Fromm ny vfr typ

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#61 Inlägg av Fromm »

Ahh crap. Var ut en sväng och kolla besgrejer och vad ser jag.. Saknas en mutter till bakhjulet. Ok bara att åka o handla, visst vi har den hemma om en vecka. Men vad ligger i fyndlådan i förrådet? Jo en hjulmuttersats i krom från favoriten Biltema. O se på sjutton, samma gäng o kona. Sweet. Vet inte hur petig besgubben är men vore surt att få komma tillbaka för att det saknas en hjulmutter. Nu är det bara det dubbla halvljuset som jag är aningens skeptisk emot. Ska ju vara ok men man vet ju aldrig helt 100.
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Fromm ny vfr typ

#62 Inlägg av adrian_vg »

Fromm skrev:Ahh crap. Var ut en sväng och kolla besgrejer och vad ser jag.. Saknas en mutter till bakhjulet. Ok bara att åka o handla, visst vi har den hemma om en vecka. Men vad ligger i fyndlådan i förrådet? Jo en hjulmuttersats i krom från favoriten Biltema. O se på sjutton, samma gäng o kona. Sweet. Vet inte hur petig besgubben är men vore surt att få komma tillbaka för att det saknas en hjulmutter. Nu är det bara det dubbla halvljuset som jag är aningens skeptisk emot. Ska ju vara ok men man vet ju aldrig helt 100.
Menar du hjulmutter eller hjulbult? Du använder båda i ditt inlägg. Om du menar hjulbult skulle jag vara intresserad av att veta artikelnumret!

Jag har dubbelt halvljus på min 00:a, om det hjälper nåt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#63 Inlägg av Fromm »

Menar såklart mutter eftersom jag skrivit det :) Provar med dubbla lysen, får väl rycka en kabel om de oggar.
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#64 Inlägg av Fromm »

Grattis till mig själv. En bättre beg vfr är numer klar att brukas i minst 2 år framåt. Sweet, bara vädret som saknas.
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Fromm ny vfr typ

#65 Inlägg av Maciver »

Gott att höra, Grattis!

Ingen kommentar alls??
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2245
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Fromm ny vfr typ

#66 Inlägg av HondaHasse »

Grattis!!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#67 Inlägg av Fromm »

Nix inga kommentarer = rent papper :). Däremot ville den inte starta först... Lät som om det inte greppa ordentligt.. suck krävdes ett par försök. Besmannens förslag var att kolla jordningar och oxid. Har ju stått länge nu, men får nog läsa på om startmekanismen. Känns jäkligt bra just nu iaf :)
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Fromm ny vfr typ

#68 Inlägg av tersan »

Fromm skrev:Nix inga kommentarer = rent papper :). Däremot ville den inte starta först... Lät som om det inte greppa ordentligt.. suck krävdes ett par försök. Besmannens förslag var att kolla jordningar och oxid. Har ju stått länge nu, men får nog läsa på om startmekanismen. Känns jäkligt bra just nu iaf :)
Grattis till besiktningen!

Startmotorn löser du nog, har du verkstadsmanualen? Finns lite länkar här på forumet annars ifall du vill ladda ner en.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Fromm ny vfr typ

#69 Inlägg av adrian_vg »

Fromm skrev:Nix inga kommentarer = rent papper :). Däremot ville den inte starta först... Lät som om det inte greppa ordentligt.. suck krävdes ett par försök. Besmannens förslag var att kolla jordningar och oxid. Har ju stått länge nu, men får nog läsa på om startmekanismen. Känns jäkligt bra just nu iaf :)
En klassiker är jordningen, eller bristen på denna, mellan batteri och bulten i ramen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#70 Inlägg av Fromm »

Sådärja, skylt monterad. Bara vädret kvar :) Bytte luftfilter idag, det som satt såg nära på nytt ut men vafan när jag ändå lyft tanken. Stiften var även de som nya så jag spar de exklusiva iridiumstiften till senare. Jag åker nog på att byta startmotorkoppling om det inte är kylrelaterat. Har ju bara kallgarage och när den väl startat och är varm så är det inga problem. Såg att David silver hade ett kit + packning för en knapp femhundring. Hoppas solen gör sitt jobb och smälter undan möglet så blir det premiärtur inom kort. Fått ett pris på försäkring på runt 3400:- Halv/helår. Känns ok. Och nästa år är den klassiker då bilprovningen gick på tillverkningsår = den blev ett år äldre än vad jag trodde, hade gärna fått bli 2 år äldre, känns som det kvittar på denna hoj iaf.
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#71 Inlägg av Fromm »

Sådärja, årets första tur på en för mig ny hoj. Strålande sol och nån plusgrad, massor av grus dock. Hojen levererade en mycket trevlig upplevelse :) Lite mer värme och lite mindre grus så kommer det att bli kanon. Skönt ylande när varven ökar, vrid som till skillnad mot en 600 r4 faktiskt finns under 6k varv. Fan jag log nog under hela turen. Skit i spa och huvudvärkstabletter, Kör hoj :D
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Fromm ny vfr typ

#72 Inlägg av adrian_vg »

Fromm skrev:Fan jag log nog under hela turen. Skit i spa och huvudvärkstabletter, Kör hoj :D
Kunde inte ha sagt det bättre själv! Fann mig själv tokylande i hjälmen av glädje på väg ut med viffern för nån timme sen. Folk måste ha undrat. :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm ny vfr typ

#73 Inlägg av Fromm »

Typiskt... Idag slog den om till 5k mil, Så nu är den inkörd iaf :)
Röd Vfr800 -98

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011
Inlägg: 379
Blev medlem: tis apr 10, 2007 18:13
Ort: hamneda.

Re: Fromm ny vfr typ

#74 Inlägg av Fransson »

Fromm skrev:Typiskt... Idag slog den om till 5k mil, Så nu är den inkörd iaf :)
Nej Nej den är inte inkörd fören runt 12000 mil :D
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
Fromm
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jan 29, 2011 16:15

Re: Fromm med höstfeeling

#75 Inlägg av Fromm »

Vardagen lunkar på med förkylningar, tjatig kärring, bråkiga ungar, taskig med pengar osv, jag tror ni alla vet...
Hyfsat väder iaf efter en regnig natt, hösten är på gång och alla löv håller likt kamelonter på att ändra färg. Snart kommer säkert det där vita skiten som förvandlar allt till en lång väntan. Så vad göra en "ledig" dag i September? En lång tur med hojen kanske, den där som inte blev så använd som det var tänkt i somras. Är det värt att ha hoj egentligen? Några få hundra mil om året kostar trots allt rätt mycket.

Nåväl, på med kläderna och upp på järnhästen, här ska åkas. Läser endel trådar om Bulten och vad nu allt heter. Bor ju i Västerås och har nära till underbara vägar, börjar mot Hallstahammar, en mindre stad ett par mil bort. Ingen höjdare utan snarare en transportsträcka. Efter Hallsta kommer det roligare vägar som leder vidare mot Skinnskatteberg. Där finns ett för mig närliggande paradis vad gäller hojåkning. I princip bilfritt, kurvor, lååånga rakor med få utfarter, låga odds att träffa på herr polis.
3.jpg
3.jpg (122.39 KiB) Visad 10387 gånger
Vidare fortsätter de underbara vägarna mot Kolsva, en byhåla utan dess like men vägen fram till Bernshammar är i världsklass
2.jpg
2.jpg (143.5 KiB) Visad 10387 gånger
En paus för att beundra ett vackert Sverige i tidg höstskrud.
1.jpg
1.jpg (181.9 KiB) Visad 10387 gånger
Fortsätter mot Köping, stannar och pausar vid nån form av fornlämningshög. Kommer fram en snubbe som även han visar sig ha en Vfr. Pratar lite, sådär avslappnat som hojåkare kan göra om ett delat intresse. E18 hem med ett beteende hos andra som lämnar att önska..

Summa summarum. Rensat huvud och ännu en liten tur att komma ihåg i vinter :D
Röd Vfr800 -98

Skriv svar