Sida 3 av 3

Postat: tor okt 21, 2010 19:54
av Donner
Min gamla CB 1300 hade heller ingen ljusomkopplare, har för mig att man kunde vrida tändningsnyckeln till ett speciellt läge där styrlåset var låst samt p-ljus på.

Postat: tor okt 21, 2010 19:56
av pocken
adrian_vg skrev:
pocken skrev:Mycket märkligt...
Så här ser min "cockpit" ut. På högersidan finns inte ett spår efter någon ljusomkopplare.
På vänstersidan sitter bara omkopplare för hel- och halvljus samt blinkers.
Kan du ta en närbild på texten på tändning/styrlåset också?
Har inte cykeln i närheten. Ska försöka komma åt att göra det i helgen.

Postat: tor okt 21, 2010 20:06
av adrian_vg
Maciver skrev:På höger sida rakt under "dödaren" där har jag varningsblinkersen, visserligen har jag en -08.
Jag vill också ha varningsblinkers på min viffer... :(

Och blinkande bromsljus när man bromsar. Kjelle-vad-han-nu-heter kommer att få ett besök snart för inköp av bromsljusblinkaren.

Postat: mån okt 25, 2010 06:48
av pocken
Nu har jag fotat tändningen och försökt på alla sätt att hamna i något "parkeringsljus-läge" men till ingen lycka...

Postat: mån okt 25, 2010 06:55
av Pegaso
Nä, ser inte ut att sitta nån brytare för p-ljuset i det tändningslåset.

Postat: mån okt 25, 2010 07:57
av adrian_vg
pocken skrev:Nu har jag fotat tändningen och försökt på alla sätt att hamna i något "parkeringsljus-läge" men till ingen lycka...
Vad är det för krumelur mellan OFF och LOCK?

Edit: Verkar som om vissa viffrar helt enkelt inte har p-ljus?? Kan det vara USA-import/versioner som har blinkerserna som kombinerade positionsljus och p-ljus? Spekulerar vilt nu...

Postat: mån okt 25, 2010 08:06
av pocken
adrian_vg skrev: Vad är det för krumelur mellan OFF och LOCK?

Edit: Verkar som om vissa viffrar helt enkelt inte har p-ljus?? Kan det vara USA-import/versioner som har blinkerserna som kombinerade positionsljus och p-ljus? Spekulerar vilt nu...
Det står "Push" eller "Push to", minns inte riktigt.

Det skulle vara intressant ifall fler personer kunde skriva hur just deras viffrar ser ut och ifall de är svensksålda eller import.

Postat: mån okt 25, 2010 08:52
av Pegaso
Och du har inget reglage på styret (höger?) för att slå av/på halvljuset?
För då brukar det finnas ett mellanläge där det är parkeringsljus.

Alltså inte brytaren som växlar mellan hel- och halvljus.

Postat: mån okt 25, 2010 09:55
av adrian_vg
Pegaso skrev:Och du har inget reglage på styret (höger?) för att slå av/på halvljuset?
För då brukar det finnas ett mellanläge där det är parkeringsljus.

Alltså inte brytaren som växlar mellan hel- och halvljus.
Kolla bilden tidigare. Hans högerhandtag är helt tomt på nederdelen!
pocken skrev:Det skulle vara intressant ifall fler personer kunde skriva hur just deras viffrar ser ut och ifall de är svensksålda eller import.
VFR-00. Italiensk-tyskimport. Har omställare för P-ljus på högerhandtaget.

Postat: mån okt 25, 2010 11:10
av Pegaso
adrian_vg skrev:Kolla bilden tidigare. Hans högerhandtag är helt tomt på nederdelen!
Ahhaa... skumt...
pocken skrev:Det skulle vara intressant ifall fler personer kunde skriva hur just deras viffrar ser ut och ifall de är svensksålda eller import.
Nu har jag visserligen en äldre (1998) men svensksåld och brytare för halvljus/p-ljus/off på höger sida.