tersan skrev:Börja med det, annars är det inte hela världen att kränga av däcket och byta ventil.
Måste däcket av för att byta ventilen??
Nu blev det nog lite rörigt... Ska man byta hela ventilen (gummi eller metall) så måste däcket bort. För att byta innanmätet i ventilen så räcker det med ett enkelt verktyg, ibland finns ett sånt i toppen på ventilhatten.
tersan skrev:Nu blev det nog lite rörigt... Ska man byta hela ventilen (gummi eller metall) så måste däcket bort. För att byta innanmätet i ventilen så räcker det med ett enkelt verktyg, ibland finns ett sånt i toppen på ventilhatten.
tersan skrev:Till TokTant: sorry för utvikningen, men vi är såna här på forumet...
Högt i tak, högt i tak...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
tersan skrev:Börja med det, annars är det inte hela världen att kränga av däcket och byta ventil.
Måste däcket av för att byta ventilen??
Nu blev det nog lite rörigt... Ska man byta hela ventilen (gummi eller metall) så måste däcket bort. För att byta innanmätet i ventilen så räcker det med ett enkelt verktyg, ibland finns ett sånt i toppen på ventilhatten.
En vanlig anledning till läckage är också att smuts, rost, oxider m.m. samlas mellan däcket och fälgen. Om du kränger av däcken, se till att rengöra/putsa till fälgen på kanterna som ligger an mot däcket. Sätter du på ett begagnat däck bör man rengöra dess kanter.
Man kan börja kludda med punkaspray som nödlösning, men det blir väldans kletigt nästa gång du byter däck. Dessutom är det ingen garanti att det hjälper.
Att köra med 0,6bar borde kännas ungefär som att köra med crossdäck. Hojen ormar sig och om man dra på med nerlägg kan man få världens sladd.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Göingen skrev:Att köra med 0,6bar borde kännas ungefär som att köra med crossdäck. Hojen ormar sig och om man dra på med nerlägg kan man få världens sladd.
Varför känns det där så bekant...?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
HondaHasse skrev:Pendlar du till jobbet med hojen?
Blev både igår och idag.....
Hem idag var dock ingen höjdare, regnade ganska duktigt.....
Men det är väl bara att vänja sig, vill det sig riktigt illa står vi helt utan bil(ar) imorgon. Volvon behövde inte ens få dödsdomen på besiktningen - den begick självmord. Vår trotjänare skall in imorgon (fredag) och jag har inte stort hopp....
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
blacken skrev:Ingen dum idè, skrik till om det blir av..
Om det ska bli snyggt får vi blanda in Conseal också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!