Jimmy S

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Jimmy S

#1 Inlägg av Jimmy.S »

Tänkte kanske att jag oxå skulle skriva en presentation om mig själv, har ju hållt till här ett tag nu så det är väl dags.

Är en pojk på 32år som förverkligade min dröm och skaffade hojkort 2009 efter en längre tids övningskörning och problem på vägen... Det hela började med att mina föräldrar skaffade sig en hoj och man fick åka med på pallen nån sväng sen var man fast.

Började övningsköra hösten -03 lite lätt och tänkte satsa på att ta kortet -04, ja tänka kan man men det hjälper ju inte :lol: var ute och körde en del landsvägsåka med mina föräldrar men sen så fick jag en jobbig långdragen muskelinflamation i ändryggen så jag gick på starka piller och försökte bara klara av vardagen så den sommaren blev det dåligt med åka.

PÅ hösten träffade jag min söta sambo och som alla andra glada nyförälskade par så kan man ju jämställas med kaniner :roll: , runt nyår fick vi reda på att hon var gravid vilket var ett trevligt vetande.
Hösten 2005 fick vi en underbar pojk så den sommaren blev det inte mycket mc åka heller....

2006 då jävlar ska vi ta det efterlängtade kortet, eller? njaaa påskafton i Jönköping innebär en del bus med bilar, jag råkade ut för en kökrock och där drogs även körkort, och lämpet in, alltså inget mc åka.....

Då gav jag upp ett tag :?

2008 satt vi ett gäng grabbar på jobbet och började prata om vi inte skulle fixa oss ett mc-kort, javisst sa jag och skaffade nytt lämp och så var cirkusen igång på allvar, mycket körande och mycket övande på konbanan.

Hösten kom och även min efterlängtade uppkörning, åkte hem tidigt till min mamma och hon skulle köra upp hojen en cb750-82 till övningsbanan (körde som privatist) åkte iväg i god tid, då stannade morsan vid ett övergångställe för att släppa över en kvinna, bakom kom en skåpbil med ett båtsläp och en lite jolle på, tror du att han såg en mc framför sig???? NEJ som tur var så han han börja bromsa och fick ner farten oredentligt men klappade in i min morsa....


Ja vad ska man säga, framför mig parkerar en dumjävel i skåpbuss på en trotoar med skymd sikt (jag körde bilen ett par bilar bakom) och kör om och där står min uppkörningshoj på stödet med hela skärm, sadel packethållare i en 90graders lutning.... chocken infaller sig rätt snabbt och jag letar efter en skadad mamma, som tur var så stod hon upp helt oskadad men skärrad (pust).

Iallafall så körde vi hem hojen och tog farsans hoj och skulle starta den, eller hur batteritorsk, puttade på som en ... fyll i själva, fick till slut igång den hojen och kom upp sen, stressad, chockad + att man var nervös. hur gick det?? Inget kort blev det iallafall, inte så konstigt kanske då jag aldrig kört en glidare innan..

Vid detta tillfället började jag tvivla på om jag någonsin kommer köra en hoj, men det löste sig 2009 då jag äntligen lyckades.

Första hojen blev en fiskebåt, Honda givetvis (vt1100) men vibrationen från denna hoj gjorde inte mig långvarig och eftersom jag var sjuk på en vfr innan det köpet så bestämde jag mig för att sätta ut en annons redan samma höst, några veckor senare så fick jag ett samtal från en kille som ville byta, ok sa jag vad har du för hoj då? en vfr 800-00 svart i bra skick fick jag som svar, kände bara hur mitt leénde kom krypandes över hela ansiktet, ska jag äntligen få lite tur i mc livet?

Vi bestämde träff halvägs var, titta på hojen 5 min. tog en provtur var på 5 min sen var köpet i hamn, det var dock jävligt kallt att åka, 2-3 grader, full storm och ösregn men va fan det var det värt :lol:

Så här är jag, ännu en glad Honda VFR åkare som har joinat ett mycket trevligt forum, visserligen för ett helt år sen men nu har även jag presenterat mig.


BTW Mitt yrke är idag bilmek, jobbat med det sen 2006, innan dess jobbade jag på Husqvarna AB motorsågsmonteringen.

Familj består idag av mig och sambon + en son, har en lite till på väg som är beräknad till augusti i år.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#2 Inlägg av adrian_vg »

Ett officiellt välkommen då! ;-)

Mycket motgång du har haft då, men det verkar som om du har kommit hem till slut!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#3 Inlägg av Jimmy.S »

tack!

Ja det har varit lite jävligt att få den där lilla extra bokstaven i körkörtet, men skam den som ger sig :wink:

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#4 Inlägg av TG »

Grattis till "bytet"!!! :D

O välkommen hit!!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

#5 Inlägg av Maciver »

Välkommen från en annan nykoling här på forumrt.

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#6 Inlägg av Donner »

Välkommen hit. 8)
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

#7 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen hit!!!
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#8 Inlägg av Conseal »

Välkommen
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
OsiS
Donator 2010
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 31, 2007 20:05
Ort: Stockholm
Kontakt:

#9 Inlägg av OsiS »

Välkommen välkommen!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#10 Inlägg av Jimmy.S »

tack tack alla

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#11 Inlägg av Ocean »

Välkommen och se till att hålla i kortet ;)
Snälla sno inte min hoj

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#12 Inlägg av Jimmy.S »

Ocean skrev: se till att hålla i kortet ;)
Ja det får man försöka göra, men det är ju såååå svårt att låta bli att gasa, hojjen går ju så jäkla gott, bara hoppas att OM! man nu skulle torska att man inte blir av med kortet i mer än 1 år, då ska man ju kunna få tebax det iallafall.

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#13 Inlägg av Mister »

Välkommen !
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011
Inlägg: 525
Blev medlem: fre jun 29, 2007 17:31
Ort: Vintrosa

#14 Inlägg av Karlsson »

Välkommen!!
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#15 Inlägg av blacken »

Rätt attityd har du, :D Kanonvälkommen hit!..

Skriv svar