Jimmy S

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#76 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:he he, ja där har man en kul hoj, ev. lite lite i överkant för min budget ;) tittar på hojar upp till 50-55
Äsch, våga lite! :D

Edit: Min grönviffer har ett annat styre monterat, som ger en mer upprätt körställning. Grönviffern är till salu. 8)
jepp vet om att du har ett gott styre monterat, hade det bara varit insprutning så ;)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#77 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:jepp vet om att du har ett gott styre monterat, hade det bara varit insprutning så ;)
Förgasarhojar går mjukare. Det är inte att förakta!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#78 Inlägg av Jimmy.S »

he he

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#79 Inlägg av Jimmy.S »

Ny Hoj inhandlad, fick bli en varadero ändå, känns bra än så länge :), bilder kommer väl nån gång

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

Re: Jimmy S

#80 Inlägg av Ajax »

Jimmy.S skrev:Ny Hoj inhandlad, fick bli en varadero ändå, känns bra än så länge :), bilder kommer väl nån gång
+1
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#81 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:Ny Hoj inhandlad, fick bli en varadero ändå, känns bra än så länge :), bilder kommer väl nån gång
Snabba ryck...! :lol: Grattis till ny hoj.

Med en Power Commander monterad i Varaderon sägs man kunna släppa ut en hel del extra kusar ur stallet, jmfm standardmappningen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#82 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:Ny Hoj inhandlad, fick bli en varadero ändå, känns bra än så länge :), bilder kommer väl nån gång
Snabba ryck...! :lol: Grattis till ny hoj.

Med en Power Commander monterad i Varaderon sägs man kunna släppa ut en hel del extra kusar ur stallet, jmfm standardmappningen.
Ja det vore ju trevligt, lite mer effekt skulle sitta som en smäck i den hojen. Du har inte sett några siffror på effektökningen?

Ja snabbt gick det men det känns bra, åkte en sväng nu ikväll och man sitter väldigt väderskyddad mot vad jag har varit van med nu det senaste året, knappt kallt trots endast 6.5grad ute

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Jimmy S

#83 Inlägg av Donner »

Grattis till nya hojen ;)
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#84 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:Ja det vore ju trevligt, lite mer effekt skulle sitta som en smäck i den hojen. Du har inte sett några siffror på effektökningen?

Ja snabbt gick det men det känns bra, åkte en sväng nu ikväll och man sitter väldigt väderskyddad mot vad jag har varit van med nu det senaste året, knappt kallt trots endast 6.5grad ute
Ca 105 hk på bakhjulet enl killen jag pratade med. Han lät bänka den i samband med mappningen. Modellen har iaf 95 hk enl http://www.motorcyclespecs.co.za. Kan vara Akra-slipon monterat också. Minns inte, men den låter ganska gosigt. 8*)

Hans modell har jag för mig var första Varaderon med ABS; 2005 kanske?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#85 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:Ja det vore ju trevligt, lite mer effekt skulle sitta som en smäck i den hojen. Du har inte sett några siffror på effektökningen?

Ja snabbt gick det men det känns bra, åkte en sväng nu ikväll och man sitter väldigt väderskyddad mot vad jag har varit van med nu det senaste året, knappt kallt trots endast 6.5grad ute
Ca 105 hk på bakhjulet enl killen jag pratade med. Han lät bänka den i samband med mappningen. Modellen har iaf 95 hk enl http://www.motorcyclespecs.co.za. Kan vara Akra-slipon monterat också. Minns inte, men den låter ganska gosigt. 8*)

Hans modell har jag för mig var första Varaderon med ABS; 2005 kanske?
Gött, då vet jag vad jag ska spara till i vinter =) , 2004 kom första abs modellen och det är en sådan jag har, har varit ute på en härlig 20mila tur idag (utan paus!!) och även provat abs lite lätt på löst underlag men jag vågar inte lita på det riktigt ännu, måste ut och öva så spärrarna släpper så man verkligen vågar nyttja detta när det väl gäller

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#86 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:Gött, då vet jag vad jag ska spara till i vinter =) , 2004 kom första abs modellen och det är en sådan jag har, har varit ute på en härlig 20mila tur idag (utan paus!!) och även provat abs lite lätt på löst underlag men jag vågar inte lita på det riktigt ännu, måste ut och öva så spärrarna släpper så man verkligen vågar nyttja detta när det väl gäller
Varaderokillen ska dyka upp på Knixen i morgon. Kan höra mig för vad han gjort med sin båge.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#87 Inlägg av Jimmy.S »

adrian_vg skrev:
Jimmy.S skrev:Gött, då vet jag vad jag ska spara till i vinter =) , 2004 kom första abs modellen och det är en sådan jag har, har varit ute på en härlig 20mila tur idag (utan paus!!) och även provat abs lite lätt på löst underlag men jag vågar inte lita på det riktigt ännu, måste ut och öva så spärrarna släpper så man verkligen vågar nyttja detta när det väl gäller
Varaderokillen ska dyka upp på Knixen i morgon. Kan höra mig för vad han gjort med sin båge.
Härligt :tummenupp hoppas ni får en trevlig dag på banan

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#88 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:Härligt :tummenupp hoppas ni får en trevlig dag på banan
Varadero '07 var det. PC3-USB, K&N-filter och Leovince SBK. Katalysatorn rivs bort i samband med byte till Leovince-slipon.

De 105 hästarna jag nämnde innan var för motorn i en VTR Firestorm. Samma motor, annan trimningsgrad bara på Varaderon. Kollegan sa att han bänkat den till ca 95-98 hk på bakhjulet, dvs inte mycket mer än original antar jag, men att vridet hojkats upp BETYDLIGT på alla varv. Dessutom hade han pillat på acc-pumpen i PowerCommandern för att få extra tryck vid acceleration. Bränsleförbrukningen hade också ändrats till det bättre efter detta.

Kollegan kör 2000-3000 mil per år om jag minns rätt, och han kör hela året med bågen. Så den verkar mäkta med en hel del. :)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

Re: Jimmy S

#89 Inlägg av Jimmy.S »

he he, ja men får man runt 100hk på driven så är det riktigt bra, ner en kugg fram med så kanske det blir busigt om man nu vill det. Undrar om det finns någon flapper modd på denna med? (saknar vifferns brutala vrålande insugsljud), tror jag måste forska lite i ämnet. Tack för infon Adrian, får se hur länge jag mäktar med att köra men året runt? njaa, den känns lite för klumpig för det för min del iallafall

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jimmy S

#90 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:he he, ja men får man runt 100hk på driven så är det riktigt bra, ner en kugg fram med så kanske det blir busigt om man nu vill det. Undrar om det finns någon flapper modd på denna med? (saknar vifferns brutala vrålande insugsljud), tror jag måste forska lite i ämnet. Tack för infon Adrian, får se hur länge jag mäktar med att köra men året runt? njaa, den känns lite för klumpig för det för min del iallafall
Ingen orsak. :)

Killen i fråga är nån sorts FMCK-ordonans och kör mycket på diverse spring- och cykellopp, och då ofta med en fotograf bakpå som åbäkar sig med kameror och stativ. Så klumpig, ja kanske när man baxa runt den på en parkering, men när man väl rullar ska den visst vara ganska smidig.

Nå, prova Varaderon ett tag, och välkommen tillbaka till vifferträsket sen. ;*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar