Snyggt! Hur många kameror har du på hojen?Don Pelleone skrev:Lovade ju film från Gotland men glömde att posta den. Här är lite grovt kluppen rulle från sommarens körning. I år ska det bannemig gå fortare!
http://www.youtube.com/watch?v=7JoEd_ivJxY
Don Pelleone - The RVF saga
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Riktigt snyggt, nu blev ju inte suget mindre efter säsongstartadrian_vg skrev:Snyggt! Hur många kameror har du på hojen?Don Pelleone skrev:Lovade ju film från Gotland men glömde att posta den. Här är lite grovt kluppen rulle från sommarens körning. I år ska det bannemig gå fortare!
http://www.youtube.com/watch?v=7JoEd_ivJxY
- Don Pelleone
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
- Ort: Tungelsta
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Två var det vid det tillfället. Vi åker ett gäng varje år och lånar varandras kameror för att få multivinkel. Busenkelt att klippa ihop i final cut!adrian_vg skrev:Snyggt! Hur många kameror har du på hojen?Don Pelleone skrev:Lovade ju film från Gotland men glömde att posta den. Här är lite grovt kluppen rulle från sommarens körning. I år ska det bannemig gå fortare!
http://www.youtube.com/watch?v=7JoEd_ivJxY
I år kommer det bli Gotland med Inte bara fests körning, så ska ni dit så lär vi ses i depån och på banan.
Honda RVF400R
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Både ser ut och låter proffsigt, när man hör ljudet och olika kameror. Bra gjort!Don Pelleone skrev:Två var det vid det tillfället. Vi åker ett gäng varje år och lånar varandras kameror för att få multivinkel. Busenkelt att klippa ihop i final cut!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Don Pelleone
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
- Ort: Tungelsta
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Nitade på Tyga-plåten på bolton-dämparen idag efter lång tids funderande:
Har några HRC-klibbor som jag tänkte slänga på också, och ser två alternativ - Antingen bakom Honda-dekalen på magkåpan, eller mellan RVF-loggan och Force V4-dekalen. Någon med synpunkter eller förslag på än ännu bättre placering? Några brukar sätta dom på vita partiet mellan passagerarpinnarna och förarsadeln:
Har några HRC-klibbor som jag tänkte slänga på också, och ser två alternativ - Antingen bakom Honda-dekalen på magkåpan, eller mellan RVF-loggan och Force V4-dekalen. Någon med synpunkter eller förslag på än ännu bättre placering? Några brukar sätta dom på vita partiet mellan passagerarpinnarna och förarsadeln:
Honda RVF400R
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Ett förslag är horisontellt längst ner längst bak på samma kåpa som det står Honda på (se din bild). Alternativt på bakkåpan strax innan kutsen börjar. Jag skulle absolut inte sätta det mellan Force V4 och RVF, med röd bakgrund. Det tror jag inte att det skulle gå ihop bra med de övriga dekalerna där.Don Pelleone skrev:Någon med synpunkter eller förslag på än ännu bättre placering?
Du kan ju alltid tejpa på märket lite försiktigt och prova dig fram!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Don Pelleone - The RVF saga
På det röda fältet under V4 i Force V4.
Varför inte? Vad är det för färg på HRC-loggan förresten?Ajax skrev:Jag skulle absolut inte sätta det mellan Force V4 och RVF, med röd bakgrund. Det tror jag inte att det skulle gå ihop bra med de övriga dekalerna där.
Bra idé!Ajax skrev:Du kan ju alltid tejpa på märket lite försiktigt och prova dig fram!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Don Pelleone
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
- Ort: Tungelsta
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Det sitter en HRC-klibba av exakt samma modell på framkåpan:
Honda RVF400R
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Jag tycker det borde passa alldeles nedanför V4 i Force, speciellt som loggan är blå underst och röd överst, precis som kåpfälten över och under. Harmoni typ.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Don Pelleone - The RVF saga
klassiska placeringen av HRC-märket, är ju annars på det vita partiet mellan pinnarna och sadeln som du nämnde.
Personligen tror jag att det blir för grötigt mellan V4 och Force.
Kanske under Honda på buken? ungefär under NDA ?
Personligen tror jag att det blir för grötigt mellan V4 och Force.
Kanske under Honda på buken? ungefär under NDA ?
RC36-93 NC35-97
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Ah, det finns av HRC rekommenderade placeringar av märket?Catman skrev:klassiska placeringen av HRC-märket, är ju annars på det vita partiet mellan pinnarna och sadeln som du nämnde.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Här har jag min dekal.
- Bilagor
-
- IMAG0597x.jpg (60.86 KiB) Visad 9907 gånger
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
- Don Pelleone
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
- Ort: Tungelsta
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Så här blev det:
Med 115 munstycken runtom istället för 108 och HRC-förgasarfjädrar istället för original blev det mycket bättre karaktär på henne. Betydligt bättre tryck på mellanregister, och hon drar fint hela vägen ut på varvräknaren.
Hänget ställdes in i veckan, och efter första provturen kan jag bara konstatera att det är väl värt den där halvtimmen det tar. Otroligt trygg och stabil på vägen. Förutsägbart och skönt. Har du inte gjort det - gör det nu!
Var även hos Andersson turbo och bänkade tidigare i våras, men hans lambdasond gick tyvärr sönder, men första körningen visade en fantastiskt fin A/F-kurva, så jag ska tillbaka dit vid tillfälle och få en gedigen dom.
Med 115 munstycken runtom istället för 108 och HRC-förgasarfjädrar istället för original blev det mycket bättre karaktär på henne. Betydligt bättre tryck på mellanregister, och hon drar fint hela vägen ut på varvräknaren.
Hänget ställdes in i veckan, och efter första provturen kan jag bara konstatera att det är väl värt den där halvtimmen det tar. Otroligt trygg och stabil på vägen. Förutsägbart och skönt. Har du inte gjort det - gör det nu!
Var även hos Andersson turbo och bänkade tidigare i våras, men hans lambdasond gick tyvärr sönder, men första körningen visade en fantastiskt fin A/F-kurva, så jag ska tillbaka dit vid tillfälle och få en gedigen dom.
Honda RVF400R
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Lika kul att köra som den ser ut, eller?Don Pelleone skrev:Så här blev det: *dreggelbild*
Med 115 munstycken runtom istället för 108 och HRC-förgasarfjädrar istället för original blev det mycket bättre karaktär på henne. Betydligt bättre tryck på mellanregister, och hon drar fint hela vägen ut på varvräknaren.
VFR750F -92, grön
- Don Pelleone
- Medlem
- Inlägg: 33
- Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
- Ort: Tungelsta
Re: Don Pelleone - The RVF saga
Japp! Körde 900 tidigare, men den här är mycket roligare. Mer förlåtande, och det upplevs gå mycket snabbare när man ligger på så höga varv. Toppar ca 200, så den funkar utmärkt för svenska banor också...
Honda RVF400R