Don Pelleone - The RVF saga

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
gardeus
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: lör maj 21, 2011 21:35

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#31 Inlägg av gardeus »

frän hoj

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#32 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag har sett den IRL :D
Antar att det är din som brukar stå i Huddinge nära Autoherba. Det finns ju inte så många RVF400:or. Trodde först att det var en 750, väldigt likt, tills jag idag (31/5) gick fram och tittade på lite närmare håll. Den är ju mindre och har andra lysen bl.a. , men som det står parkerad är den lätt att missta för en 750 på lite håll.

Välkommen till detta eminenta forum föresten! :)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#33 Inlägg av Don Pelleone »

Nix, det är inte min du sett. Däremot vet jag att det finns en till RVF-ägare här i området som jobbar i Huddinge. Har aldrig sett hans hoj däremot. Så ironiskt nog är vi två stycken i Tungelsta som kör RVF.... 400.
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#34 Inlägg av Don Pelleone »

Några bilder tagna idag av Firefish:
Bilagor
pelle2-rvf.jpg
pelle2-rvf.jpg (124.37 KiB) Visad 9253 gånger
pelle1-rvf.jpg
pelle1-rvf.jpg (137.17 KiB) Visad 9253 gånger
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
arvikathomas
Medlem
Inlägg: 471
Blev medlem: tor sep 23, 2010 17:55
Ort: Arvika

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#35 Inlägg av arvikathomas »

Don Pelleone skrev:Några bilder tagna idag av Firefish:
Den ser ut att gå som på räls..... :roll:
Kör VFR800 V-tech 2012 och KTM 690 enduro R -16

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#36 Inlägg av Tyrannosaurus »

Don Pelleone skrev:Nix, det är inte min du sett. Däremot vet jag att det finns en till RVF-ägare här i området som jobbar i Huddinge. Har aldrig sett hans hoj däremot. Så ironiskt nog är vi två stycken i Tungelsta som kör RVF.... 400.
Där ser man, där ser man. Två stycken likadana i samma område av hojar som bara finns i ett mycket begränsat exemplar i landet, hur stor är sannolikheten för det?

Men din ser mindre klotad ut än den andra som både var otvättad och lite repig. Du kan ju åka bort och titta strax innan Autoherbas parkering vid infarten vid samma huskropp. Jag har sett den där tre gånger så jag gissar att han jobbar där nånstans.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#37 Inlägg av Don Pelleone »

Dags att uppdatera lite. Doris kördes i Andersson turbos bänk för några veckor sen, med Tygaburk som enda modifiering motormässigt. Resultatet var 55 ystra ponnyhästar på bakhjulet. Hon gick magert, och igår fick jag ihop henne igen efter byte av huvudmunstycke. Hon känns starkare nu, men en andra bänkkörning ska få fram hur det egentligen ligger till. Oklart exakt när den blir i nuläget.

Förra veckan var vi och körde på Gotland ring, och hon skötte sig kanon. Tyvärr är bakdämparen riktigt slut och trött. Det, tillsammans med att hojen är låg bak rent generellt gav en del fotpinneskrap innan vi kom överens om att jag måste hänga som en dåre. Tangerade mitt PB som jag körde med en 929 för två år sen. Film kommer småningom.

Den andra RVFen som rullar här ute mötte jag med bilen för några dagar sen. Kändes lite overkligt faktiskt.

Bild
Foto: Dr.Pepper på Sporthoj.
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#38 Inlägg av adrian_vg »

Don Pelleone skrev:Bild
Foto: Dr.Pepper på Sporthoj.
Motstyrning! 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#39 Inlägg av Don Pelleone »

Dags för lite nyheter kring Doris. Hon fick nya huvudmunstycken efter Gotlandskörningen, vilket gjorde susen. Betydligt bättre tryck när jag gav gas. Tanken är att bänkköra henne igen när säsongen börjat och se om jag behöver gå upp ytterligare i storlek eller om blandningen är bra.

Som jag skrivit tidigare så är bakdämparen slut. Men nu blir det ny ordning på torpet! FedEx levererade idag årets hjulklapp till Doris. Husse hjälpte glatt till med öppnandet och hittade en splitter ny Nitron racebakdämpare, ett par nya fjädrar till gaffeln samt fjädrar till förgasaren som eventuellt kan bli aktuella ifall mer justering av förgasaren behövs.

Så 2012 ska hon ligga likt en skalpell på vägarna och banan!
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#40 Inlägg av tersan »

Don Pelleone skrev:Husse hjälpte glatt till med öppnandet och hittade en splitter ny Nitron racebakdämpare, ett par nya fjädrar till gaffeln samt fjädrar till förgasaren som eventuellt kan bli aktuella ifall mer justering av förgasaren behövs.

Så 2012 ska hon ligga likt en skalpell på vägarna och banan!
Kul! Är det lätt att hitta nya delar till 400:an, eller är det gamla NOS-delar som dyker upp ibland om man har tur?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#41 Inlägg av Don Pelleone »

tersan skrev:
Don Pelleone skrev:Husse hjälpte glatt till med öppnandet och hittade en splitter ny Nitron racebakdämpare, ett par nya fjädrar till gaffeln samt fjädrar till förgasaren som eventuellt kan bli aktuella ifall mer justering av förgasaren behövs.

Så 2012 ska hon ligga likt en skalpell på vägarna och banan!
Kul! Är det lätt att hitta nya delar till 400:an, eller är det gamla NOS-delar som dyker upp ibland om man har tur?
Det är busenkelt. Finns en kille i England, Rick Oliver, som för ett rejält sortiment. Annars finns David Silver spares, som för i stort sett hela Hondas originalsortiment.

Så nej, delar finns hur mycket som helst. Tror det tävlas flitigt med 400 i England, och därav den stora marknaden.
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#42 Inlägg av adrian_vg »

Don Pelleone skrev:Det är busenkelt. Finns en kille i England, Rick Oliver, som för ett rejält sortiment. Annars finns David Silver spares, som för i stort sett hela Hondas originalsortiment.

Så nej, delar finns hur mycket som helst. Tror det tävlas flitigt med 400 i England, och därav den stora marknaden.
Har du kört en VFR750/800 nån gång? Om du har det, skulle du kunna säga nåt om körställningen på 400:an jmfm de större modellerna?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#43 Inlägg av Don Pelleone »

adrian_vg skrev:Har du kört en VFR750/800 nån gång? Om du har det, skulle du kunna säga nåt om körställningen på 400:an jmfm de större modellerna?
Jag provade en kompis VFR750 för 12 år sedan, det är min senaste testkörning av modellen, men jag hade en 929 innan, och låt mig säga så här:

Det är en LITEN hoj. Jag sitter ok, och är 180cm. Det finns i stort sett ingen mån alls att flytta sig framåt eller bakåt på sadeln, du sätter dig på den och så sitter du där. Är man längre än säg, 185cm, så sitter man nog rentav illa.
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#44 Inlägg av adrian_vg »

Don Pelleone skrev:Jag provade en kompis VFR750 för 12 år sedan, det är min senaste testkörning av modellen, men jag hade en 929 innan, och låt mig säga så här:

Det är en LITEN hoj. Jag sitter ok, och är 180cm. Det finns i stort sett ingen mån alls att flytta sig framåt eller bakåt på sadeln, du sätter dig på den och så sitter du där. Är man längre än säg, 185cm, så sitter man nog rentav illa.
Juste, tack för infon!

Jag når nätt och jämt upp till 173 cm, om håret står upp lite. Man satt ganska gjuten på Ducati Monster också, som jag provkörde för ett tag sen. Funkar bra vid aktiv körning, kanske inte helt optimalt vid kuska-landsväg-fram-och-tillbaka-körning.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Don Pelleone - The RVF saga

#45 Inlägg av Don Pelleone »

Lovade ju film från Gotland men glömde att posta den. Här är lite grovt kluppen rulle från sommarens körning. I år ska det bannemig gå fortare!

http://www.youtube.com/watch?v=7JoEd_ivJxY
Honda RVF400R

Skriv svar