andreas

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: andreas

#31 Inlägg av andreas »

M@rtini skrev:Som du beskriver det tycker jag det låter som du inte fått mjukvaran som kom till årsmodell -12 installerad i din hoj. Om du läser min tråd kan du se att jag inte heller var nöjd med det klena bottendraget, men när mjukvaran blev uppdaterad blev det mycket bättre. Inga problem med att hålla 30 på tvåan, med lite god vilja kan man till och med säga att det går bra på trean också. Kolla med din honda verkstad om hur det ligger till med mjukvaran, om du inte har den ska det inte vara några problem för dem att ladda in den i din hoj.
Tack! Jag hade läst om mjukvaran från -12, kanske var det i din tråd, och försökte få den installerad av Northbike innan leverans. De hade tyvärr ingen som kunde göra det i samband med leveranskollen när jag skulle hämta motorcykeln. Jag ska försöka få det ordnat i samband med 1200-milaservicen och hoppas att det blir bättre.

Mindre än 150 mil dit, det kanske är läge att boka tid.
VFR1200F DCT -10

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: andreas

#32 Inlägg av adrian_vg »

M@rtini skrev:Som du beskriver det tycker jag det låter som du inte fått mjukvaran som kom till årsmodell -12 installerad i din hoj. Om du läser min tråd kan du se att jag inte heller var nöjd med det klena bottendraget, men när mjukvaran blev uppdaterad blev det mycket bättre. Inga problem med att hålla 30 på tvåan, med lite god vilja kan man till och med säga att det går bra på trean också. Kolla med din honda verkstad om hur det ligger till med mjukvaran, om du inte har den ska det inte vara några problem för dem att ladda in den i din hoj.
Mvh, Martin.
Fabriksmappning! :tummenupp
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: andreas

#33 Inlägg av andreas »

Nu har jag senaste programvaran och även om det fortfarande rycker lite är det klart bättre. Det här kan jag leva med. Power commander och bänkning vore ju trevligt, men det vore ett slipon (DAM tror jag) och lite väghållning också. Tyvärr känner jag att det faktiskt får vara nog med leksaker för ett tag nu. Någon uppgradering blir det säkert, men den får vänta till vintern.

Jag rekommenderar förresten gärna Lelles för Hondaservice. De var två personer som hjälptes åt för att jag inte skulle behöva vänta så länge och det kändes som ett ok pris, en bit över 2000 för en 1200-milaservice. Dessutom lämnade de tillbaka hojen nytvättad. Trevligt!
VFR1200F DCT -10

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: andreas

#34 Inlägg av adrian_vg »

Kul att de anställda på Lelles är bättre på service än ägarna... :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: andreas

#35 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Kul att de anställda på Lelles är bättre på service än ägarna... :roll:
Jag minns för många år sen, redan före moppetiden (dvs början av 80-talet :? ) att jag såg en del stora grabbar med dekalen "Bojkotta Lelles" på tanken. Har aldrig haft med dem att göra själv dock, så jag noterar bara att det verkar finnas blandade erfarenheter sen låååång tid tillbaka.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: andreas

#36 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Kul att de anställda på Lelles är bättre på service än ägarna... :roll:
Jag minns för många år sen, redan före moppetiden (dvs början av 80-talet :? ) att jag såg en del stora grabbar med dekalen "Bojkotta Lelles" på tanken. Har aldrig haft med dem att göra själv dock, så jag noterar bara att det verkar finnas blandade erfarenheter sen låååång tid tillbaka.
Oj...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: andreas

#37 Inlägg av andreas »

adrian_vg skrev:Kul att de anställda på Lelles är bättre på service än ägarna... :roll:
Servicen på Lelles är varierande.

För några månader sedan var jag inne med min Triumph och ville ha några garantiåtgärder utförda. Först var det svårt att få tider, precis som i höstas när jag ville få sakerna gjorda. När jag inte hade något problem att vänta några månader fick jag veta att de inte ville göra något alls utan hänvisade till Din MC där jag köpt den (eftersom Lelles inte hade några nya Street Triple R att leverera förra våren). Och jag som trodde det var fabriksgaranti.

När jag sedan åkte till Din MC antecknade de alla tre fel och lovade att de skulle återkomma när Triumph svarat, men det skulle inte vara några problem eftersom de höll med om att det var standardfel på min hoj. Det var nästan två månader sedan och de har inte hört av sig än. Två av felen var bara kosmetiska, men det tredje var en återkallelse på grund av möjligt fel på ABS-pumpen och det är ju allvarligare.

Men Hondaservicen är hittills lysande.
VFR1200F DCT -10

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: andreas

#38 Inlägg av adrian_vg »

Lelles är speciella... :roll:
Nämnde jag att jag är portad hos dem sen några år tillbaka? :mrgreen:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: andreas

#39 Inlägg av andreas »

adrian_vg skrev:Lelles är speciella... :roll:
Nämnde jag att jag är portad hos dem sen några år tillbaka? :mrgreen:
Hur gör man för att bli det?
VFR1200F DCT -10

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: andreas

#40 Inlägg av adrian_vg »

Ber om råd från Konsument Uppsala angående ett trasigt skinnställ, Konsument Uppsala ringer upp Lelles för att höra deras version, Lelles (=Lelle och Anita) ber mig komma och fixa till allt eftersom skinnsställsgrossisten av en slump är där, och väl på plats (händelvis med fru och barn i släptåg) blir utskälld inför alla och envar (kunder, anställda, grossisten mfl) för att jag alls hörde mig för med Konsument Uppsala för att kolla min juridiska status i ärendet och vad jag kan göra...
Det var mitt under högsäsong så jag behövde mitt ställ som du kanske anar.

Lelles köpte iaf tillbaka stället för hela köpesumman, men med brasklappen att jag inte är välkommen mer där.
Jag njuter numera varje gång jag jobbar som instruktör på Rörken på Lelledagen. :mrgreen:

I korthet kan man konstatera att Lelles tagit i system att hänvisa kunden till grossisten för eventuella reklamationer. Ett klart brott mot konsumentlagstiftningen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
andreas
Donator 2015
Inlägg: 137
Blev medlem: lör apr 05, 2014 19:35
Ort: Uppsala

Re: andreas

#41 Inlägg av andreas »

Så har säsongen 2015 äntligen börjat. Förra året körde jag inte förrän den 6 januari så det här är ju dubbelt så bra.

Bild
VFR1200F DCT -10

Skriv svar