Sida 2 av 4

Postat: lör feb 13, 2010 21:51
av TokTant
TG skrev:Välkommen Wivi :D

Bra att du letat dig hit!
Efter lite "tjat..." :wink: PS Blir det fler "ölkvällar" ? (även om jag ratade öl, och valde cider...)

HondaHasse skrev:Tror vi har träffats irl i Lödde... :)
Har du hämtat dig..... :wink:
Vad har du får kåpglas egentligen?? Från vinkeln på bilden ser den ut som nånting från en guldvinge edyl.
Inte original iaf, lite högre ....
Akademikern skrev:Välkommen!
Glöm inte att anmäla dig till VFR meet!
Låter trevligt - får se hur det blir...
Tomas skrev:Välkommen! Den gula VFRen är bland dom snyggaste tycker jag, synd att dom bara fanns 99, rätta mig om jag har fel?
Har inte heller sett några andra gula än -99 - som dessutom alla verkar vara import - antingen från England eller Tyskland. "Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!

Postat: lör feb 13, 2010 22:51
av adrian_vg
TokTant skrev:"Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!
Vågat! Fick du byta nåt i efterhand, eller var det bara att tuta och köra?

Postat: lör feb 13, 2010 22:53
av HondaHasse
TokTant skrev:Blir det fler "ölkvällar" ? (även om jag ratade öl, och valde cider...)

HondaHasse skrev:Tror vi har träffats irl i Lödde... :)
Har du hämtat dig..... :wink:
Akademikern skrev:Välkommen!
Glöm inte att anmäla dig till VFR meet!
Låter trevligt - får se hur det blir...
Tomas skrev:Välkommen! Den gula VFRen är bland dom snyggaste tycker jag, synd att dom bara fanns 99, rätta mig om jag har fel?
Har inte heller sett några andra gula än -99 - som dessutom alla verkar vara import - antingen från England eller Tyskland. "Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!
Ölkväll blir det väl den sista fredagen i månaden på Bishops tills vi börjar med Samboturerna.
Jo jag har hämtat mig :D
Angånde träffen så är det inget att fundera över bara att anmäla sig ;)
Min gula är svensksåld men det finns nog inte många sådana. Eller kanske handlaren tagit in den från Tyskland som oreggad ny??

Postat: sön feb 14, 2010 20:10
av Conseal
Välkommen

Postat: sön feb 14, 2010 20:41
av blacken
Kanonvälkommen..

Postat: sön feb 14, 2010 22:21
av tersan
Välkommen!

Postat: mån feb 15, 2010 23:23
av Karlsson
Välkommen!!

Postat: tis feb 16, 2010 06:34
av Brother Wolf
Välkommen

BW

Postat: tis feb 16, 2010 12:16
av Excalibur105
Välkommen hit, snygg hoj!!

Postat: tis feb 16, 2010 15:15
av TokTant
adrian_vg skrev:
TokTant skrev:"Förälskade" mig i den på nätet, och "köpte" den obesedd. Snacka om "kärlek vid första ögonkastet"!!!!
Vågat! Fick du byta nåt i efterhand, eller var det bara att tuta och köra?
Jo tack - hon tutade visst och körde, över 30 mil hem... Tyckte det kändes lite konstigt i rodellerna så kollade ringtrycket någon dag senare - 0,6 både bak och fram, får väl vara glad att där var någon luft öht... Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??. I övrigt bytte jag bromsbelägg fram, och då ingen "noterad" service hade blivit gjord lämnade jag in för service efter ca 1100 och då byttes även bromsar bak. Så nu kan jag inte tänka annat än att den är "tip-top"....

Postat: tis feb 16, 2010 15:57
av tersan
TokTant skrev:Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??
Ventilgummin? Du menar såna där som finns på äldre trampcyklar? :wink: På din VFR har du troligen lite modernare grejor, som i och för sig går att byta ut om de läcker. Lätt kollat dock, skruva av ventilhatten och lägg lite vätska (saliv finns oftast tillhands) ovanpå ventilen så ser du om det bubblar. Annars kanske däcken har några sprickor eller hål nånstans?

Postat: tis feb 16, 2010 16:02
av adrian_vg
TokTant skrev:Jo tack - hon tutade visst och körde, över 30 mil hem... Tyckte det kändes lite konstigt i rodellerna så kollade ringtrycket någon dag senare - 0,6 både bak och fram, får väl vara glad att där var någon luft öht... Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??. I övrigt bytte jag bromsbelägg fram, och då ingen "noterad" service hade blivit gjord lämnade jag in för service efter ca 1100 och då byttes även bromsar bak. Så nu kan jag inte tänka annat än att den är "tip-top"....
:shock:

0,6b?? Det är såna tryck man har när man ska köra i sand bla. Men jag antar att din viffer inte kommer att ökenrejsas med. ;-)

Ang ventilgummin säger jag samma sak som Tersan!

Postat: ons feb 17, 2010 11:56
av TokTant
tersan skrev:
TokTant skrev:Har visat sig att däcken håller luften dåligt i vilket fall som och tyckte jag hörde från min "servicekille" att däcken inte hade utbytbara ventilgummin, men det kan väl inte stämma??
Ventilgummin? Du menar såna där som finns på äldre trampcyklar? :wink: På din VFR har du troligen lite modernare grejor, som i och för sig går att byta ut om de läcker. Lätt kollat dock, skruva av ventilhatten och lägg lite vätska (saliv finns oftast tillhands) ovanpå ventilen så ser du om det bubblar. Annars kanske däcken har några sprickor eller hål nånstans?
Jo, med "ventilgummi" menade jag mer den typen som finns på bilar - där man byter ut hela "gummiinsatsen" som går genom fälgen. Eftersom båda däcken "tappar" luft tror jag mer på dessa "ventilgummi" (att de inte byttes vid senaste däckskiftet, och gummit därför blivit "sprött") än att det skulle vara sprickor i däcken. Nu har jag ifs inte kollat hur gamla däcken är, men det känns ju ganska hårt att behöva byta när där är mycket kvar att slita på dem...

Postat: ons feb 17, 2010 12:53
av tersan
TokTant skrev:Jo, med "ventilgummi" menade jag mer den typen som finns på bilar - där man byter ut hela "gummiinsatsen" som går genom fälgen. Eftersom båda däcken "tappar" luft tror jag mer på dessa "ventilgummi" (att de inte byttes vid senaste däckskiftet, och gummit därför blivit "sprött") än att det skulle vara sprickor i däcken. Nu har jag ifs inte kollat hur gamla däcken är, men det känns ju ganska hårt att behöva byta när där är mycket kvar att slita på dem...
Aha, då är jag med. Jag har faktiskt "ventilgummin" i metall på min Viffer. Men även gummivarianten innehåller en fjäderbelastad ventil som man kan byta ut. Inte helt ovanligt att de börjar läcka med åren. Börja med det, annars är det inte hela världen att kränga av däcket och byta ventil.

Postat: ons feb 17, 2010 13:10
av adrian_vg
tersan skrev:Börja med det, annars är det inte hela världen att kränga av däcket och byta ventil.
Måste däcket av för att byta ventilen??