Ajax - Röd VFR750 >100kkm

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#31 Inlägg av Ajax »

adrian_vg skrev: Ser att du har en hugger också. Vet du nåt om märke och modell på denna? Den ser ganska nätt ut! Kan du fixa bilder från andra sidan också, samt infästningen? :D
Märket heter NWS och den är gjord i kolfiber. Av vad jag kan hitta på nätet finns det bara en modell i kolfiber för viffern, så det är inte så mycket att välja på. Värt att notera är att den lämnar lite marginal på högersidan, så mig gissning är att den borde funka rätt bra även med slipon.

Infästningspunkter sa du... hmm.. då måste jag ju göra rent därinunder först! Visst, bilder kommer... fast först nästa vecka, ska bort i helgen.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#32 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Märket heter NWS och den är gjord i kolfiber. Av vad jag kan hitta på nätet finns det bara en modell i kolfiber för viffern, så det är inte så mycket att välja på. Värt att notera är att den lämnar lite marginal på högersidan, så mig gissning är att den borde funka rätt bra även med slipon.

Infästningspunkter sa du... hmm.. då måste jag ju göra rent därinunder först! Visst, bilder kommer... fast först nästa vecka, ska bort i helgen.
Tack, vore juste med bilder! Sitter huggern stadigt, inget flex eller så som du har märkt av?

Väldans pimpad hoj du har... ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#33 Inlägg av Ajax »

Var på Tuvängen idag och visade Ducati-klubben att en gammal viffer definitivt är att räkna med. Om det är någon på forumet som går och undrar om det är värt tiden och pengarna för att köra knix-kurs på gokart-bana så kan jag berätta för er: Svaret är ja ja ja ja ja ja JA JA JA JA JA JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Det är fantastiskt härligt att få varva ur hojen ordentligt, för att inte säga att lära sig hur mycket det går att lägga ner... jag har skrapat fotpinnar idag!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#34 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Var på Tuvängen idag och visade Ducati-klubben att en gammal viffer definitivt är att räkna med. Om det är någon på forumet som går och undrar om det är värt tiden och pengarna för att köra knix-kurs på gokart-bana så kan jag berätta för er: Svaret är ja ja ja ja ja ja JA JA JA JA JA JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Det är fantastiskt härligt att få varva ur hojen ordentligt, för att inte säga att lära sig hur mycket det går att lägga ner... jag har skrapat fotpinnar idag!
Häng ut mer med överkroppen så skrapar de inte i... :P

Men knix-körningarna är kul! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#35 Inlägg av blacken »

Jag vill också ha en Öhlinare bak... Crying or Very sad
Jag med...

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#36 Inlägg av Ajax »

Nu har jag äntligen hittat mitt lilla elfel! Har tidigare skrivit om att jag gjorde rent kontakterna på högersidan vid motorn och trott att det löste problemet jag haft med att när jag vrider nyckeln till on så dör allting. Men icke! Det visade sig att en av de kablar som går ner i den lilla dosan framför batteriet där huvudsäkringen sitter glappade och hade ärgat och oxiderat. Skalade fram lite ren koppar och satte på en ny kabelsko och nu går min gamla viffer som ett jehu igen.

Imorse på väg till jobbet gjorde den det definitivt inte, jag har kanske 5-6 km till jobbet och hade motorstopp pga av detta inte mindre än fyra gånger.... två gånger på väg in i rondeller, en gång på en lugn 30-sträcka och fjärde gången mitt under omkörning av en gammal Saab tvåtaktare i uppförsbacke... fick avbryta omkörningen när jag låg jämsides... :) Han måste undrat vad som hände :)

Elfel - Nej tack!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#37 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Elfel - Nej tack!
Bra gjort! :tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#38 Inlägg av Pegaso »

Ajax skrev:Nu har jag äntligen hittat mitt lilla elfel!
Det är fantastiskt skönt när man väl hittar såna fel, för man kan ju leta tills fan kommer och hämtar en annars.
:tummenupp :tummenupp
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#39 Inlägg av adrian_vg »

Pegaso skrev:Det är fantastiskt skönt när man väl hittar såna fel, för man kan ju leta tills fan kommer och hämtar en annars.
:tummenupp :tummenupp
Elfel är det värsta som finns tycker jag. Ibland har man ett humm om vad det är, men oftast tycker jag man famlar i mörkret. Ibland bokstavligen... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#40 Inlägg av Pegaso »

adrian_vg skrev:
Pegaso skrev:Det är fantastiskt skönt när man väl hittar såna fel, för man kan ju leta tills fan kommer och hämtar en annars.
:tummenupp :tummenupp
Elfel är det värsta som finns tycker jag. Ibland har man ett humm om vad det är, men oftast tycker jag man famlar i mörkret. Ibland bokstavligen... :roll:
Elfel är absolut det värsta som finns på fordon, framförallt intermittenta fel. Men det är fantastiskt skönt när man väl hittar vad det är som spökar. Dock brukar jag inte göra det så ofta :oops: brukar snarare bli så att man får använda livlinan "ring en vän" :roll:
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#41 Inlägg av adrian_vg »

Pegaso skrev:Elfel är absolut det värsta som finns på fordon, framförallt intermittenta fel. Men det är fantastiskt skönt när man väl hittar vad det är som spökar. Dock brukar jag inte göra det så ofta :oops: brukar snarare bli så att man får använda livlinan "ring en vän" :roll:
Men om man inte har några vänner? :(
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

#42 Inlägg av HondaHasse »

Då skriver man i detta eminenta forum och får svar! :wink:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#43 Inlägg av adrian_vg »

HondaHasse skrev:Då skriver man i detta eminenta forum och får svar! :wink:
Min hjälte! ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#44 Inlägg av Ajax »

Jag och min VFR är på Rosenhill, var är du och din VFR?!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#45 Inlägg av Akademikern »

HondaHasse skrev:Då skriver man i detta eminenta forum och får svar! :wink:
Eller så tar man hjälp av sin fd plastsvärfar.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Skriv svar