evening skrev:Det vart en hel del googlande innan start.. började med att höja bakändan, dels med nytt länkage + shimsat i ovandel fjäderben.
Går inte att sätta ett sytem under sadel utan att höja så mycket som det bara är möjligt..
Undertray:en skars sönder & har till största del ersatts av en låda i aluminium. En del åverkan gjordes på ramen i bakkant + kåpdel under baklykta.
Mycket huvudbry gick till att få till infästningarna av själva ljuddämparen inkl. skylthållare.
Coolt!
Du skulle inte kunna fota lite där bak under sadeln mm, och lägga upp bilderna?
Är lite nyfiken...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
evening skrev:Det är ett Jardine, ursprungligen avsett för en Triumph Daytona 675.. låter fantastiskt
Lär behöva tysta det när det är dags för besiktning..
Hur mycket modifieringar har det krävt? Gissar att undertray:en på viffern inte är helt värmetålig i ursprungsutförande...
Det vart en hel del googlande innan start.. började med att höja bakändan, dels med nytt länkage + shimsat i ovandel fjäderben.
Går inte att sätta ett sytem under sadel utan att höja så mycket som det bara är möjligt..
Undertray:en skars sönder & har till största del ersatts av en låda i aluminium. En del åverkan gjordes på ramen i bakkant + kåpdel under baklykta.
Mycket huvudbry gick till att få till infästningarna av själva ljuddämparen inkl. skylthållare.
Målet var egentligen att dra dämparen med mynning på samma ställe som baklykta, men det kräver ett helt annat ingrepp.
Kanske nästa gång..
Kunde tänka mig att det var en del plock för att få den på plats. Lyfter på hatten och sätter mig dreglandes i soffan och surfar vidare på andras förmågor att uträtta stordåd som jag bara drömmer om