Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#31 Inlägg av Cessan2 »

adrian_vg skrev:
Cessan2 skrev:Hahaha jag har inbyggd gps i hjärnan när det gäller Uppsala (körde bara vilse där i 1 timme typ påskhelgen helt sant dessutom). *skratt*
Nääää jag menade hitta vilka kurser osv.
Men iofs som vanligt det ena utesluter inte det andra.
Då fastnar man så rätt väg kan gälla bägge sakerna.

mvh stigfinnaren Cessan 8)
Körde du vilse i Uppsala?? :lol:

Nå, om du är intresserad av att lära dig hantera bågen på ett sätt som en körskola inte på långa vägar gör och kan, kan jag rekommendera SMC:s BKK (Broms-och KurvKurs)-körningar, ibland kallade "Knix", på gokartbana.

Närmast Roslagen, om Roslagen ligger där jag tror att det gör, finns dessa körningar på Tuvängen åt Södertälje till, och nytt för i år Järfälla. Sen har vi förstås Rörken i Uppsala.

Kan verkligen rekommendera dessa kurser. Var inte rädd för att komma på en sån kurs, du kommer definitivt inte att ångra dig. Brukar kosta runt ett par hundringar per gång, billigare om man är SMC-medlem förstås. Då får man sammanlagt en timmes (4 x 15 minuter) instruktörsledd kurs i mc-hantering på en bana utan bildrullar som far omkring och är dumma i hela huvudet. I Uppsala börjas det 3 maj om jag inte minns fel. Kolla och planera på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=635. Ser fram emot att träffa dig snart! ;-)

En billig investering i dig själv och bågen, om man nu tänker ekonomiskt. Jag började köra BKK för att jag ville lära mig mer, slutade med att jag tyckte det var skitballt, och nu är jag instruktörsaspirant.

Inspiration: http://home-skynet.servehttp.com/galler ... php/v/BKK/
Ser(fina bilder) och låter skojj.
Men vart anmäler man sig vet inte om jag är blind men kunde inte se det.
Järfälla eller Rörken är nog närmast för mig.
Men ni ser ju så snitsiga ut.
*skratt* vart är nybörjarna som nu jag är.
Är det olika grupper?
Väldigt spännande klart man vill träna skulle haft en kompis som va ny med mig ,skulle kännas tryggt. :shock:
Jaja modig madam klarar allt. :D
Tack för tipset

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#32 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:Ser(fina bilder) och låter skojj.
Men vart anmäler man sig vet inte om jag är blind men kunde inte se det.
Järfälla eller Rörken är nog närmast för mig.
Men ni ser ju så snitsiga ut.
*skratt* vart är nybörjarna som nu jag är.
Är det olika grupper?
Väldigt spännande klart man vill träna skulle haft en kompis som va ny med mig ,skulle kännas tryggt. :shock:
Jaja modig madam klarar allt. :D
Tack för tipset
Det inte bara ser och låter skoj ut, det är fruktansvärt kul att snurra runt på banan också! Speciellt när nybörjarnervositeten släppt. ;-)

Just Rörken har ingen föranmälning (så vitt jag vet), utan man kommer nån eller några timmar innan körningen börjar och ställer sig i kö och hoppas på det bästa. Västar lämnas ut sen vid anmälningen. Som nybörjare ska du gå en introkurs, vilket sker innan körningarna börjar.

Förra året kunde folk komma och börja köa så långt som hela två timmar innan det började, så kom i tid! Folk från Stockholmshållet knorrade lite över det, men kurserna är verkligen populära. I år hoppas SMC Uppsala/Stockholm att iom öppningen av Järfällabanan att trycket på Rörken ska släppa lite. Så vitt jag vet är detta officiellt nu.

Brasklapp: Järfällabanan tycker jag dock inte att du ska börja med som total nybörjare, den är lite "speciell". Kör några gånger på Rörken tex, innan du ger dig i kast med Järfälla. Passa också på att utnyttja tjejdagen på Rörken när den kommer! (Det kommer killar också på den dagen, men de står mest i depån och njuter av synen! ;-))

Jag tror du kan hitta svaren på de flesta av Rörkenfrågorna på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6121.

Nyborjarna är annars grön grupp och den gruppen är mindre än de andra för att instruktörerna ska kunna ta hand om deltagarna bättre. Alla grupperna är det tänkt ska öva samma saker, bromsa och kurvtagning och lite annat, men på lite olika nivåer. Grön är nybörjarna, sen kommer gul grupp, blå och röd.

Klart det blir kuligare med en polare med, men du kan åka själv också. ;-) Har du nån åkpolare att köra tillsammans med? Maken eller sambo kanske? Annars brukar de flesta finna en vän och samspråka med på banan. Stämningen bland delatagarna tycker jag annars är ganska öppen avslappnad, även bland dem som inte ses annars än på Rörken. Har man kört några gånger där, kommer man att börja känna igen ansiktena också ganska snart.

Klart du klarar det!

Kan berätta om en äldre gentleman och hans fru som dök upp i början av förra säsongen i grön grupp på var sin båge. Mannen hade kört mc i sin ungdom verkade det som, och som nu återfallit på äldre dar. Frun hade ett ganska färskt kort tyckte jag det sades, och var i femtioårs-åldern typ. Det var rätt kul att se deras avancemang i grön och gul grupp! Från början gick det inte speciellt fort och ganska osäkert emellanåt, men speciellt damen där snurrade på rätt bra runt banan i slutet av förra säsongen. Det värmde lite om hjärtat att se det där. :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#33 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen hit!!!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

#34 Inlägg av Cessan2 »

Tommy Gsson skrev:Välkommen hit!!!
T.

man tackar :D

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#35 Inlägg av Cessan2 »

adrian_vg skrev:
Cessan2 skrev:Ser(fina bilder) och låter skojj.
Men vart anmäler man sig vet inte om jag är blind men kunde inte se det.
Järfälla eller Rörken är nog närmast för mig.
Men ni ser ju så snitsiga ut.
*skratt* vart är nybörjarna som nu jag är.
Är det olika grupper?
Väldigt spännande klart man vill träna skulle haft en kompis som va ny med mig ,skulle kännas tryggt. :shock:
Jaja modig madam klarar allt. :D
Tack för tipset
Det inte bara ser och låter skoj ut, det är fruktansvärt kul att snurra runt på banan också! Speciellt när nybörjarnervositeten släppt. ;-)

Just Rörken har ingen föranmälning (så vitt jag vet), utan man kommer nån eller några timmar innan körningen börjar och ställer sig i kö och hoppas på det bästa. Västar lämnas ut sen vid anmälningen. Som nybörjare ska du gå en introkurs, vilket sker innan körningarna börjar.

Förra året kunde folk komma och börja köa så långt som hela två timmar innan det började, så kom i tid! Folk från Stockholmshållet knorrade lite över det, men kurserna är verkligen populära. I år hoppas SMC Uppsala/Stockholm att iom öppningen av Järfällabanan att trycket på Rörken ska släppa lite. Så vitt jag vet är detta officiellt nu.

Brasklapp: Järfällabanan tycker jag dock inte att du ska börja med som total nybörjare, den är lite "speciell". Kör några gånger på Rörken tex, innan du ger dig i kast med Järfälla. Passa också på att utnyttja tjejdagen på Rörken när den kommer! (Det kommer killar också på den dagen, men de står mest i depån och njuter av synen! ;-))

Jag tror du kan hitta svaren på de flesta av Rörkenfrågorna på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6121.

Nyborjarna är annars grön grupp och den gruppen är mindre än de andra för att instruktörerna ska kunna ta hand om deltagarna bättre. Alla grupperna är det tänkt ska öva samma saker, bromsa och kurvtagning och lite annat, men på lite olika nivåer. Grön är nybörjarna, sen kommer gul grupp, blå och röd.

Klart det blir kuligare med en polare med, men du kan åka själv också. ;-) Har du nån åkpolare att köra tillsammans med? Maken eller sambo kanske? Annars brukar de flesta finna en vän och samspråka med på banan. Stämningen bland delatagarna tycker jag annars är ganska öppen avslappnad, även bland dem som inte ses annars än på Rörken. Har man kört några gånger där, kommer man att börja känna igen ansiktena också ganska snart.

Klart du klarar det!

Kan berätta om en äldre gentleman och hans fru som dök upp i början av förra säsongen i grön grupp på var sin båge. Mannen hade kört mc i sin ungdom verkade det som, och som nu återfallit på äldre dar. Frun hade ett ganska färskt kort tyckte jag det sades, och var i femtioårs-åldern typ. Det var rätt kul att se deras avancemang i grön och gul grupp! Från början gick det inte speciellt fort och ganska osäkert emellanåt, men speciellt damen där snurrade på rätt bra runt banan i slutet av förra säsongen. Det värmde lite om hjärtat att se det där. :D
Det lät ju bra ,sjysst info tackar....
Då får man väl åka ut och värma hjärtan på dom snitsiga banåkarna :D
Nu fattar jag iallafall hur det går till

ha det bäst / jagkanåkabana/ Cessan

Användarvisningsbild
jeppes
Donator 2010
Inlägg: 226
Blev medlem: mån apr 07, 2008 05:47
Ort: Nässjö, Gammal Stockholmare

#36 Inlägg av jeppes »

Välkommen
*
*
*
********************************
VFR 750 97:an är såld!
Får se när nästa kommer...

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#37 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:[...] / jagkanåkabana/ [...]
You betcha'! ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#38 Inlägg av Cessan2 »

adrian_vg skrev:
Cessan2 skrev:[...] / jagkanåkabana/ [...]
You betcha'! ;-)

HMhmhmhm? Hur får du ut det där lilla bara som /jagkanåkabana/ inte all text igen .Snälla lär den okunnige?
till ett SDVFRF-kort =skriva data VFR forum kort :lol:

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#39 Inlägg av adrian_vg »

Cessan2 skrev:HMhmhmhm? Hur får du ut det där lilla bara som /jagkanåkabana/ inte all text igen .Snälla lär den okunnige?
till ett SDVFRF-kort =skriva data VFR forum kort :lol:
Klicka på Quote-knappen till höger och editera det mellan (quote="adrian_vg") och (/quote).

Förhandsgranskaknappen är ganska bra om man ska experimentera lite. ;-)

[...] får man lägga till själv där det passar, om man vill. Jag gör det för att visa att jag klippt bort en massa.

HTH.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#40 Inlägg av Cessan2 »

adrian_vg skrev:
Cessan2 skrev:HMhmhmhm? Hur får du ut det där lilla bara som /jagkanåkabana/ inte all text igen .Snälla lär den okunnige?
till ett SDVFRF-kort =skriva data VFR forum kort :lol:
Klicka på Quote-knappen till höger och editera det mellan (quote="adrian_vg") och (/quote).

Förhandsgranskaknappen är ganska bra om man ska experimentera lite. ;-)

[...] får man lägga till själv där det passar, om man vill. Jag gör det för att visa att jag klippt bort en massa.

HTH.


ger upp detta körkort får jag nog ta ngt annat år fattar inte ens vad editera är ......
men tusen tack för ditt modiga försök att få mig att fixa det har dessutom en mac som inte jag kan alls typ.

/hightech CEssan

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#41 Inlägg av Cessan2 »

adrian_vg skrev:
Cessan2 skrev:HMhmhmhm? Hur får du ut det där lilla bara som /jagkanåkabana/ inte all text igen .Snälla lär den okunnige?
till ett SDVFRF-kort =skriva data VFR forum kort :lol:
Klicka på Quote-knappen till höger och editera det mellan (quote="adrian_vg") och (/quote).

Förhandsgranskaknappen är ganska bra om man ska experimentera lite. ;-)

[...] får man lägga till själv där det passar, om man vill. Jag gör det för att visa att jag klippt bort en massa.

HTH.
Ledsen tack för ditt tålmodiga försök att lära mig !
men jag ger upp, detta körkort tar jag inte inom detta närmsta år.
fattar inget vet inte vad editera är ens......
Dessutom har jag en mac den har ett eget liv som jag inte riktigt lyckats komma in i dess inre och förstå mig på den hur jag ska hantera den till min vilja......!? :roll:
Jag får väl strunta i långa texter att svara på :D

mvh/ give,n up Cessan

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#42 Inlägg av Akademikern »

Cessan2 skrev:
adrian_vg skrev:
Cessan2 skrev:HMhmhmhm? Hur får du ut det där lilla bara som /jagkanåkabana/ inte all text igen .Snälla lär den okunnige?
till ett SDVFRF-kort =skriva data VFR forum kort :lol:
Klicka på Quote-knappen till höger och editera det mellan (quote="adrian_vg") och (/quote).

Förhandsgranskaknappen är ganska bra om man ska experimentera lite. ;-)

[...] får man lägga till själv där det passar, om man vill. Jag gör det för att visa att jag klippt bort en massa.

HTH.
Ledsen tack för ditt tålmodiga försök att lära mig !
men jag ger upp, detta körkort tar jag inte inom detta närmsta år.
fattar inget vet inte vad editera är ens......
Dessutom har jag en mac den har ett eget liv som jag inte riktigt lyckats komma in i dess inre och förstå mig på den hur jag ska hantera den till min vilja......!? :roll:
Jag får väl strunta i långa texter att svara på :D

mvh/ give,n up Cessan
Du har mc kort, alltså har du tråcklat dig igenon vägverkets häftiga banor.
Tog mig själv igenon det förra året, och jag vet ärligt talat inte vilket som är svårast, hantera VFR forumet eller eller lågfartsbanan`?
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Re: Cessan2 - Ny här! Ny VFR ägare! Lycklig madame!

#43 Inlägg av Cessan2 »

Akademikern skrev:
Cessan2 skrev:
adrian_vg skrev: Klicka på Quote-knappen till höger och editera det mellan (quote="adrian_vg") och (/quote).

Förhandsgranskaknappen är ganska bra om man ska experimentera lite. ;-)

[...] får man lägga till själv där det passar, om man vill. Jag gör det för att visa att jag klippt bort en massa.

HTH.
Ledsen tack för ditt tålmodiga försök att lära mig !
men jag ger upp, detta körkort tar jag inte inom detta närmsta år.
fattar inget vet inte vad editera är ens......
Dessutom har jag en mac den har ett eget liv som jag inte riktigt lyckats komma in i dess inre och förstå mig på den hur jag ska hantera den till min vilja......!? :roll:
Jag får väl strunta i långa texter att svara på :D

mvh/ give,n up Cessan
Du har mc kort, alltså har du tråcklat dig igenon vägverkets häftiga banor.
Tog mig själv igenon det förra året, och jag vet ärligt talat inte vilket som är svårast, hantera VFR forumet eller eller lågfartsbanan`?
Grattis till dig med då..... ja det va många tårar och lämna mig ifred känslor ,innan man fick in krypkörningen 2km runt koner tyckte jag va värst.
Men du kolla mitt strul här det är nog baske mig värre trådarna hamnar i varandra . :lol: :lol: :lol: På fel ställen ,lägger in inlägg 3 ggr osv.
Fattar inte vad jag gör riktigt...Ehhhh?
detta går åt skogen för mig!
:roll:
Ha det bra med ditt nya körkort snyggt jobat för nu är det ännu dyrare om inte annat. mvh / madame Strul

Användarvisningsbild
Cessan2
Medlem
Inlägg: 74
Blev medlem: tis apr 06, 2010 21:12
Ort: Stockholm

Red Angel

#44 Inlägg av Cessan2 »

Nu kanske jag lyckats med en bild ochså!
Om jag har tur.....?




/aldriggeuppCessan

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

Re: Red Angel

#45 Inlägg av TG »

Cessan2 skrev:Nu kanske jag lyckats med en bild ochså!
Om jag har tur.....?




/aldriggeuppCessan
Nära.... :)

Ett tips är att använda "Förhandsgranska", då ser du om du lyckats få allt "rätt" innan du "postar" inlägget :D

Lycka till!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Skriv svar