i Lödde... :)
Har du hämtat dig..... :wink:
Akademikern skrev:Välkommen!
Glöm inte att anmäla dig till VFR meet!
Låter trevligt - får se hur det blir...
Tomas skrev:Välkommen! Den gula VFRen är bland dom snyggaste tycker jag, synd att dom bara fanns 99, rätta mig om jag har fel?
Har inte heller sett några andra gula än -99 - som dessutom alla verkar vara import - antingen från England eller Tyskland. "Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!
Ölkväll blir det väl den sista fredagen i månaden på Bishops tills vi börjar med Samboturerna.
Jo jag har hämtat mig :D
Angånde träffen så är det inget att fundera över bara att anmäla sig ;)
Min gula är svensksåld men det finns nog inte många sådana. Eller kanske handlaren tagit in den från Tyskland som oreggad ny??

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#19 Inlägg av Conseal »

Välkommen
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#20 Inlägg av blacken »

Kanonvälkommen..

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#21 Inlägg av tersan »

Välkommen!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#22 Inlägg av Karlsson »

Välkommen!!
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009
Inlägg: 723
Blev medlem: sön feb 04, 2007 20:04
Ort: Stockholm

#23 Inlägg av Brother Wolf »

Välkommen

BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#24 Inlägg av Excalibur105 »

Välkommen hit, snygg hoj!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
TokTant
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: fre feb 12, 2010 17:32
Ort: Nära HBG

#25 Inlägg av TokTant »

adrian_vg skrev:
TokTant skrev:"Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!
Vågat! Fick du byta nåt i efterhand, eller var det bara att tuta och köra?
Jo tack - hon tutade visst och körde, över 30 mil hem... Tyckte det kändes lite konstigt i rodellerna så kollade ringtrycket någon dag senare - 0,6 både bak och fram, får väl vara glad att där var någon luft öht... Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??. I övrigt bytte jag bromsbelägg fram, och då ingen "noterad" service hade blivit gjord lämnade jag in för service efter ca 1100 och då byttes även bromsar bak. Så nu kan jag inte tänka annat än att den är "tip-top"....

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#26 Inlägg av tersan »

TokTant skrev:Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??
Ventilgummin? Du menar såna där som finns på äldre trampcyklar? :wink: På din VFR har du troligen lite modernare grejor, som i och för sig går att byta ut om de läcker. Lätt kollat dock, skruva av ventilhatten och lägg lite vätska (saliv finns oftast tillhands) ovanpå ventilen så ser du om det bubblar. Annars kanske däcken har några sprickor eller hål nånstans?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

TokTant skrev:Jo tack - hon tutade visst och körde, över 30 mil hem... Tyckte det kändes lite konstigt i rodellerna så kollade ringtrycket någon dag senare - 0,6 både bak och fram, får väl vara glad att där var någon luft öht... Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??. I övrigt bytte jag bromsbelägg fram, och då ingen "noterad" service hade blivit gjord lämnade jag in för service efter ca 1100 och då byttes även bromsar bak. Så nu kan jag inte tänka annat än att den är "tip-top"....
:shock:

0,6b?? Det är såna tryck man har när man ska köra i sand bla. Men jag antar att din viffer inte kommer att ökenrejsas med. ;-)

Ang ventilgummin säger jag samma sak som Tersan!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TokTant
Medlem
Inlägg: 177
Blev medlem: fre feb 12, 2010 17:32
Ort: Nära HBG

#28 Inlägg av TokTant »

tersan skrev:
TokTant skrev:Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??
Ventilgummin? Du menar såna där som finns på äldre trampcyklar? :wink: På din VFR har du troligen lite modernare grejor, som i och för sig går att byta ut om de läcker. Lätt kollat dock, skruva av ventilhatten och lägg lite vätska (saliv finns oftast tillhands) ovanpå ventilen så ser du om det bubblar. Annars kanske däcken har några sprickor eller hål nånstans?
Jo, med "ventilgummi" menade jag mer den typen som finns på bilar - där man byter ut hela "gummiinsatsen" som går genom fälgen. Eftersom båda däcken "tappar" luft tror jag mer på dessa "ventilgummi" (att de inte byttes vid senaste däckskiftet, och gummit därför blivit "sprött") än att det skulle vara sprickor i däcken. Nu har jag ifs inte kollat hur gamla däcken är, men det känns ju ganska hårt att behöva byta när där är mycket kvar att slita på dem...

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#29 Inlägg av tersan »

TokTant skrev:Jo, med "ventilgummi" menade jag mer den typen som finns på bilar - där man byter ut hela "gummiinsatsen" som går genom fälgen. Eftersom båda däcken "tappar" luft tror jag mer på dessa "ventilgummi" (att de inte byttes vid senaste däckskiftet, och gummit därför blivit "sprött") än att det skulle vara sprickor i däcken. Nu har jag ifs inte kollat hur gamla däcken är, men det känns ju ganska hårt att behöva byta när där är mycket kvar att slita på dem...
Aha, då är jag med. Jag har faktiskt "ventilgummin" i metall på min Viffer. Men även gummivarianten innehåller en fjäderbelastad ventil som man kan byta ut. Inte helt ovanligt att de börjar läcka med åren. Börja med det, annars är det inte hela världen att kränga av däcket och byta ventil.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#30 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Börja med det, annars är det inte hela världen att kränga av däcket och byta ventil.
Måste däcket av för att byta ventilen??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar