Tyrannosaurus

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#211 Inlägg av blacken »

Tror inte att membranet kan påverka bränsletrycket om det pajjar, för "andra sidan" av membranet vetter ju mot atmosfärtryck, dvs öppen utåt. Har haft liknande problem med mina Viffrar, verkar vara ett standardfel på Viffer att knasarna gärna surar ner knoten. Varför, tja Japsen kanske vill hämnas för WWII? På sitt säregna sätt.

Men snarlika problem med flödande knasare har varit ett sorts "signum" på japsknarrar med en såspump av membrantyp har jag lagt märke till. Även mina Suker med sådan såspump har haft i stort sett samma problem.
En teori kan vara att den har för högt tryck, så att nålventilerna inte orkar att stänga, Har funderat på att sätta ett "T" stycke straxt efter såspumpen med en backventil och en strypning med mindre diameter än huvudslangen till knasarna och sedan leda tillbaks till innan såspumpen. Och på så sätt göra så att sås kommer fram till knasarna när nålventilerna öppnar, men när dom sedan stänger, inte orka generera något större tryck på dom. Eller rodda om i pumpen så att den stoppar vid ett lägre tryck
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#212 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Tror inte att membranet kan påverka bränsletrycket om det pajjar, för "andra sidan" av membranet vetter ju mot atmosfärtryck, dvs öppen utåt. Har haft liknande problem med mina Viffrar, verkar vara ett standardfel på Viffer att knasarna gärna surar ner knoten. Varför, tja Japsen kanske vill hämnas för WWII? På sitt säregna sätt.

Men snarlika problem med flödande knasare har varit ett sorts "signum" på japsknarrar med en såspump av membrantyp har jag lagt märke till. Även mina Suker med sådan såspump har haft i stort sett samma problem.
En teori kan vara att den har för högt tryck, så att nålventilerna inte orkar att stänga, Har funderat på att sätta ett "T" stycke straxt efter såspumpen med en backventil och en strypning med mindre diameter än huvudslangen till knasarna och sedan leda tillbaks till innan såspumpen. Och på så sätt göra så att sås kommer fram till knasarna när nålventilerna öppnar, men när dom sedan stänger, inte orka generera något större tryck på dom. Eller rodda om i pumpen så att den stoppar vid ett lägre tryck
Vilket ök, men det konstiga är att den har aldrig gjort så förr på typ 30 år, utan det är först nu efter att den har stått.
Det lutar således åt att införskaffa en ny pump för jag tänker inte hålla på å rodda med strypventiler och tjafs, utan det SKA bara funka :twisted:

Jag skickade ett långt och förklarande mail till Honda V4-gurun i Staterna, som jag känner rätt bra. Vi får se om han kommer upp men nån bra idé om vad det kan vara och vad man kan göra år det. Jag postar det här när det kommer. Vem vet, han kanske har en patentlösning på det som man aldrig hade kunnat tänka sig, typ gör bara så här så är det fixat. Man kan ju iaf hoppas :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#213 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Tror inte att membranet kan påverka bränsletrycket om det pajjar, för "andra sidan" av membranet vetter ju mot atmosfärtryck, dvs öppen utåt. Har haft liknande problem med mina Viffrar, verkar vara ett standardfel på Viffer att knasarna gärna surar ner knoten. Varför, tja Japsen kanske vill hämnas för WWII? På sitt säregna sätt.

Men snarlika problem med flödande knasare har varit ett sorts "signum" på japsknarrar med en såspump av membrantyp har jag lagt märke till. Även mina Suker med sådan såspump har haft i stort sett samma problem.
En teori kan vara att den har för högt tryck, så att nålventilerna inte orkar att stänga, Har funderat på att sätta ett "T" stycke straxt efter såspumpen med en backventil och en strypning med mindre diameter än huvudslangen till knasarna och sedan leda tillbaks till innan såspumpen. Och på så sätt göra så att sås kommer fram till knasarna när nålventilerna öppnar, men när dom sedan stänger, inte orka generera något större tryck på dom. Eller rodda om i pumpen så att den stoppar vid ett lägre tryck
Vilket ök, men det konstiga är att den har aldrig gjort så förr på typ 30 år, utan det är först nu efter att den har stått.
Det lutar således åt att införskaffa en ny pump för jag tänker inte hålla på å rodda med strypventiler och tjafs, utan det SKA bara funka :twisted:

Jag skickade ett långt och förklarande mail till Honda V4-gurun i Staterna, som jag känner rätt bra. Vi får se om han kommer upp men nån bra idé om vad det kan vara och vad man kan göra år det. Jag postar det här när det kommer. Vem vet, han kanske har en patentlösning på det som man aldrig hade kunnat tänka sig, typ gör bara så här så är det fixat. Man kan ju iaf hoppas :)
Du kan ju prova med att bypassa såspumpen, och se om problem kvarstår. för det är ett skapligt självtryck på såsen. Pumpen har dom ju bara för att säkerställa såstiillförsel under alla omständigheter...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#214 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Du kan ju prova med att bypassa såspumpen, och se om problem kvarstår. för det är ett skapligt självtryck på såsen. Pumpen har dom ju bara för att säkerställa såstiillförsel under alla omständigheter...
Det går inte, för det är inget självfall. Tankens utlopp sitter lägre än knasarna.
Jag vet inte om det är lika på VFR, men "ödlan" har ett relä som gör att pumpen bara går när spolarna jobbar. Vad jag fattar så är det en säkerhetsgrej. Om man t.ex. klotar och motorn stannar så skulle pumpen fortsätta att pumpa ut soppa om inte det reläet fanns.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#215 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Du kan ju prova med att bypassa såspumpen, och se om problem kvarstår. för det är ett skapligt självtryck på såsen. Pumpen har dom ju bara för att säkerställa såstiillförsel under alla omständigheter...
Det går inte, för det är inget självfall. Tankens utlopp sitter lägre än knasarna.
Jag vet inte om det är lika på VFR, men "ödlan" har ett relä som gör att pumpen bara går när spolarna jobbar. Vad jag fattar så är det en säkerhetsgrej. Om man t.ex. klotar och motorn stannar så skulle pumpen fortsätta att pumpa ut soppa om inte det reläet fanns.
Ajdå, på Viffer så är det en sjysst fallhöjd ner till knasarna. och dom har bara en vanlig membranpump som är tryckavkännande, med en sorts "uppstartskrets" som aktiverar pumpen ett par sekunder när tändning slås på och kräver sedan impulser från brytarna för att pumpa.
Kom och tänka på en annan grej, hur är med bränslenåls sätena, hur är dom infattade i knasarhuset? Är dom täta i sitt fäste?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#216 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Du kan ju prova med att bypassa såspumpen, och se om problem kvarstår. för det är ett skapligt självtryck på såsen. Pumpen har dom ju bara för att säkerställa såstiillförsel under alla omständigheter...
Det går inte, för det är inget självfall. Tankens utlopp sitter lägre än knasarna.
Jag vet inte om det är lika på VFR, men "ödlan" har ett relä som gör att pumpen bara går när spolarna jobbar. Vad jag fattar så är det en säkerhetsgrej. Om man t.ex. klotar och motorn stannar så skulle pumpen fortsätta att pumpa ut soppa om inte det reläet fanns.
Ajdå, på Viffer så är det en sjysst fallhöjd ner till knasarna. och dom har bara en vanlig membranpump som är tryckavkännande, med en sorts "uppstartskrets" som aktiverar pumpen ett par sekunder när tändning slås på och kräver sedan impulser från brytarna för att pumpa.
Kom och tänka på en annan grej, hur är med bränslenåls sätena, hur är dom infattade i knasarhuset? Är dom täta i sitt fäste?
"Ödlan" har också en tryckavkännande membranpump som stoppar när knasarna är fulla, men den går inte alls när tändnings slås på utan först när man trycker på starten. Det är därför jag byglar när jag ska fylla upp knasarna, annars skulle jag få nöta slut på batteriet.

Bränslenålssätena har 6-kant, är inskruvade och tätar mot knasarhuset med en aluring och allt är nytt både säten, nålar och tätningsring.

Något som jag har funderat på är om min användning av 5-56 i knasarna kan ha fuckat-up det på nåt sätt? För den stod ju tom i ett år efter att jag hade fixat knasarna. Men jag tänker att om dom tål soppa så borde dom tåla lite 5-56 för soppan är bra mycket mer aggressiv.

Men som jag sa så låter inte pumpen frisk, går för sakta.
När jag startade hojen 2015 efter första stilleståndet från 2013 när jag bara slängde in den i garaget så flödade den över men då lät pumpen som vanligt. Däremot var det gegg i knasarna som gjorde att dom flödade över. Efter första rengöringen så verkade den biten ok, men den gick som en påse skit av andra anledningar. Det kanske var luftläcka redan då, men mindre?

Nåt jag har funderat på är om luftläckan kan göra att det blir nåt skumt baktryck som gör att knasarna flödar över?
Jag har inte kollat var det läcker än, men insugsgummina bör vara ok, inte nya med ok och inte hårda. Jag smetade på silikonfett när jag monterade knasarna, dels för att det skulle gå lättare och dels för att dom skulle hålla sig mjuka och fräscha. Så min främsta misstanke på läckan är vid någon eller några av luftskruvarna. Dom är aldrig bytta och dom små O-ringarna minns jag inte om jag har bytt nån gång.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#217 Inlägg av blacken »

Liasom, nålventilerna ska ju stänga såstillförseln, oavsett om pump går eller ej, så det verkar som ett sorts mysterium av okänd kvalisort här, :? långsökt, kanske något gegg som har släppt och hindrar nålventil/erna att stänga ordentligt, eller dum fråga flottörhöjd? någon flottör som vill leka Wasa, kanske?
Eller vars såsar det om knasarna, kan vara en annan läcka typ spricka i gods någonstans, knasarnas såsmatarrör läcker någonstans? eller som du säger någon vakumläcka i venturin som lyfter såsen i koppen till insug på nå`t mystiskt sätt? Koppen ska ju vara öppen mot atmosfärtryck med ventilation av densamma, om det har blockats på nå`t sätt kanske är en förklaring? :?:
Om "O" ringarna vid luftskruvarna skulle vara otäta, så skulle det i första hand generera tomgångsbesvär av värsta magnituden.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#218 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Liasom, nålventilerna ska ju stänga såstillförseln, oavsett om pump går eller ej, så det verkar som ett sorts mysterium av okänd kvalisort här, :?
Jo men om pumpens tryckregulator är paj så menar jag att den kanske kan tvinga ner nålventilen och då överflödar den.
långsökt, kanske något gegg som har släppt och hindrar nålventil/erna att stänga ordentligt, eller dum fråga flottörhöjd? någon flottör som vill leka Wasa, kanske?
Tror inte att det är nåt gegg, för dels är det nya grejer och dels har "ödlan" ett riktigt såsfilter och inte bara ett nät. Det jag tänkte på var:
1. Om 5-56:et kan ha sabbat det som ser ut som en tunn gummiyta på nålspetsen = Osannolikt eftersom den rimligtvis tål soppan.
2. Om 5-56-oljan kan ha geggat till det så att nålarna inte rör sig som dom ska = Tycker jag verkar lika osannolikt eftersom soppan borde tvätt bort oljan rätt snabbt.
Haja att jag spånar en del nu, men man måste ju tänka på alla eventualiteter hur osannolika dom än är :roll:
Flotörhöjden är kollad när jag hade grejerna öppna och det är rätt.
Leka Wasa? Sjunka? Jag tror inte moderna plastflotörer har det problemet, det är väl ingen luft i dom utan typ korkar? Det var skillnad på den gamla varianten av mässing som vad lödda och förhoppningsvis täta.
Eller vars såsar det om knasarna, kan vara en annan läcka typ spricka i gods någonstans, knasarnas såsmatarrör läcker någonstans?
Du verkar också spåna en del :wink:
Sprickor = Knappast. Jag har aldrig sumpat dom och det blir väl inga sprickor av hojen står parkerad i varmgarage?
Däremot kan O-ringarna till såsmatarrören ha blivit gamla, torra och spruckna. I det läget ligger jag risigt till för då är det bara att riva IGEN och dessutom separera skiten. VILL INTE!!! :evil:
Hela kåperiet sitter på så jag har inte kunnat kolla varifrån det pissar. Men det är lätt att plocka av underdelen och kolla var det kommer ifrån. Det blir nästa steg om ca. en vecka, just nu har jag inte tid med det. Det är mycket på G just nu, jag fyller ju dubbelgubbe i helgen. Kom ut till klubben kl. 19 på lördag (du har ju varit där). Stor fest!
eller som du säger någon vakumläcka i venturin som lyfter såsen i koppen till insug på nå`t mystiskt sätt? Koppen ska ju vara öppen mot atmosfärtryck med ventilation av densamma, om det har blockats på nå`t sätt kanske är en förklaring? :?:
Det är nåt sånt jag har funderat på. Tjuvluften som det drar är ju en slags vakuumläcka. Luftningen har jag inte kollat, men jag har ju knappt kört sen jag ultraljudstvättade dom och blåste alla hål.
Om "O" ringarna vid luftskruvarna skulle vara otäta, så skulle det i första hand generera tomgångsbesvär av värsta magnituden.
Det stämmer, den är dum på tomgång och går på 3 vid lågvarv på jämn gas. Men så fort jag gasar lite så kommer den och det är ju just där nere som luftskruvarna, lågfartsmunstyckena (nya) och synkningen har mest effekt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#219 Inlägg av blacken »

Jo men om pumpens tryckregulator är paj så menar jag att den kanske kan tvinga ner nålventilen och då överflödar den.
Den teorin köper jag utan prut. Lutar starkt åt den asså.
Tror inte att det är nåt gegg
Förvisso, men det kan hända ibland, att en enveten geggklump har klamrat sig förtvivlat fast i ett diskret hörn någonstans, trots alla rengöringsmetoder, men faller för övermakten till slut, dvs den lossar när knasarna är sammansatta, på plats och sås rinner igenom, kombinerat med motorvibs.
det blir väl inga sprickor av hojen står parkerad i varmgarage?
Säg inte det, förhållanden spricker utan anledning ju, trots att dom är inomhus i värmen, kan inte knasare göra likaledes då? :mrgreen:
dubbelgubbe i helgen. Kom ut till klubben kl. 19 på lördag (du har ju varit där). Stor fest!
Låter lockande, skulle jag icke kunna bevista, så svep en bärs eller två för min del. Har den äran gubbstrutt.
https://www.youtube.com/watch?v=DSY2f2Wt9BU :mrgreen:
:lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#220 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Förvisso, men det kan hända ibland, att en enveten geggklump har klamrat sig förtvivlat fast i ett diskret hörn någonstans, trots alla rengöringsmetoder, men faller för övermakten till slut, dvs den lossar när knasarna är sammansatta, på plats och sås rinner igenom, kombinerat med motorvibs.
Tveksamt. Dels var knasarna väldigt noga rengjorda och blåsta med tryckluft och dessutom började den pissa redan innan den var startad när jag bara körde pumpen och då fanns det ju ännu inga motorvibs.
Säg inte det, förhållanden spricker utan anledning ju, trots att dom är inomhus i värmen, kan inte knasare göra likaledes då? :mrgreen:
Jo det förstås. Men även om man pratar snällt med hojen och klappar den så har den ju ingen egen vilja... Eller det vette fasen förresten om den inte har, den kan iaf reta gallfeber på en ibland :twisted:
Låter lockande, skulle jag icke kunna bevista, så svep en bärs eller två för min del. Har den äran gubbstrutt.
https://www.youtube.com/watch?v=DSY2f2Wt9BU :mrgreen:
:lol:
Å fy fan, men tack ändå :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#221 Inlägg av blacken »

Å fy fan, men tack ändå :lol:
:laugh :laugh :laugh :laugh
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#222 Inlägg av Tyrannosaurus »

Lite uppdatering.

Tjuvluften är lokaliserad.
1. Det var en luftskruv. Testade med startgas, så den/dom ska bytas. Troligen byter jag alla fyra när jag ändå håller på. Det finns två alternativ:
1a. Original för £17/st. http://www.davidsilverspares.co.uk/part ... 6016MF5671
1b. Eftermarknad för €8/st. https://www.cmsnl.com/products/screw-se ... u-U9_EvAW1
Men jag misstänker att dom är tillverkade på samma ställe.
2. Klämmorna till insugsgummina behövde efterdras lite.
Därmed är det med all sannolikhet det fixat.

Överflödningen är nästan lokaliserad.
Det är iaf inte knasarnas såsmatarrör som läcker. Det är kollat och är torrt, utan det är från överflödningshålen det rinner, eller rättare sagt droppar. För det läcker inte mycket och bara från knasarna 1 och 3 (dom bakre).

Så slutsatsen.
1. Att jag skulle ha missat att göra ren 2/4 knasare? Knappast!
2. Att 2/4 nya original flotörnålar är dåliga? Lika knappast!
3. Hojen var svårtstartad efter att ha stått en vecka. Men efter att ha byglat soppapumpsreläet och fyllt upp knasarna så startade den direkt.
4. Så vad återstår? Soppapumpen! Jag vet inte hur en membranpump funkar, men det faktum att den inte går som den ska kan bara tyda på två saker:
4a. Att det är gegg i pumpen.
4b. Att membranet är paj.
5. Jag antar att det sitter nån slags regulator i den som känner av mottryck och stoppar pumpen när knasarna är fulla och flotörerna stänger. Men om det är gegg eller membranet är paj så gissar jag att den varken kommer att pumpa som den ska eller stoppa som den ska.
Resultat: Den fyller inte tillräckligt fort och flödar sen över.

Nån mer som tror på min teori?
Nästa steg blir iaf att plocka bort pumpen och kolla den.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#223 Inlägg av adrian_vg »

Har en fcr-fugge på min dirre. Efter att närmast bott på Thumpertalk.com, har jag lärt mig att accpumpmembranet går sönder förr eller senare. Min fugge vsr beggad och från ca 2002, och i ok skick. Inte perfekt, men funkar bra nog.

Hur gamla var dina förgasare?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#224 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Har en fcr-fugge på min dirre. Efter att närmast bott på Thumpertalk.com, har jag lärt mig att accpumpmembranet går sönder förr eller senare. Min fugge vsr beggad och från ca 2002, och i ok skick. Inte perfekt, men funkar bra nog.
Jag har ingen accpump, utan membranet jag snackar om är soppapumpen som förser knasarna med soppa. Hojen har inget självfall efter tankens utlopp sitter lägre än knasarna.
Hur gamla var dina förgasare?
Lika gamla som hojen. Men det är en del nya grejer i dom. Dynojet kit med nya nålar, huvudmunstycken och trottelfjädrar (det var ett tag sen). Nya lågfartsmunstycken. Nya flotörnålar med säten, filter och tätningsringar. Snart nya luftskruvar med fjädrar, brickor och o-ringar.
Trottlarna och trottelmembranen är smorda med silikonspray och i bra skick.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#225 Inlägg av blacken »

det läcker inte mycket och bara från knasarna 1 och 3 (dom bakre).
En "vild" gissning antingen nålventiler trots deras ungdom är inkontinenta, och orsak kan vara 1: skit/gegg/segguckkel på sätet/nålspets. 2: annat skit som förhindrar ordentlig stängning av flottörhus. 3; flottörnivå för hög. 4: defekta genom fabrikationsfel. 5: läckage genom nålsätes infästning i flottörhus.
6: Bakfull ägare/mekaniker monterade dom upp och ner. :lol:
Den fyller inte tillräckligt fort och flödar sen över.
Mjaeeeaeee, Liasom om den fyller flottörhuset sakta så både kan och hinner nålventil att stänga, snarare tvärt om, att pump genererar för mycket såsflöde/tryck, då kan sås skvitta förbi litegranna pga det högre trycket, innan ventil orkar/hinner med att stänga.
Och som tidigare nämnt, pumpmembran har ena sidan av membranet öppet mot atmosfärtryck, annars skulle den inte funka. och skulle såsen rinna ut, så är det i första hand där det är minst motstånd, dvs genom pumpmotorn/bakre del av membranhus. (Teoretiskt sett i allafall)...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar