Råttis

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#16 Inlägg av Ajax »

Välkommen till ett forum med högt i tak, mycket humor och en enorm samlad kunskapsbas om motorcyklar i allmänhet och VFR i synnerhet, eller vad säger ni, tersan, Tyrannosaurus, rerun, Adrian, StigH m.fl. ?! Även om jag själv mest läser forumet så imponeras jag av den sköna anda och välvilja som finns här! :)
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#17 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Välkommen till ett forum med högt i tak, mycket humor och en enorm samlad kunskapsbas om motorcyklar i allmänhet och VFR i synnerhet, eller vad säger ni, tersan, Tyrannosaurus, rerun, Adrian, StigH m.fl. ?! Även om jag själv mest läser forumet så imponeras jag av den sköna anda och välvilja som finns här! :)
F@n vad vi är bra! ;-)

Råttis; varför kallar du din hoj för "Tjuven"??
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Hosan
Donator 2011
Inlägg: 46
Blev medlem: mån jun 22, 2009 22:34
Ort: Höganäs

#18 Inlägg av Hosan »

Välkommen hit! Bra val av hoj...
Honda VFR -01
Suzuki GSX 600f *Såld* :(

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#19 Inlägg av Conseal »

Välkommen
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

#20 Inlägg av Råttis »

adrian_vg skrev:
Ajax skrev:Välkommen till ett forum med högt i tak, mycket humor och en enorm samlad kunskapsbas om motorcyklar i allmänhet och VFR i synnerhet, eller vad säger ni, tersan, Tyrannosaurus, rerun, Adrian, StigH m.fl. ?! Även om jag själv mest läser forumet så imponeras jag av den sköna anda och välvilja som finns här! :)
F@n vad vi är bra! ;-)

Råttis; varför kallar du din hoj för "Tjuven"??
Hejsan!

Well, det är så att jag alltid döper mina kära ägodelar. Det brukar vara mest vad som står på regskylten alt. model. Jag har inte haft så många mc än så länge men dom som har haft är följnade:

BUU (BUU)
Djävulen (DBK) (Djävulen Bakom Knuten)
Tjuven (TJU) (Tjuven)

Sedan har man ju andra roliga saker hemma...som man döper... men det tar vi en annan dag när vi träffas =)

Träffen, fick förhandla lite med regeringen samt utskottet här hemma och det verkar som jag kan bara delta fre och sön. Men men det är inte illa det heller...

Ha det gött =)

/Råttis

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#21 Inlägg av adrian_vg »

Råttis skrev:Well, det är så att jag alltid döper mina kära ägodelar. Det brukar vara mest vad som står på regskylten alt. model. Jag har inte haft så många mc än så länge men dom som har haft är följnade:

BUU (BUU)
Djävulen (DBK) (Djävulen Bakom Knuten)
Tjuven (TJU) (Tjuven)
Aha, du är också en sån som roar dig med att göra ord av alla nummerplåtar man ser när man kör långt på trokig landsväg. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ajax skrev:Välkommen till ett forum med högt i tak, mycket humor och en enorm samlad kunskapsbas om motorcyklar i allmänhet och VFR i synnerhet, eller vad säger ni, tersan, Tyrannosaurus, rerun, Adrian, StigH m.fl. ?! Även om jag själv mest läser forumet så imponeras jag av den sköna anda och välvilja som finns här! :)
Hehe, bra beskrivning :wink: :lol:
Välkommen Råttis.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#23 Inlägg av Jimmy.S »

välkommen

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

#24 Inlägg av Råttis »

Se första inlägget.....Bild på min nya älsking....

/Råttis

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

#25 Inlägg av Maciver »

Råttis skrev:
adrian_vg skrev:
Ajax skrev:Välkommen till ett forum med högt i tak, mycket humor och en enorm samlad kunskapsbas om motorcyklar i allmänhet och VFR i synnerhet, eller vad säger ni, tersan, Tyrannosaurus, rerun, Adrian, StigH m.fl. ?! Även om jag själv mest läser forumet så imponeras jag av den sköna anda och välvilja som finns här! :)
F@n vad vi är bra! ;-)

Råttis; varför kallar du din hoj för "Tjuven"??
Hejsan!

Well, det är så att jag alltid döper mina kära ägodelar. Det brukar vara mest vad som står på regskylten alt. model. Jag har inte haft så många mc än så länge men dom som har haft är följnade:

BUU (BUU)
Djävulen (DBK) (Djävulen Bakom Knuten)
Tjuven (TJU) (Tjuven)

Sedan har man ju andra roliga saker hemma...som man döper... men det tar vi en annan dag när vi träffas =)

Träffen, fick förhandla lite med regeringen samt utskottet här hemma och det verkar som jag kan bara delta fre och sön. Men men det är inte illa det heller...

Ha det gött =)

/Råttis
Välkommen, mer än jag som är från Eslöv i detta forum då.

Lite OT:
Ang roliga namn på fordonet så heter min då Faxen, dels går det fort att skicka (köra) sen har den fax i regnummret.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#26 Inlägg av Tyrannosaurus »

Maciver skrev:
Råttis skrev:
adrian_vg skrev: F@n vad vi är bra! ;-)

Råttis; varför kallar du din hoj för "Tjuven"??
Hejsan!

Well, det är så att jag alltid döper mina kära ägodelar. Det brukar vara mest vad som står på regskylten alt. model. Jag har inte haft så många mc än så länge men dom som har haft är följnade:

BUU (BUU)
Djävulen (DBK) (Djävulen Bakom Knuten)
Tjuven (TJU) (Tjuven)

Sedan har man ju andra roliga saker hemma...som man döper... men det tar vi en annan dag när vi träffas =)

Träffen, fick förhandla lite med regeringen samt utskottet här hemma och det verkar som jag kan bara delta fre och sön. Men men det är inte illa det heller...

Ha det gött =)

/Råttis
Välkommen, mer än jag som är från Eslöv i detta forum då.

Lite OT:
Ang roliga namn på fordonet så heter min då Faxen, dels går det fort att skicka (köra) sen har den fax i regnummret.
Ok, men hur ska jag då förklara Tyrannosaurus? En VF med EHZ i regnumret... Asch, det löser sig ändå :mrgreen:

Bild
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Råttis - Ny, här... Bild på Tjuven =)

#27 Inlägg av Råttis »

Jaha, nu tog man årets första runda......från stallet hem till det egna stallet. Bilen får nu flytta sig dessa månaderna innan Tjuven blir inlåst igen.

Har tyvärr gått och förälskat mig i en ny cykel......går i valet och kvalet skall man byta eller inte det är frågan.....

Var och titta på henne idag å kollade noggrant, men vi får se om en månads tid om man ska bytar eller behåller min trofast Tjuven!

/Råttis

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Råttis - Ny, här... Bild på Tjuven =)

#28 Inlägg av Donner »

Se där....vad funderas det på för cykel då?
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Rydh
Donator 2013
Inlägg: 783
Blev medlem: mån sep 24, 2007 10:31
Ort: Kalmar

Re: Råttis - Ny, här... Bild på Tjuven =)

#29 Inlägg av Rydh »

Råttis skrev:Jaha, nu tog man årets första runda......från stallet hem till det egna stallet. Bilen får nu flytta sig dessa månaderna innan Tjuven blir inlåst igen.

Har tyvärr gått och förälskat mig i en ny cykel......går i valet och kvalet skall man byta eller inte det är frågan.....

Var och titta på henne idag å kollade noggrant, men vi får se om en månads tid om man ska bytar eller behåller min trofast Tjuven!

/Råttis
Förälskad blir jag lite varje dag. Har inga planer på att lämna min fru ändå ;-)
Yamaha RD125 -79 91-93
Kawasaki GPz550 -81 93-99
Honda VFR800 V-tech -02 06-08
Yamaha XT660R -08 10-11
Honda VFR800FI -98 12-

Råttis
Donator 2016
Inlägg: 944
Blev medlem: lör jun 19, 2010 18:16
Ort: Eslöv

Re: Råttis - Ny, här... Bild på Tjuven =)

#30 Inlägg av Råttis »

:mrgreen:
Donner skrev:Se där....vad funderas det på för cykel då?
Ja hon står i Lund, en förädisk liten dam, med väldigt mörkgrå skrud intill svart men den grå nyanse ser man i solen(förmodar jag).
Inte lika välutrustad men kan väl arbetas upp med gamla delar från Tjuven, namnet är jag inte hundra på än, men är nog lite åt de juliga hållet.
Vet ej om dealen gäller om 30 dagar pga jag tog ju ut Tjuven innan jag slår till. Måste ju köra lite se om Tjuven kan överbevisa att jag skall köra henne minste en säsong till.....

http://data.bytbil.com/largepics.cgi?al ... mansmc2010

Rydh skrev:
Råttis skrev:Jaha, nu tog man årets första runda......från stallet hem till det egna stallet. Bilen får nu flytta sig dessa månaderna innan Tjuven blir inlåst igen.

Har tyvärr gått och förälskat mig i en ny cykel......går i valet och kvalet skall man byta eller inte det är frågan.....

Var och titta på henne idag å kollade noggrant, men vi får se om en månads tid om man ska bytar eller behåller min trofast Tjuven!

/Råttis
Förälskad blir jag lite varje dag. Har inga planer på att lämna min fru ändå ;-)
Hmmm ja du, jag har ingen fruga att tänka på ..... och våren kommer så man får nog titta men inte mycket mer för jag kan tänka mig vad min sambo kan göra 8) . Men å andra sidan skall jag citera en gammal kapten, "Grabbar ta en aptitretare ute men äta hemma...", det var nåt sånt han sa en gång för många år sedan. :mrgreen:

/Råttis

Skriv svar