Comeback i VFR-träsket

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
twowheeltours
Medlem
Inlägg: 24
Blev medlem: lör aug 21, 2010 10:53
Ort: Nora

Comeback i VFR-träsket

#1 Inlägg av twowheeltours »

Jag brukade hänga här för 10-15 år sedan och nu är det dags igen.
När man hamnar på äldreboendet är man kanske en rätt så tjatig gubbe men jag märker redan nu att jag tråkar ut omgivningen med historier om min röda VFR.

2003-2010 hann jag med 11.000 mil på min röda -90 och dessutom hann 20 länder besökas. Första dejten med min blivande hustru var en dag i juni 2006 på röd VFR och bröllopsresan 2010 till Dubrovnik var på samma röda VFR. De resor vi pratar om mest förutom bröllopsresan är Lettland 2007 samt en vecka i Ukraina 2009.

Men även hjältar blir gamla så den rätt så trötta trotjänaren såldes med drygt 15.000 mil på mätaren. En BMW F 800ST blev en god ersättare under ett antal år, bra men svår att älska.
Mitt nuvarande garage var en dröm, en BMW R 1200RS är fantastisk liksom min KTM 1090 Adventure S och min Moto Guzzi Norge är underbar att bara se och lyssna till.

Men för ett par veckor sedan var det dags. En röd VFR -91 i Katrineholm dök upp på Blocket, alla kåpor hela och 5500 mil. En sådan motorcykel har jag väntat på I flera så efter någon dag var mitt garage berikat med en röd VFR. Tanken är att hon skall pryda sin plats och tas ut för att göra soliga dagar ännu trevligare. Hustrun och jag brukar fira årsdagen för vår första dejt och i år kommer vi att göra om samma utflykt som vi gjorde en dag i juni 2006.
På en röd VFR!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2139
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Comeback i VFR-träsket

#2 Inlägg av Tommy Gsson »

Välkommen tillbaka!!!
Hoppas det blir lika trevligt som du minns det.
//:T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Comeback i VFR-träsket

#3 Inlägg av blacken »

Det är ju så "En gång Viffer, alltid Viffer". Den e svår att bli av med i tankarna märker jag, fastän man har ett fullgott substitut som järnhäst, fast framtiden är ju som bekant, bäst osvuren. :D
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Skriv svar