Marto - Röd 99:a
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Marto - Röd 99:a
Halloj!
Har som många andra snokat runt forumet ett tag men känner nu att man får ta och introducera mig
Heter Martin, bor i Göteborg med min fästmö, och köpte mig en gôr-go viffer för ett år sedan med futtiga 6000mil på mätaren. Enligt förra ägaren var den "trimmad" samt bytt till KN-filter . Och eftersom den även är röd går den utav bara h*****e
Trimmningen kanske har nått med PAIR/Flapper valve att göra. Vad vet jag.
Ny laddregulator var tydligen installerad strax innan jag köpte den också.
Har precis satt på en rökig double bubble-ruta så jag kan få bort lite luft på de längre turerna men har tyvärr ännu ej hunnit testa pga det underbara vintervädret och att cykeln står otillgängligt. Ska förhoppningsvis hämta den på lördag *längtar*.
I "garaget" står även en CB600F -00 och en CBF1000A -08. Horneten har min fästmö haft som övningskörningshoj och ska nu säljas. CBF:en köpte hon i höstas (till ett sånt sjukt pris att vi inte kunde säga nej) och stormtrivs. Lättare och smidigare kanske, men inte lika go (tycker jag )
Till sommaren blir det nog många mil på sadeln. 2 veckor tänkte vi nog lägga på att mc-semestra runt i sverige. Göteborg, Sälen, Stockholm och Falsterbo är stopp vi ska försöka oss på, hälsa på vänner m.m.
Då min lilla hornet har en härligt ljudande micron-dämpare funderar jag på att byta på viffern också, men vet faktiskt inte vad man ska ha. Kollat lite på HondaMC i Göteborg och dom kan fixa GPR-pipor, men vet in om det är något att ha. Går det att få till nått gôtt ljud och vilken pipa ska man då skaffa?
Några andra goa gubbar från Gôtet här? Hade varit kul att ta en sväng och tjôta lite vfr helt enkelt
Tack för mig!
/Martin
Har som många andra snokat runt forumet ett tag men känner nu att man får ta och introducera mig
Heter Martin, bor i Göteborg med min fästmö, och köpte mig en gôr-go viffer för ett år sedan med futtiga 6000mil på mätaren. Enligt förra ägaren var den "trimmad" samt bytt till KN-filter . Och eftersom den även är röd går den utav bara h*****e
Trimmningen kanske har nått med PAIR/Flapper valve att göra. Vad vet jag.
Ny laddregulator var tydligen installerad strax innan jag köpte den också.
Har precis satt på en rökig double bubble-ruta så jag kan få bort lite luft på de längre turerna men har tyvärr ännu ej hunnit testa pga det underbara vintervädret och att cykeln står otillgängligt. Ska förhoppningsvis hämta den på lördag *längtar*.
I "garaget" står även en CB600F -00 och en CBF1000A -08. Horneten har min fästmö haft som övningskörningshoj och ska nu säljas. CBF:en köpte hon i höstas (till ett sånt sjukt pris att vi inte kunde säga nej) och stormtrivs. Lättare och smidigare kanske, men inte lika go (tycker jag )
Till sommaren blir det nog många mil på sadeln. 2 veckor tänkte vi nog lägga på att mc-semestra runt i sverige. Göteborg, Sälen, Stockholm och Falsterbo är stopp vi ska försöka oss på, hälsa på vänner m.m.
Då min lilla hornet har en härligt ljudande micron-dämpare funderar jag på att byta på viffern också, men vet faktiskt inte vad man ska ha. Kollat lite på HondaMC i Göteborg och dom kan fixa GPR-pipor, men vet in om det är något att ha. Går det att få till nått gôtt ljud och vilken pipa ska man då skaffa?
Några andra goa gubbar från Gôtet här? Hade varit kul att ta en sväng och tjôta lite vfr helt enkelt
Tack för mig!
/Martin
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: marto - Röd 99:a
Hej och välkommen till Sveriges bästa märkesforum! Du kommer att trivas bra här!
Edit: Var är bilderna på hojen? Upp till bevis!
Vad gäller slipon, kanske du kan få lite inspiration på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2549.
Edit: Var är bilderna på hojen? Upp till bevis!
Vad gäller slipon, kanske du kan få lite inspiration på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2549.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Hej och välkommen.
Vi får väl försöka att komma igång med våra "räkmackaåkningar" denna sommaren igen.
Håll koll på avdelningen lokala körningar. Där brukar vi samla upp oss inför körningar med avslut på Smögenbryggan, eller annat ställe med goda smörgåsar.
Syns i sommar hoppas jag.
Vi får väl försöka att komma igång med våra "räkmackaåkningar" denna sommaren igen.
Håll koll på avdelningen lokala körningar. Där brukar vi samla upp oss inför körningar med avslut på Smögenbryggan, eller annat ställe med goda smörgåsar.
Syns i sommar hoppas jag.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Slipontråden borde egentligen vara klistrad!Jimmy.S skrev:välkommen, la även till en bild på min gpr-pipa i tråden som Adrian länkade till eftersom du verkade vara sugen på en sån.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: marto - Röd 99:a
Tack för länken till slip-on-tråden!adrian_vg skrev:Hej och välkommen till Sveriges bästa märkesforum! Du kommer att trivas bra här!
Edit: Var är bilderna på hojen? Upp till bevis!
Vad gäller slipon, kanske du kan få lite inspiration på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2549.
Ser att Mange har precis ett sånt jag tittat på.
Några frågor:
Gör man nått med "getmagen" när man slänger på ny pipa?
Är det mycket jobb att byta till high-mount? Kan tänka att mitt givi-set inte funkar med high-mount. Vill ju inte att det ska ta en dag att byta i så fall
Re: marto - Röd 99:a
Välkommen.marto skrev:Tack för länken till slip-on-tråden!adrian_vg skrev:Hej och välkommen till Sveriges bästa märkesforum! Du kommer att trivas bra här!
Edit: Var är bilderna på hojen? Upp till bevis!
Vad gäller slipon, kanske du kan få lite inspiration på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=2549.
Ser att Mange har precis ett sånt jag tittat på.
Några frågor:
Gör man nått med "getmagen" när man slänger på ny pipa?
Är det mycket jobb att byta till high-mount? Kan tänka att mitt givi-set inte funkar med high-mount. Vill ju inte att det ska ta en dag att byta i så fall
Jag har ett monokey-system med scorpio ovalform med high-pip på min hoj. Funkar utmärkt med några mutterdistanser.
Getmagen, är det katten du syftar på så göres inget åt den ifall du inte vill har mer hk
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Re: marto - Röd 99:a
Åhå, det är ett monokey jag har också. Då kanske man vågar sig på ett high-mount i alla fall mums!Mister skrev:
Välkommen.
Jag har ett monokey-system med scorpio ovalform med high-pip på min hoj. Funkar utmärkt med några mutterdistanser.
Getmagen, är det katten du syftar på så göres inget åt den ifall du inte vill har mer hk
Vad säger besiktningsmännen om att man tar bort katten? Är det mycket meck att fippla bort den?
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: marto - Röd 99:a
Ingen orsak.marto skrev:Tack för länken till slip-on-tråden!
Ser att Mange har precis ett sånt jag tittat på.
Några frågor:
Gör man nått med "getmagen" när man slänger på ny pipa?
Är det mycket jobb att byta till high-mount? Kan tänka att mitt givi-set inte funkar med high-mount. Vill ju inte att det ska ta en dag att byta i så fall
Jag vet inte hur det är på din modell, men om du vill ha ett humm om hur det går till att montera på en högmonterad dämpare generelly, kolla gärna på denna guiden.
Tror Ocean, som hade samma viffergeneration som du, nämnde nåt om att han fick fila lite på kåpan bak innan fästet till dämparen kom rätt. Han hade samma dämpare som jag, en oval högmonterad Scorpion i kolfiber.
Jag behövde inte fila på nånting på kåporna, vara såga lite i mellanbiten för att få in ljuddämparen längre in i längsled med hojen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Jag tror inte att det är lika mycket av heligt krig om ljuddämpare som med oljan.TG skrev:Jag rekommenderar antingen LeoVince eller Staintune (men det här vilket slipon som är bäst kommer nog sluta ungefär som oljetråden )
Staintune tycker jag har generellt sett mulligast och basigast ljud. Att dämparen är i rostfritt är inte helt fel, om man nu av nån anledning föredrar den yttre dämparkroppen i metall. Men den kräver en del putsande. Och den är DYR!
Leovince och Scorpion tycker jag kommer som goda tvåor.
Resten varierar mellan mellan skrän och skrammel och inte så mycket skillnad från original förutom nivån på ljud (oftast högre).
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!