Tyrannosaurus

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#241 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Men skit samma, nu sitter pluggarna i och enda sättet att få ur dom är att förstöra dom, så dom får sitta.
:tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#242 Inlägg av blacken »

Det skulle nog funkar om man tar väldigt lite gänglåsning och låter det torka innan man startar. Ett annat tips jag fick idag är att man kan ta en tång och stuka gängorna på skruven lite.
Är det inte sådana däringa små "o"ringar på nålarna?
Det är ju inte riktigt det första man tänker på när hojen går dåligt: "Nu ska jag kolla så att ingen av luftskruvarna har ramlat bort".
Den gick ju lika illa för två år sen när jag hade igång den senast och man funderar på alla tänkbara problem utom just det :huvet
Jaha, så det är bara du som ska ha kul på forumet va? Och skamlöst flashar ett "öppet mål"? :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#243 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Är det inte sådana däringa små "o"ringar på nålarna?
Jo, o-ringar, brickor och fjädrar, men det var borta alltihop.
Jaha, så det är bara du som ska ha kul på forumet va? Och skamlöst flashar ett "öppet mål"? :lol:
Nädå, "give it to me" https://www.youtube.com/watch?v=BoQ6ZC8EUQ0 :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#244 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ok, sista posten om just det här ämnet/problemet.

Min kära Tyrannosaurus är nu tillbaka i sin gamla gängor. Tog en tur idag och efter några dagars stillestånd så behövdes det bara ett kort tryck på knappen för att den skulle hoppa igång, precis som den alltid gjorde förr. Inget mer nötande på starten och inget mer soppapissande :banana :D

Så nu är den färdigtestad och på tisdag blir det besiktning och sen kommer den t.o.m. vara laglig :mrgreen:

En synkning skulle den iofs inte dåligt av, men det är ingen panik. Åså skulle man kanske kosta på med en tvätt, för den är ganska dammig.

Sen om jag kommer att åka några riktigt långa turer igen återstår att se, men det är nog tveksamt. Hojen skulle klara det galant, men det är som sagt tveksamt om jag klarar det. Jag vill ju inte att samma sak ska hända igen när jag fick ta bussen hem från Skåne och TG körde upp hojen på släp för att jag inte funkade.
Nån som kommer ihåg vilket år det var? Det var efter det som hojen fick står i 1½ år eller nåt och koksade igen knasarna och sen dess var den tjurig och antagligt sur på mig för att jag inte hade skött om den som jag skulle, fram till idag. Nu har den fått ordentlig omvårdnad och nya dyra delar så nu är den glad och tycker om mig igen :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#245 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag ropade tydligen "hej" lite för tidigt. Besiktade hojen igår, den gick igenom ua som brukligt (har aldrig fått nedslag på alla år). Åker hem glad i hågen, parkerande ute för att ta ur db-killern när den har svalnat lite och sen åka en sväng och planerade att åka till CBS i Norrtälje på lördag. Men varför rullar hojen så trögt? Upp på centralen, bakhjulet går nästan inte att rubba och bromspedalen är i sitt bottenläge.

Tur i otur att den pajade efter besiktningen. Det är f.ö. den enda formen av tur jag har - Inte tur i spel, inte tur i kärlek, inte tur i nåt jag gör oavsett vad, men jag har ibland tur i otur :cAngry:

Jaha, in i garaget och släppa lite på luftningsnippeln. Då släppte bromsen men tar inte heller.

Nästa dag (idag) :
Testar att lufta systemet - Nada tryck! = Huvudcylindern har lunchat, bara att lossa. Den sitter bakom krysset vid svinginfästningen och jättelätt att komma åt - Inte!
Ser inget, känner inget, bergborren går för fullt. Efter en stund brann det och det var bara att plocka ihop och lägga ner innan jag exploderar och slår sönder hojen :cEvil: :cBomb:

Så mycket för att åka till Norrtälje, bara att lägga ner :cCry:
Förvisso går det att köra utan bakbroms eftersom jag knappt använder den ändå, men det kan vara dumt.
Så det blir att skaffa en renoveringssats och fixa huvudcylindern - Om jag får loss den vill säga. Lossa skruvarna var inga problem, men att få av slangarna och få ut den är en annan femma.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#246 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:Jag ropade tydligen "hej" lite för tidigt. Besiktade hojen igår, den gick igenom ua som brukligt (har aldrig fått nedslag på alla år). Åker hem glad i hågen, parkerande ute för att ta ur db-killern när den har svalnat lite och sen åka en sväng och planerade att åka till CBS i Norrtälje på lördag. Men varför rullar hojen så trögt? Upp på centralen, bakhjulet går nästan inte att rubba och bromspedalen är i sitt bottenläge.

Tur i otur att den pajade efter besiktningen. Det är f.ö. den enda formen av tur jag har - Inte tur i spel, inte tur i kärlek, inte tur i nåt jag gör oavsett vad, men jag har ibland tur i otur :cAngry:

Jaha, in i garaget och släppa lite på luftningsnippeln. Då släppte bromsen men tar inte heller.

Nästa dag (idag) :
Testar att lufta systemet - Nada tryck! = Huvudcylindern har lunchat, bara att lossa. Den sitter bakom krysset vid svinginfästningen och jättelätt att komma åt - Inte!
Ser inget, känner inget, bergborren går för fullt. Efter en stund brann det och det var bara att plocka ihop och lägga ner innan jag exploderar och slår sönder hojen :cEvil: :cBomb:

Så mycket för att åka till Norrtälje, bara att lägga ner :cCry:
Förvisso går det att köra utan bakbroms eftersom jag knappt använder den ändå, men det kan vara dumt.
Så det blir att skaffa en renoveringssats och fixa huvudcylindern - Om jag får loss den vill säga. Lossa skruvarna var inga problem, men att få av slangarna och få ut den är en annan femma.
Ähhh, var lite bikerviking nu, sikta på det billigaste. :lol:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#247 Inlägg av Tyrannosaurus »

Fortsättning från viewtopic.php?f=14&t=2676&p=94031#p94031

Men jag passar nog där, för när jag åker Bulten och t.o.m. Boge, som jag tidigare kunde utantill, så går det så jäla långsamt numera att jag tamefan skäms för mig själv :huvet

Kroppen vill inte alls vara med i matchen längre. Men jag har fått hojen att gå som ett skott. Drog lite mot några raceputtar förra veckan. Ja jag blev efter, konstigt vore det annars, men inte så mycket som jag trodde, utan jag hängde med hyfsat och när jag spettade lite snabbt från 3:an till 4:an vidd 8-9000 så lättade den lite. Det tycker jag är en jävligt bra betyg för en gammal "ödla". Tänk om ägaren kunde vara lika alert? Men i h-vete! Det var därför jag sa 30-40 år yngre.

Jag har t.o.m. börjat umgås med tanken på att sälja för lågfartsmanövrering, typ nästan stillastående, typ svänga runt på en mack funkar så jävla illa att jag hela tiden är rädd att tappa skiten :cEvil: . Men dels vet jag inte om jag skulle klara att sälja, dels behöver jag inte pengarna och dels kostar den nästan inget att ha kvar.
Så det är till och från hela tiden. Jag kan knappt köra även om jag vill, men det skulle vara oändligt tråkigt att droppa den. Samtidigt att ha en fin "ödla" stående i garaget och bara gå ner för att klappa, putsa och torrbryta känns rätt färglöst. Så vafan gör man...........???

Låt säga såhär, Om jag skulle kränga den så skulle jag inte släppa den för under 70 papp. Troligen skulle jag i det läget sätta ut den på eBay så att det blir budning och jag misstänker att det kan dra iväg för den är rätt känd även utomlands och har varit med på diverse forum. För vadå? Första och enda ägare, påkostad så ini vassen, det kan vara värt lite. Men sen är också frågan om det är värt för mig att göra mig av med den. Det är förbannat svårt och jävlar vilket huvudbry jag har. Ska jag? Ska jag inte? Ska jag? Ska jag inte? "To sell or not to sell, that's the question?"
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#248 Inlägg av Tyrannosaurus »

Vill inte gnälla i runda pölen-tråden.

Som sagt, hemma igen efter att ha rundat pölen.

Hojen gick som en klocka, men det gör definitivt inte chauffören. Till Eskilstuna gick väl an, men hemresan via Kvicksund, Västerås och Enköping var bara en enda lång plåga. Inte p.g.a. tråkig väg, vilket den iofs är, utan p.g.a. en kropp som protesterade våldsamt :x

För varje gång jag är ute och kör (har inte blivit speciellt mycket) och kroppen bara bråkar kommer jag tyvärr allt närmare ett beslut att lägga ner det här med hojåkning. Det funkar helt enkelt inte längre :(
Jag kommer fortsätta att båda vara och tänka hojåkare tills dess jag tar ner skylten, men en utan hoj. Eftersom jag inte vill att "ödlan" bara ska stå och samla damm så kanske det blir ett försäljningsförsök på eBay till våren. Men jag kommer vara kräsen med vem som får ta den. Det är ju föfan mitt barn som jag har vårdat ömt i över 30 år även om den ibland har gett mig några gråa hår.

Förutom att den har varit med mig runt om i landet från Gällivare i norr, Göteborg i väster, Öland, Gotland och till Trelleborg i söder och på ett stort antal träffar, så har den också varit i Norge, Danmark inkl. Bornholm, Tyskland, Holland, Österrike och kanske nåt mer som jag kan ha glömt. Så det finns mycket historia i den här "moppen".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Tyrannosaurus

#249 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:Vill inte gnälla i runda pölen-tråden.

Som sagt, hemma igen efter att ha rundat pölen.

Hojen gick som en klocka, men det gör definitivt inte chauffören. Till Eskilstuna gick väl an, men hemresan via Kvicksund, Västerås och Enköping var bara en enda lång plåga. Inte p.g.a. tråkig väg, vilket den iofs är, utan p.g.a. en kropp som protesterade våldsamt :x

För varje gång jag är ute och kör (har inte blivit speciellt mycket) och kroppen bara bråkar kommer jag tyvärr allt närmare ett beslut att lägga ner det här med hojåkning. Det funkar helt enkelt inte längre :(
Jag kommer fortsätta att båda vara och tänka hojåkare tills dess jag tar ner skylten, men en utan hoj. Eftersom jag inte vill att "ödlan" bara ska stå och samla damm så kanske det blir ett försäljningsförsök på eBay till våren. Men jag kommer vara kräsen med vem som får ta den. Det är ju föfan mitt barn som jag har vårdat ömt i över 30 år även om den ibland har gett mig några gråa hår.

Förutom att den har varit med mig runt om i landet från Gällivare i norr, Göteborg i väster, Öland, Gotland och till Trelleborg i söder och på ett stort antal träffar, så har den också varit i Norge, Danmark inkl. Bornholm, Tyskland, Holland, Österrike och kanske nåt mer som jag kan ha glömt. Så det finns mycket historia i den här "moppen".
Gör som Picko, häng upp den på väggen. :D
Men förstår dig, har samma själv, man klarar inte många mil nu för tiden utan att chassiet börjar att klaga.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Tyrannosaurus

#250 Inlägg av vroom »

adrian_vg skrev:
vroom skrev:Hel-te vad glad jag är att min hoj har spridare.. visst är det kul att meka men din ödla tar nog fan priset. Sälj gunilla persson NU :lol:
Och insprutning har en del andra roligheter och problem för sig ist. :roll: :huvet
Roligheter ja problem nej inte vad jag kan komma på. Om inte silkeslen motorgång så iallafall tvättlappsmjuk. Fast den dan elektroniken till insprutningen tar blackout gör nog jag det också.

T-rex; Ändå impad att du håller igång oavsett körsträcka på din kära ödla. Hoppade pölrundan i år men har kört den förut både med sällskap och själv. Roligare när man har med sig nån man känner.
Sälja ödlan för 70`? Låter mycket men förstår tanken att vilja få tillbaka lite av det jobb man lagt ned och vem vill inte det? Lite ambivalens när det kommer till att skiljas från sina ägodelar. Kan det finnas affektionsvärde i en motorcykel? Jag tror det.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Tyrannosaurus

#251 Inlägg av Tyrannosaurus »

vroom skrev:T-rex; Ändå impad att du håller igång oavsett körsträcka på din kära ödla.
Tack! Men nu börjar det bli tveksamt om jag pallar längre. Hade ont i hela kroppen efter den turen inkl. svanskotan och orkade knappt få av mig stället innan jag gick och la mig tidigt när jag kom hem. Men jag har iaf kört hoj i 40+ år så det kanske får bli jämnt nu. Får väl säga som Clintan i nån Dirty Harry film: "Man's got to know his limitations" https://www.youtube.com/watch?v=_VrFV5r8cs0 :wink:
Sälja ödlan för 70`? Låter mycket men förstår tanken att vilja få tillbaka lite av det jobb man lagt ned och vem vill inte det? Lite ambivalens när det kommer till att skiljas från sina ägodelar. Kan det finnas affektionsvärde i en motorcykel? Jag tror det.
Tja, idag säljs gamla CB750 enkelkammare för uppemot såna prislappar. Klart att det finns affektionsvärde på motorcyklar, det finns ju på bilar och nån gammal rostig Triumph-bil får man ge hur mycket som helst för.

Men vi får se, den har fått en hel del erkännande internationellt och jag har aldrig sett nån annan liknande utrustad och special. Det finns en som har byggt nåt liknande i Danmark på en VF750S efter att ha varit i kontakt med mig och frågat hur jag gjort :)

Men jag har ingen panik och behöver egentligen inte pengarna, man samtidigt vill jag har betalt för mitt arbete. Å andra sidan vad finns det för motsvarande hojar om man vill ha en sporttouring hoj med bra pulver och kardan som väger under 300 pannor? Jag kommer på två; VFR1200F och K1300S, men dom ligger i en helt annan prisklass.
Sen finns ju FJR1300, GTR1400 och Pannan, men det är klumpar, i princip blyvingar utan poplåda :P :lol:

Men skit samma, blir den inte såld så testamenterar jag bort det den till nån som jag vet tar hand om den ungefär som jag har gjort. Eller kanske nåt museum vill ha den :popcorn . Den är trots allt ganska unik.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
M@rtini
Donator 2023
Inlägg: 876
Blev medlem: tor jul 22, 2010 00:56
Ort: Dalby

Re: Tyrannosaurus

#252 Inlägg av M@rtini »

Grattis på födelsedagen Robban, hoppas allt är bra med dig och att vi ses nån gång i år. Siktar i alla fall på att komma upp till Helmer i augusti om inte annat.
HONDA VFR 1200 FDA -12
Tidigare hojar
HONDA VFR 1200 FDA -10
HONDA CBR 1100 XX -06
YAMAHA YZF 1000 R -01
YAMAHA YZF 1000 R -00
YAMAHA FZR 1000 -88
YAMAHA TZR 125 -90

Stamkund hos:
Lillemans MC Lund!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2138
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Tyrannosaurus

#253 Inlägg av Tommy Gsson »

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN !!!


Du hade i alla fall tur med vädret, kanondag!!

Ha en bra sommar Robban!
Tommy
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Tyrannosaurus

#254 Inlägg av Mister »

Grattis på stora dan!
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Tyrannosaurus

#255 Inlägg av vroom »

GRATTIS!Bild
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Skriv svar