Jimmy S

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Jimmy S

#121 Inlägg av Tommy Gsson »

Hej!
Grattis och välkommen tillbaka till viffer träsket!
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#122 Inlägg av Jimmy.S »

japp vtech som inträder vid 6000varv men det är nog inget problem för min del, är lite för feg för att drifta runt på det sättet :twisted:

Ja visst är vifferträsket ett härligt ställe ;)

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#123 Inlägg av Jimmy.S »

Ja några mil har det blivit i år, kört 86mil sen ett par veckor tillbaka och jag har verkligen varit jättenöjd, den enda nackdelen jag upplever är att benvinkeln är något skarp och man kan känna av knäna efter några timmar i sadeln, är väl inte något bekymmer egentligen, bara att räta på bena alternativt ställa sig upp och göra ett par knäböj så klarar man någon timme till... men har man kört en halv guldwinge innan så är det ju såklart skillnad.. tydligen kommer dom nyaste med förändrat fotfäste med pinnen längre ner, detta visste jag om innan jag köpte hojen men jag prioriterade nerläggningsvinkeln istället så det var ett medvetet val.

Sadeln kan vara något hal för vissa, jag som förflyttar mig under körning tycker det är bra= smaksak
Grusvägar fungerar utmärkt, visst det studsar och slår i styret men något annat kan man väl inte räkna med då fjädringsvägen är kort och hård men körbarheten är bra, 70-80km/h på bättre grusväg är inga problem, grusväg byggd av sprängsten fungerar med men då gick det sakta :lol:

Vindskyddet är ok trots den nakna stilen, fartvinden hamnar främst på övrebröst regionen så hjälmen är turbulensfri vilket är skönt.
På asfalt vilket är det jag kör mest så finns det inget att säga mer än att den är lättsvängd/kvickstyrd men det var ju min gamle viffer med och det är ju helt underbart, har ej provocerat hojen något i högre farter ännu så den infon kommer troligtvis nästa år när tempen i backen är högre.

För 2 veckor sen så ställdes den in för vinterförvaring på en mc-firma då 100mils servicen ska göras nästa år då man måste göra års-service för att garantin ska gälla och jag tror inte jag kör mer än 1000mil nästa år så det var lika bra att avvakta, Köpte ett beg. slipon och monterade det 30min innan jag åkte iväg för vinterinlåsning men det var för tyst med db-killern men bild på detta kommer nästa år i slipon-tråden.
Bilagor
viffer-x.jpg
viffer-x.jpg (250.78 KiB) Visad 3171 gånger

Skriv svar