PerJohan

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

PerJohan

#1 Inlägg av PerJohan »

Hej hej!
Äntligen är jag nära att skaffa min drömhoj sen flera år tillbaka, väntar bara på att min röda -99:a ska komma hem från tyskland om två veckor!

Jag är 26 år, tog mc-kort i våras (-06) och första säsongen har tillbringats på en Kawa Z500 av modell tidigt 80-tal (för övrigt nu till salu, anledningen inte helt otippat det som nämndes ovan). Jag bor i smålandsskogen, mellan Smålandsstenar och Värnamo dock uppvuxen på gränsen till dalarna i en liten håla. Bor i ett hus som jag hyr (lagom jobbigt, sånt man inte har lust att fixa med själv kan man sätta hyresvärden på! hehe)

En av de första sakerna jag kommer göra när jag får hem hojen är att införskaffa ett slipon till den, har dock inte riktigt bestämt mig för vilket.
Är inte sådär dunderhändig när det gäller att skruva, men villig att lära och prova, så räkna med att jag kanske ställer en och annan "dum" fråga.. :lol:

Ser fram emot många härliga mil till sommaren!

PJ

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#2 Inlägg av elias »

Då är vi två, slipon lockar.. men är inte bäst på att skruva. Men, har man en regnig dag så har man!

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#3 Inlägg av PerJohan »

Så sant! Men slipon verka rinte vara så svårt att montera, men jag har ännu inte blivit riktigt klok på hur viktigt det är att fixa med insprutet m.m. eller vilket slipon man ska sikta på.. :)

Kul att snön kom nu såhär en vecka innan man får hem hojen... :wink:
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#4 Inlägg av elias »

Hah, ja jag köpte min hoj den 8:e januari. Då var det 8 grader och sol ute. Körde de 10 milen hem med den. Sen blev det bara skit!

Du är det inte en tussilago så långt ögat kan nå.....

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#5 Inlägg av PerJohan »

Väntar ju hem min hoj om ungefär två veckor och i söndags kom första snön här. Innan dess har de inte ens grusat här knappt. Men nu är det ju kilovis med grus på vagarna så det blir väl tilla tt putsa hoj fram till april nu då.. :) Lång väntan på första provturen!
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#6 Inlägg av Alming »

välkommen!

Kul att du är glad över hojen!
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

Idag!

#7 Inlägg av PerJohan »

Idag ska förhoppningsvis min hoj komma till Sverige och blir det inte allt för sent så måste man ju givetvis åka och titta och klämma och känna på den. Så när man nu går upp i morse, tro på fan att det snöar mer än det gjort någon gång i år! Så nån provtur lär det väl inte bli... Typiskt. den där Murphy säger jag bara. Men man blir ju ganska glad över att få klämma och känna lite oxå! :) Om nu bara dagen kunde gå fort så han ringer från Stigefelts och säger att jag kan komma! :lol:
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#8 Inlägg av PerJohan »

Nu står den där, hos Stigefelts Motor och bara väntar på en besiktning och reg skylt. Var ocxh kollad epå den igår när den äntligen anlände. Den var fin, riktigt fin. Bra däck och bra drivpaket. Ett högdraget micron slipon och ensitscuts. Lite besviken dock att det blev en 98 istället för en 99:a men för ungefär samma pris. Så satt där lite FÖR mycket klistermärken på kåpan som jag ska be dem ta bort lite försiktigt. Har ett par bilder på datorn här, men de går ju inte att slänga upp.. :(
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Skriv svar