Tyrannosaurus

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Tyrannosaurus

#181 Inlägg av Tommy Gsson »

:tummenupp
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#182 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Sitter här och känner mig som Frankensteins monster och ser också så ut med nåt som liknar en turban på huvudet efter att ha fått mina "antenner", men jag skakar iaf inte längre.

Om allt får bra med rehab och värken går över åså så kör jag förhoppningsvis hoj om 2-3 veckor sådär. Just nu känner jag mig väldigt sänkt och vinglig så att köra bil och ännu mindre hoj är just nu inte ens att tänka på. Men jag kan iaf använda båda händerna på tangentbordet igen.
:banana :banana :banana

Vågar vi hoppas på en definitiv förbättring?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#183 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev: :banana :banana :banana

Vågar vi hoppas på en definitiv förbättring?
Det beror på vad du menar med "definitiv förbättring". Att jag skulle sluta med mina "elakheter" så är nog svaret nej, för jag tänker likadant fortfarande även om jag just nu är väldigt seg i kolan, men det hoppas jag är övergående.

Om du däremot med "definitiv förbättring" menar permanent så är svaret ja. Det här ska vara for ever, även om jag kommer att få byta batteri ca. vart 5:e år sådär. Det hela funkar ungefär som en pacemaker med den skillnaden att jag inte kolar vippen om den skulle sluta funka :wink:
Jag har dessutom en fjärrkontroll så jag kan styra vissa saker själv och t.ex. stänga av den på natten för att spara ström.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#184 Inlägg av adrian_vg »

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#185 Inlägg av HondaHasse »

Gratulerar till OP! :banana
Här väntar vi fortfarande på att Åsa ska få göra densamma så hon kan få leva ett värdigt liv inte vingla omkring som ett fyllo. Parkinson är en djävulsk sjukdom jag inte önskar min värsta fiende! :cAngry:
Själv är jag inne på tredje säsongen utan hojkörning. Ryggen vill inte som jag vill, kan knappt lyfta högerbenet så mycket att jag kan komma upp på en damcykel.
Funderar på om man kan göra nåt slags hopfällbar pall som man fäster i packväskehållaren. :lol:

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#186 Inlägg av adrian_vg »

HondaHasse skrev:Gratulerar till OP! :banana
Här väntar vi fortfarande på att Åsa ska få göra densamma så hon kan få leva ett värdigt liv inte vingla omkring som ett fyllo. Parkinson är en djävulsk sjukdom jag inte önskar min värsta fiende! :cAngry:
Själv är jag inne på tredje säsongen utan hojkörning. Ryggen vill inte som jag vill, kan knappt lyfta högerbenet så mycket att jag kan komma upp på en damcykel.
Funderar på om man kan göra nåt slags hopfällbar pall som man fäster i packväskehållaren. :lol:
Fna... Inget jag ser fram emot heller, med min galloperande artrit. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#187 Inlägg av Tyrannosaurus »

Vi får se om det blir nåt hojåkande för mig i år. Min balans är DÄR ute ==>>>> Gone!
Jag kan gå, men det är en ganska stolpig historia ungefär som om man är konstant lite packad och i det läget sätter jag mig inte på hojen, tveksamt om jag ens sätter mig i bilen.
Det har blivit bättre sen OP (två veckor sen), men det är inte bra än.

Var och tog bort agrafferna idag, känns behagligare. Ska träffa läkaren nästa vecka, få se vad han säger.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 979
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Tyrannosaurus

#188 Inlägg av lappen »

Tyrannosaurus skrev:Vi får se om det blir nåt hojåkande för mig i år. Min balans är DÄR ute ==>>>> Gone!
Jag kan gå, men det är en ganska stolpig historia ungefär som om man är konstant lite packad och i det läget sätter jag mig inte på hojen, tveksamt om jag ens sätter mig i bilen.
Det har blivit bättre sen OP (två veckor sen), men det är inte bra än.

Var och tog bort agrafferna idag, känns behagligare. Ska träffa läkaren nästa vecka, få se vad han säger.
Låter inget vidare det där...vi får hoppas på positivt svar av läkaren :)
adrian_vg skrev:Fna... Inget jag ser fram emot heller, med min galloperande artrit. :?
Har själv problem med händerna, problem med greppstyrkan i dem pga av ledbesvär i knogarna :(

Det är skit att bli gammal :(
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#189 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Vi får se om det blir nåt hojåkande för mig i år. Min balans är DÄR ute ==>>>> Gone!
Jag kan gå, men det är en ganska stolpig historia ungefär som om man är konstant lite packad och i det läget sätter jag mig inte på hojen, tveksamt om jag ens sätter mig i bilen.
Det har blivit bättre sen OP (två veckor sen), men det är inte bra än.

Var och tog bort agrafferna idag, känns behagligare. Ska träffa läkaren nästa vecka, få se vad han säger.
Men va' fna??! Det verkade ju bra? :(
lappen skrev:
adrian_vg skrev:Fna... Inget jag ser fram emot heller, med min galloperande artrit. :?
Har själv problem med händerna, problem med greppstyrkan i dem pga av ledbesvär i knogarna

Det är skit att bli gammal :(
Enda fördelen är att man bättre än väderstationen där hemma kan förutsäga vädret några dagar i förväg... :roll: :huvet
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#190 Inlägg av Tyrannosaurus »

lappen skrev:Låter inget vidare det där...vi får hoppas på positivt svar av läkaren :)
adrian_vg skrev:Men va' fna??! Det verkade ju bra? :(
Det blir ju sakta bättre, men jag vill att det skulle bli bra igår. Jag undrar om man kan köpa tålamod på lösvikt i lokala ICA-butiken :? :twisted:
Sen kan dom ju inte slå på den förrän det har stabiliserat sig. Som sagt, vi får se vad farbror doktorn säger nästa vecka.

Har iaf blivit av med "mössan" så nu kan jag tvätta håret så att man kanske ser ut som en människa igen :wink:
Jag blev ju inte skinhead som jag trodde och när jag frågade om det räckte att dom tog så lite blev svaret "Ja, vi är ingen frisörsalong".
Förr tog dom tydligen allt, men det behövs inte längre, dom tog bara en smal remsa och lite bakom en örat där skarvkabeln sitter. Känner mig som nåt jävla elmekanobygge om nån är tillräckligt gammal och kommer ihåg lådan "den lille elektrikern" som fanns förr. Jag hade en sån. Möjligt att jag t.o.m. har den kvar i källaren nånstans.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#191 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
lappen skrev:Låter inget vidare det där...vi får hoppas på positivt svar av läkaren
adrian_vg skrev:Men va' fna??! Det verkade ju bra? :(
Det blir ju sakta bättre, men jag vill att det skulle bli bra igår. Jag undrar om man kan köpa tålamod på lösvikt i lokala ICA-butiken
Sen kan dom ju inte slå på den förrän det har stabiliserat sig. Som sagt, vi får se vad farbror doktorn säger nästa vecka.

Har iaf blivit av med "mössan" så nu kan jag tvätta håret så att man kanske ser ut som en människa igen :wink:
Jag blev ju inte skinhead som jag trodde och när jag frågade om det räckte att dom tog så lite blev svaret "Ja, vi är ingen frisörsalong".
Förr tog dom tydligen allt, men det behövs inte längre, dom tog bara en smal remsa och lite bakom en örat där skarvkabeln sitter. Känner mig som nåt jävla elmekanobygge om nån är tillräckligt gammal och kommer ihåg lådan "den lille elektrikern" som fanns förr. Jag hade en sån. Möjligt att jag t.o.m. har den kvar i källaren nånstans.
:laugh

Humorn är det iaf inget fel på! :tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#192 Inlägg av Tyrannosaurus »

Piss, skit, runk, kiss o bajs, helvete, fan osv. alla jävla kraftuttryck som går att uppbringa.

Anledningen? Jag har nu troligen varit på världshistoriens kortaste mc-träff. Åkte till Knalleträffen i Borås igår och hem idag. Resultat: 80 mil och x-antal liter soppa upp i arslet :evil:

Varför bär jag mig då åt på det sättet?
Jo, sen några dagar har jag känt något som kanske kan beskrivas som en lätt nervsmärta omkring batteripacket som jag numera har inplanterat under höger nyckelben som även stålar ut i armen. Inte så mycket att bry sig om tänkte jag, det går nog över. Efter första natten i tält då det gjorde rejält ont så jag fick ta värktablett för att kunna sova (konstigt nog gör det bara ont när jag sitter eller ligger på rygg, inte när jag ligger på sidan) så ringde jag sjukvården för att höra mig för om den ev. klämda nerven.

Syrran jag snackade med ber att få ringa tillbaka. Efter kanske 15 minuter ringer hon igen: "Jag har talat med doktorn/ena kirurgen som var med vid operationen (dom var två), du får komma hit, du har en tid imorgon kl. 13, det kan vara en begynnande infektion, det är mycket viktigt att du kommer".

Piss och pest och senapsgas. Men vad gör man? I ett sånt läge tjafsar man inte så mycket, utan lyder Farbror Doktorn. Så det var bara att packa tält mm. säga hejdå till folket och åka. Jag tvivlar på att det är nåt allvarligt, men det kan kanske bli om det inte blir åtgärdat.

Ack ja, man kanske inte ska åka på mc-träff om man har ett implantat som har börjat göra ont. Ja vad ska man säga? Suck! :( Morr! :evil: Snyft! :cry: + Plus en massa bortkastad soppa.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#193 Inlägg av HondaHasse »

Hoppas att det går bra för dig! Vi har en kompis som gjort en DBS och han fick en infektion som spred sig från "dosan" via sladden och nästa ända upp till huvudet, de fick dra ut sladdarna akut och sen fick han vänta ett halvår innan han kunde göra om operationen.
Håller tummarna att allt går bra för dig!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#194 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jaha! Falskt alarm! Doktorn testade, klämde och kände. Ingenting. Det onda är troligen en liten blödning på djupet, typ ett blåmärke i muskeln som kan ha kommit av att jag hade ryggont i veckan och tog Voltaren T som tydligen är lite blodförtunnande vilket i sin tur kan ha orsakat en liten blödning där det är nyopererat (1½ månad räknas fortfarande som nyopererat). Bättre att ta Alvedon om det gör ont tyckte han. Så nu får Voltarenen ligga i medicinskåpet och skämmas :wink:

Jaha igen! Vad ska man säga? Säger väl som Ronny och Ragge "jäla skit fan!" Inte för det, utan för att jag fick sitta och åka 40 mil i onödan. Fast läkaren tyckte inte det var i onödan, för det HADE ju kunna vara en infektion - Suck! :?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Jonher
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 395
Blev medlem: mån jun 24, 2013 22:18
Ort: Älta

Re: Tyrannosaurus

#195 Inlägg av Jonher »

Skönt att höra att det inte var värre :)
Se inte soppan som bortkastad - det är ju kul att köra bil också ;)
Never ride faster than your guardian angel can fly

Skriv svar