Ulfis är ny
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ulfis är ny
Hej,
Ny på forumet. (har fuskpostat lite)
Igår så blev det premiärtur på "nya" VFR:en. En 2008:a med 1300 mil på mätaren. Första intrycken är väl lite blandade. Turen med frugan var väldigt bekväm och komfortabel. Hon gillade kärran skarpt.
VTEC:en fungerar fint utan några knixar i övergångarna. Däremot så tycker jag ljudet då den går in är hårt och metalliskt. Det blir något slags hårt knorrande. Ingen ljuv musik i mina öron trots Leo Vince.
Klippet kunde ha varit bättre om jag jämför med min gamla -96:a CBR600. Den har lite mer jävlar-anamma på toppen. Fast bottendraget på VFR:en är mycket bättre.
Höll på att få motorstopp när jag växlade ner till 1:an vid ingången till en liten rondell med fartgupp. Det blev typ kängurubensin på väg in i rondellen. Inte helt klädsamt.
Vi får väl se när jag har kört ett tag hur den verkar. Hojar blir ju som bäst när dom är som en gammal ingången sko. (eller tvärt om, man själv blivit en gammal sko för hojen).
Kul att det finns ett livaktigt forum här.
Hälsningar
Ulfis
Ny på forumet. (har fuskpostat lite)
Igår så blev det premiärtur på "nya" VFR:en. En 2008:a med 1300 mil på mätaren. Första intrycken är väl lite blandade. Turen med frugan var väldigt bekväm och komfortabel. Hon gillade kärran skarpt.
VTEC:en fungerar fint utan några knixar i övergångarna. Däremot så tycker jag ljudet då den går in är hårt och metalliskt. Det blir något slags hårt knorrande. Ingen ljuv musik i mina öron trots Leo Vince.
Klippet kunde ha varit bättre om jag jämför med min gamla -96:a CBR600. Den har lite mer jävlar-anamma på toppen. Fast bottendraget på VFR:en är mycket bättre.
Höll på att få motorstopp när jag växlade ner till 1:an vid ingången till en liten rondell med fartgupp. Det blev typ kängurubensin på väg in i rondellen. Inte helt klädsamt.
Vi får väl se när jag har kört ett tag hur den verkar. Hojar blir ju som bäst när dom är som en gammal ingången sko. (eller tvärt om, man själv blivit en gammal sko för hojen).
Kul att det finns ett livaktigt forum här.
Hälsningar
Ulfis
-
- Medlem
- Inlägg: 412
- Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
- Ort: Höganäs
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2138
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
-
- Medlem
- Inlägg: 412
- Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
- Ort: Höganäs
Finns ju speciella delar i det här forumet, tex mekbiten, träffbiten, snacka skit biten (off topic). Om inte annat kan du ju skriva i din egen tråd.
Edit: Moderatorerna är mycket samarbetsvilliga och riktar det mesta till rätt sub forum.
Edit: Moderatorerna är mycket samarbetsvilliga och riktar det mesta till rätt sub forum.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?
TG skrev:Välkommen!!!
Ett tips är att göra flapper o pair moddarna, då blir övergången till vtec mer följsam (då du slipper effektnedgången runt 5500 rpm )
Tack!
Egentligen tycker jag det inte är något problem med övergångarna, det är snarare ljudet som är konstigt (som jag skrev).
Motorstoppstendensen kan kanske fixas med pair-modden. 5500 dippen har jag inte märkt så mycket av än.
/Ulfis
- Excalibur105
- Donator 2010
- Inlägg: 465
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
- Ort: Lindesberg
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Ulfis är ny
Välkommen till forumet, hoppas du ska trivas här!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!