Henning! Min VFR-Story.
Postat: sön apr 08, 2007 21:42
Hej!
Min första nästan nya hoj var en NS400R -85 den köpte jag vintern -87.
Min nästa nästan nya hoj jag köpte var en VFR750F -86 MPK796 som jag köpte för 52 800:- på Honda MCCenter på Vanadisvägen i Stockholm
Men den skrapade jag centralstödet i kurvorna så jag var tvungen att ta bort det så jag inte dråsade i backen.
Jag lyckades flertalet gånger i favoritkurvsektionen har tvåhjulssladd i serie - först i högern, sen vänstern!
Men den lyckades jag i Märstarondellen köra över min egen fot.
Med min första VFR lyckades jag klota rejält med nyvunna flickvännen på hennes första tur på hoj. Detta i en snäv kurva i en tunnel i Sthlm.
Så, sen sålde jag den.
Nästa var 2000 då jag köpte en 88:a som jag gasade land och rike runt på. Efter en skandinavientur plockade jag ner den för översyn och noterade att ena tändhatten fattades och den gått på tre burkar i 400 mil...
Efter en rejäl översyn skruvade jag ihop den och lyckades under arbetet tappa ner en skruv i insuget och det märktes c:a 25 meter efter första uppstarten av den nyfixade hojen.
Konstigt nog hördes inte rassler av den lösa skruven förrän den satte sig mellan godset i toppen, kolven och en ventil.
Därefter hittade jag en VFR800 -99 för 45 000:- på blocket som jag under en tid spanade på och tillslut lyckades pruta ner till 35 000:-. När killen kom till jobbet för att göra affär frågade chefen vad det gällde och killen sa vad det var och firman köpte hojen.
När jag kom till jobbet stod hojen på display för 50 000:-
Ingen nämnvärd personalrabatt gavs.
Nu är jag på jakt igen!
Min första nästan nya hoj var en NS400R -85 den köpte jag vintern -87.
Min nästa nästan nya hoj jag köpte var en VFR750F -86 MPK796 som jag köpte för 52 800:- på Honda MCCenter på Vanadisvägen i Stockholm
Men den skrapade jag centralstödet i kurvorna så jag var tvungen att ta bort det så jag inte dråsade i backen.
Jag lyckades flertalet gånger i favoritkurvsektionen har tvåhjulssladd i serie - först i högern, sen vänstern!
Men den lyckades jag i Märstarondellen köra över min egen fot.
Med min första VFR lyckades jag klota rejält med nyvunna flickvännen på hennes första tur på hoj. Detta i en snäv kurva i en tunnel i Sthlm.
Så, sen sålde jag den.
Nästa var 2000 då jag köpte en 88:a som jag gasade land och rike runt på. Efter en skandinavientur plockade jag ner den för översyn och noterade att ena tändhatten fattades och den gått på tre burkar i 400 mil...
Efter en rejäl översyn skruvade jag ihop den och lyckades under arbetet tappa ner en skruv i insuget och det märktes c:a 25 meter efter första uppstarten av den nyfixade hojen.
Konstigt nog hördes inte rassler av den lösa skruven förrän den satte sig mellan godset i toppen, kolven och en ventil.
Därefter hittade jag en VFR800 -99 för 45 000:- på blocket som jag under en tid spanade på och tillslut lyckades pruta ner till 35 000:-. När killen kom till jobbet för att göra affär frågade chefen vad det gällde och killen sa vad det var och firman köpte hojen.
När jag kom till jobbet stod hojen på display för 50 000:-
Ingen nämnvärd personalrabatt gavs.
Nu är jag på jakt igen!