Jimmy.S skrev:välkommen, la även till en bild på min gpr-pipa i tråden som Adrian länkade till eftersom du verkade vara sugen på en sån.
Nöjd med den? Ser ju finfin ut
Tror HondaMC kunde fixa en sån för runt 3000kr
Kollar även på Scorpion från Bikersneed men de har 4-8v leverans då alla pipor tillverkas på beställning. Dock bjuder dom på e-märkt db-killer (3500kr totalt).
Är så sjuuukt sugen att få premiära VFR:en i år. Tyvärr står den i ett garage ute i skogen 25mil norr ut. Blir till att hämta på lördag!
Har bara puttrat runt lite på horneten. Inte riktigt samma känsla
marto skrev:Dock bjuder dom på e-märkt db-killer (3500kr totalt).
Bjuder de på den nu??! Jag fick pröjsa 200-300kr extra för den!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
marto skrev:Det verkar som om den kostar 300kr, men han sa (i mailet) att han slänger med pga väntetiden
Surt att vänta 1-2månader bara...
Kan vara värt det ändå. De är ju ganska snygga. Tycker jag...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mister skrev:DB-killer. Hur bra är den? Dvs klarar man nålsögat vid besiktning för bankörning.
Det funkar. Jag har gjort det. Körde i 9000rpm på tvåan förbi mätaren på Rörkenraken i Uppsala. Utslaget var pinsamt lågt... Tror det var runt 92dB(A). Hade väntat mig lite mer än så...
Killen som körde en Ducati edyl med nära nog öppna rör (lät det som) kom bara upp i 98dB(A). Han blev dock tillsagd att lugna sig på rakan, eftersom gränsen var 95dB(A).
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jimmy.S skrev:välkommen, la även till en bild på min gpr-pipa i tråden som Adrian länkade till eftersom du verkade vara sugen på en sån.
Nöjd med den? Ser ju finfin ut
Tror HondaMC kunde fixa en sån för runt 3000kr
Kollar även på Scorpion från Bikersneed men de har 4-8v leverans då alla pipor tillverkas på beställning. Dock bjuder dom på e-märkt db-killer (3500kr totalt).
Är så sjuuukt sugen att få premiära VFR:en i år. Tyvärr står den i ett garage ute i skogen 25mil norr ut. Blir till att hämta på lördag!
Har bara puttrat runt lite på horneten. Inte riktigt samma känsla
Grejen är ju den att den satt på när jag köpte min, så jag har aldrig hört en original viffer och kan därför inte göra någon bättre bedömning om hur skillnaden är, men jag är nöjd, tycker den låter lagom, hatar alldeles för mycket ljud och kan starta min tidigt på morgonen utan att skämmas ihjäl, dock så hörs sången ordentligt när man varvar upp, dock inte så högt ljud att det gör ont i öronen vilket är positivt, hyfsat dovt ljud med.. om jag lyckas/har tid och ork så kanske jag kan spela in en filmsnutt i morgon och slänga ut på tuben om du vill?
Jimmy.S skrev:
Grejen är ju den att den satt på när jag köpte min, så jag har aldrig hört en original viffer och kan därför inte göra någon bättre bedömning om hur skillnaden är, men jag är nöjd, tycker den låter lagom, hatar alldeles för mycket ljud och kan starta min tidigt på morgonen utan att skämmas ihjäl, dock så hörs sången ordentligt när man varvar upp, dock inte så högt ljud att det gör ont i öronen vilket är positivt, hyfsat dovt ljud med.. om jag lyckas/har tid och ork så kanske jag kan spela in en filmsnutt i morgon och slänga ut på tuben om du vill?
Svårt att säga nej till ett sånt förslag
Ja tack, gärna
Jimmy.S skrev:[...]om jag lyckas/har tid och ork så kanske jag kan spela in en filmsnutt i morgon och slänga ut på tuben om du vill?
Lägg upp en länk till ljudet vid bilden på slipontråden som nämndes innan också!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
marto skrev:
Tack för länken till slip-on-tråden!
Ser att Mange har precis ett sånt jag tittat på.
Några frågor:
Gör man nått med "getmagen" när man slänger på ny pipa?
Är det mycket jobb att byta till high-mount? Kan tänka att mitt givi-set inte funkar med high-mount. Vill ju inte att det ska ta en dag att byta i så fall
"Getmagen" behövs inte göras nåt åt för skarven på röret ligger längre bak.
Jag kör GPR high-mount med Givi väskor. Lite pyssel att få dom att passa. Jag fick bygga nytt stag till väskhållaren på högersidan, en distans (en "provisorisk" lösning med en mutter) mellan fäste på passagerarfotpinnen till dämparen på ca 1 cm så gick det. Jag kan gå ut senare och ta bilder.
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
HondaHasse skrev:
"Getmagen" behövs inte göras nåt åt för skarven på röret ligger längre bak.
Jag kör GPR high-mount med Givi väskor. Lite pyssel att få dom att passa. Jag fick bygga nytt stag till väskhållaren på högersidan, en distans (en "provisorisk" lösning med en mutter) mellan fäste på passagerarfotpinnen till dämparen på ca 1 cm så gick det. Jag kan gå ut senare och ta bilder.
Ååh, låter kanon! Lutar mer och mer mot en GPR-pipa känner jag
Bilder vore kalas