Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Red Angel

#46 Inlägg av Cessan2 »

TG skrev:
Cessan2 skrev:Nu kanske jag lyckats med en bild ochså!
Om jag har tur.....?




/aldriggeuppCessan
Nära.... :)

Ett tips är att använda "Förhandsgranska", då ser du om du lyckats få allt "rätt" innan du "postar" inlägget :D

Lycka till!!!
Tackar för tipset gjorde det men trodde (optimist som jag är) att bilden skulle komma så där på sidan som din .
Ja sån där presentations för bild....

Tack för glada lycka till rop :D


/nu ger jag uppCessan

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#47 Inlägg av TG »

Profilbilden lägger du upp under "fliken" profil, det är ganska hårda krav hur stor bilden får vara, såväl storleksmässigt (mmXmm) som kb-mässigt...

AldriggeuppCessan trodde jag det va....??!!!

Edit: Visar en liten bild precis under dina detaljer i dina inlägg. Endast en bild kan visas åt gången, bredden får inte vara större än 150 pixlar, höjden får inte vara större än 160 pixlar och filstorleken får inte vara större än 49 KB.
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#48 Inlägg av Cessan2 »

TG skrev:Profilbilden lägger du upp under "fliken" profil, det är ganska hårda krav hur stor bilden får vara, såväl storleksmässigt (mmXmm) som kb-mässigt...

AldriggeuppCessan trodde jag det va....??!!!

Edit: Visar en liten bild precis under dina detaljer i dina inlägg. Endast en bild kan visas åt gången, bredden får inte vara större än 150 pixlar, höjden får inte vara större än 160 pixlar och filstorleken får inte vara större än 49 KB.
Men alltså jag är så himla tacksam du är helt otroligt snäll som försöker hjälpa mig.
Men jag fattar inte ens vad en sån där pixxel är filstorlekar och annat.
Ännu mindre begriper jag hur jag i sna fall skulle kunna få till och ändra det till rätt pixxel och filstl.
:oops:
Gör jag det på kameran eller?
Jag spelar inte dum men är väldigt okunnig på detta. :lol:
Har försökt läsa instruktionerna på forumet för att lägga in bild på min fina röda Red Angel....
Efter en fråga jag fick -Vart är bilden ,heheheh .
Bra fråga ,kul tänkte jag och försökte om och om igen men som Irving sa i Lets dance.
MEN...........
Min lilla älskling får nog förbli en hemlig doldis anonym och mystisk. 8)
Tackar igen det värmde med din omtanke att hjälpa mig.

/:( Cessan :oops:

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#49 Inlägg av TG »

Ett sätt att ta reda på pixelstorlek är (finns säkert bättre men det här kan jag :D )

öppna fotot du vill använda i "paint" (eller vad nu motsvarigheten heter på MAC..

Skala ned den till en liten storlek, gör en skärmdump (print screen)

Öppna nytt paint fönster, klistra in skärmdumpen

Markera den delen (fotot) av urklippet du vill ha, kopiera..
Nytt fönster och klistra in, spara denna i exvis .jpg format.
Sen kan du på filens egenskaper se hur stort fotot är....

(finns säkert mycket lättare sätt men detta är ett :wink: )


Edit: Lyckas du inte så fråga Adrian_vg... Snääääääääääääälllla kan du fixa detta åt mig, mailar över fotot jag vill använda :D (detta sätt är jätteenkelt för dig :D )
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#50 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:[...]Edit: Lyckas du inte så fråga Adrian_vg... Snääääääääääääälllla kan du fixa detta åt mig, mailar över fotot jag vill använda :D (detta sätt är jätteenkelt för dig :D )
:roll:

Jösses... :wink: Min mejladress får man fram om man klickar på min profil (knappen nere till vänster i mitt inlägg).

Jag fixar det, mejla bilden bara!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#51 Inlägg av Cessan2 »

TG skrev:Ett sätt att ta reda på pixelstorlek är (finns säkert bättre men det här kan jag :D )

öppna fotot du vill använda i "paint" (eller vad nu motsvarigheten heter på MAC..

Skala ned den till en liten storlek, gör en skärmdump (print screen)

Öppna nytt paint fönster, klistra in skärmdumpen

Markera den delen (fotot) av urklippet du vill ha, kopiera..
Nytt fönster och klistra in, spara denna i exvis .jpg format.
Sen kan du på filens egenskaper se hur stort fotot är....

(finns säkert mycket lättare sätt men detta är ett :wink: )

Tappert försök grabben ,jag måste säga jag är mycket imponerad över din välvilja att hjälpa mig.
MEN...skärmdumpar,editera,printscreen,"paint" och dessutom engelska på det är lite obs. lite bara sa jag förvirrande för mig just nu.
Jag återgår till chokladpraliner och fila naglar.
Så tar jag och provar ditt sistnämnda förslag .
Älskar enkla vägar.

/göralättförsigCessan



Edit: Lyckas du inte så fråga Adrian_vg... Snääääääääääääälllla kan du fixa detta åt mig, mailar över fotot jag vill använda :D (detta sätt är jätteenkelt för dig :D )
:lol: :lol:

:wink: :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#52 Inlägg av Cessan2 »

adrian_vg skrev:
TG skrev:[...]Edit: Lyckas du inte så fråga Adrian_vg... Snääääääääääääälllla kan du fixa detta åt mig, mailar över fotot jag vill använda :D (detta sätt är jätteenkelt för dig :D )
:roll:

Jösses... :wink: Min mejladress får man fram om man klickar på min profil (knappen nere till vänster i mitt inlägg).

Jag fixar det, mejla bilden bara!
Snäääääääääälllla kan du fixa det jippiiieeee.


mvh/besnälltCessan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#53 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:Snäääääääääälllla kan du fixa det jippiiieeee.


mvh/besnälltCessan
:roll: Jösses, människor, det går bra att bara fråga på ett "normalt" sätt. :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#54 Inlägg av Cessan2 »

Nu så tror jag att även Cessan fått en bild? :D
Bilagor
DSC_0019_800x536.jpg
DSC_0019_800x536.jpg (156.87 KiB) Visad 8867 gånger
DSC_0021_800x536.jpg
DSC_0021_800x536.jpg (164.61 KiB) Visad 8867 gånger

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#55 Inlägg av adrian_vg »

La upp de andra bilderna du skickade. De var större och snyggare.

De nada. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#56 Inlägg av Cessan2 »

Ja ha nu har jag avverkat några härliga dagar med Red Angel .
Vilken vårsol vilka sköna dagar helt otroligt.
Varit på avrostning mötte en trevlig gentleman från forumet som presenterade sig som viffer ägare och forum läsare.
Annars var det mest BMW ägare men dom va ochså trevliga .
Avrostningen va kanonbra blev helt slut somnade efter bullibompa.
Speciellt gillade jag riskdelen många kronor föll ner.


Carpe Diem /Cessan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#57 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:Varit på avrostning mötte en trevlig gentleman från forumet som presenterade sig som viffer ägare och forum läsare.
Annars var det mest BMW ägare men dom va ochså trevliga .
Avrostningen va kanonbra blev helt slut somnade efter bullibompa.

Carpe Diem /Cessan
Hur kändes viffern i konbanan?

Cessan2 skrev:Speciellt gillade jag riskdelen många kronor föll ner.
Huh? Riskdel? Berätta mer!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#58 Inlägg av Cessan2 »

kondelen *skratt* Joooo första långa serpentinbanan lågfart gick som en dans ,men......! Hahahaha ja det blev svårare och svårare garagevändning! ja vilket litet garage det va tur det bara va plastband på backen annars hade det blivit fina repor.
Måste ju ärligen säga att inte va det lätt, gott med en fika stund när tålamodet tröt. Men och andra sidan kan jag vara glad för att jag inte hade en blackbird.

Riskdelen va helt suverän kanon intressant.
Den gick ut på att förstå saker som är verklighets baserade.
Som tex hade dom ställt upp en bil som stod som i en korsning ,sen ställt en mc längre bort som va på väg mot bilen.
Vi fick sitta förare i bilen sen satt en passagerare och så fick vi se hur lätt det va att se mc.
Sen disk hur man ska bli sedd.

Sen fick testpiloter köra bakom bilen som hade ett snöre bakom sig med en ungefärlig längd på snöret som trafiken kan se ut på essingeleden tex.
test köraren mc fick ligga lite vid sidan om snöret och bilen han ville inte ligga bakom precis*LER*.
Så upp i hastighet, sen tvärbromsade bilen.
Ja hade det varit på riktigt så hade mc legat in i bilen genom rutan ut framför bilen ett par meter framför .Hua det va hemskt samma resultat på alla som testade.

och många fler saker.

Ja såna saker va risk delen helt kanon allt byggde på att vi skulle förstå risker och köra därefter .mycket diskussioner hur man kan göra i olika situationer.

Jag känner för en sådan här halvdags kurs den ingår numera i mc utbildningen.
Även vi som har kortet kan ta den utbildningen.

Kanon bra många som sa det.

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#59 Inlägg av Cessan2 »

Fast nu blir det Rörken först teori knix . :D
sen bana Rörken .
Så skojj.

/Cessan :lol:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#60 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:kondelen *skratt* Joooo första långa serpentinbanan lågfart gick som en dans ,men......! Hahahaha ja det blev svårare och svårare garagevändning! ja vilket litet garage det va tur det bara va plastband på backen annars hade det blivit fina repor.
Måste ju ärligen säga att inte va det lätt, gott med en fika stund när tålamodet tröt. Men och andra sidan kan jag vara glad för att jag inte hade en blackbird.
Vi hade en hel drös med guldvingar i söndags. Det var smått imponerande att se hur de kröp fram i serpentinen och den smala passagen. Långsamt, långsamt... Jag var lite bitter då kanske, på mina egna kunskaper... :roll:

Cessan2 skrev:Riskdelen va helt suverän kanon intressant.
Den gick ut på att förstå saker som är verklighets baserade.
Aha, nu är jag med. Vi hade ett antal älgar under touringen på slutet.

Cessan2 skrev:Jag känner för en sådan här halvdags kurs den ingår numera i mc utbildningen.
Även vi som har kortet kan ta den utbildningen.
Är detta det som kallas för risktvåan?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar