Pocken - VFR-rookie

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

#31 Inlägg av Donner »

Min gamla CB 1300 hade heller ingen ljusomkopplare, har för mig att man kunde vrida tändningsnyckeln till ett speciellt läge där styrlåset var låst samt p-ljus på.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
pocken
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: tis okt 19, 2010 15:46
Ort: Kungsbacka

#32 Inlägg av pocken »

adrian_vg skrev:
pocken skrev:Mycket märkligt...
Så här ser min "cockpit" ut. På högersidan finns inte ett spår efter någon ljusomkopplare.
På vänstersidan sitter bara omkopplare för hel- och halvljus samt blinkers.
Kan du ta en närbild på texten på tändning/styrlåset också?
Har inte cykeln i närheten. Ska försöka komma åt att göra det i helgen.
VFR800 -03 (Silver)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#33 Inlägg av adrian_vg »

Maciver skrev:På höger sida rakt under "dödaren" där har jag varningsblinkersen, visserligen har jag en -08.
Jag vill också ha varningsblinkers på min viffer... :(

Och blinkande bromsljus när man bromsar. Kjelle-vad-han-nu-heter kommer att få ett besök snart för inköp av bromsljusblinkaren.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
pocken
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: tis okt 19, 2010 15:46
Ort: Kungsbacka

#34 Inlägg av pocken »

Nu har jag fotat tändningen och försökt på alla sätt att hamna i något "parkeringsljus-läge" men till ingen lycka...
Bilagor
tandning.JPG
tandning.JPG (36.21 KiB) Visad 7118 gånger
VFR800 -03 (Silver)

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#35 Inlägg av Pegaso »

Nä, ser inte ut att sitta nån brytare för p-ljuset i det tändningslåset.
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#36 Inlägg av adrian_vg »

pocken skrev:Nu har jag fotat tändningen och försökt på alla sätt att hamna i något "parkeringsljus-läge" men till ingen lycka...
Vad är det för krumelur mellan OFF och LOCK?

Edit: Verkar som om vissa viffrar helt enkelt inte har p-ljus?? Kan det vara USA-import/versioner som har blinkerserna som kombinerade positionsljus och p-ljus? Spekulerar vilt nu...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
pocken
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: tis okt 19, 2010 15:46
Ort: Kungsbacka

#37 Inlägg av pocken »

adrian_vg skrev: Vad är det för krumelur mellan OFF och LOCK?

Edit: Verkar som om vissa viffrar helt enkelt inte har p-ljus?? Kan det vara USA-import/versioner som har blinkerserna som kombinerade positionsljus och p-ljus? Spekulerar vilt nu...
Det står "Push" eller "Push to", minns inte riktigt.

Det skulle vara intressant ifall fler personer kunde skriva hur just deras viffrar ser ut och ifall de är svensksålda eller import.
VFR800 -03 (Silver)

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#38 Inlägg av Pegaso »

Och du har inget reglage på styret (höger?) för att slå av/på halvljuset?
För då brukar det finnas ett mellanläge där det är parkeringsljus.

Alltså inte brytaren som växlar mellan hel- och halvljus.
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#39 Inlägg av adrian_vg »

Pegaso skrev:Och du har inget reglage på styret (höger?) för att slå av/på halvljuset?
För då brukar det finnas ett mellanläge där det är parkeringsljus.

Alltså inte brytaren som växlar mellan hel- och halvljus.
Kolla bilden tidigare. Hans högerhandtag är helt tomt på nederdelen!
pocken skrev:Det skulle vara intressant ifall fler personer kunde skriva hur just deras viffrar ser ut och ifall de är svensksålda eller import.
VFR-00. Italiensk-tyskimport. Har omställare för P-ljus på högerhandtaget.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem
Inlägg: 463
Blev medlem: ons maj 12, 2010 08:17
Ort: Nyköping

#40 Inlägg av Pegaso »

adrian_vg skrev:Kolla bilden tidigare. Hans högerhandtag är helt tomt på nederdelen!
Ahhaa... skumt...
pocken skrev:Det skulle vara intressant ifall fler personer kunde skriva hur just deras viffrar ser ut och ifall de är svensksålda eller import.
Nu har jag visserligen en äldre (1998) men svensksåld och brytare för halvljus/p-ljus/off på höger sida.
VFR 800 - 98 svart
________________________
Not only do I not know what's going on, I wouldn't know what to do about it if I did.
George Carlin
========================

Skriv svar